پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

پیش بینی سوالات امتحان نهایی عربی خرداد ۱۴۰۲ پایه دوازدهم!

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

به عنوان مجموعه آموزشی و مرکز مشاوره کنکور وظیفه داریم شب امتحان با شما باشیم. احتمالا همه ما میدونیم که عربی به خودی خود درس عجیب و غریبی برای ۹۰% دانش آموز هاست و پیش بینی میشه امتحان نهایی عربی خرداد ۱۴۰۲ قراره همه رو شوکه کنه!

بدتر اینکه با تغییرات تاثیر معدل در کنکور و اهمیت بیش از اندازه نمرات امتحانات نهایی به ویژه دروس عمومی، باید انتظار سوالات سختی رو در این درس داشته باشیم. درست مثل امتحان نهایی ادبیات و امتحان زبان خرداد ۱۴۰۲ که دانش آموزان و ترمیم معدلی ها رو به چالش کشیده بودن.

اما همیشه گفتیم و بازهم میگیم کسی موفقه که بتونه پیش بینی کنه قراره با چی مواجه بشه و برای اون برنامه ریزی و مدیریت درستی داشته باشه. پس حالا که شب امتحان نهایی عربی دوازدهم هست هم باید در اولین قدم بدونیم که منتظر چی هستیم و چطور باید بهترین بازدهی رو از شرایط داشته باشیم. میدونید که امتحان نهایی عربی خرداد برای رشته انسانی با رشته های تجربی و ریاضی متفاوته پس بیایید قدم به قدم باهم پیش بریم.

با این نکات در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ موفق شو!

به محض ارائه نمونه سوالات امتحان نهایی عربی خرداد ۱۴۰۲ از طریق وبسایت رسمی آموزش و پرورش میتوانید در همین صفحه سوالات و پاسخنامه را دانلود کنید.

امتحان عربی نهایی خرداد ۱۴۰۲ دوازدهم ریاضی و تجربی
امتحان نهایی عربی دوازدهم انسانی خرداد ۱۴۰۲
امتحان نهایی عربی ترمیم معدل و ایجاد سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۲
امتحان نهایی عربی فنی حرفه ای

تعداد صفحات و سوالات امتحان نهایی عربی خرداد ۱۴۰۲ چطوریه؟

امتحان نهایی عربی عمومی خرداد ۱۴۰۲ برای همه رشته های نظری، علوم ومعارف و حتی رشته های فنی حرفه ای هم در یک روز و ساعت برگزار میشه اما طراحان سوال به این راحتی کوتاه نمیان و باید عربی عمومی هر رشته باهم متفاوت باشه!

میدونید که امسال طراحان سوالات امتحان های نهایی از بین بهترین دبیر های عربی انتخاب نشده اند و نمیتوان خیلی انتظار سوالات معمولی و هم سطح تدریس معلم داشت. اما اون چیزی که به طور قطعی میتونیم بهتون بگیم اینه که:

امتحان نهایی عربی انسانی خرداد ۱۴۰۲ قراره ۲ صفحه و ۱۶ سوال باشه و از بین سوالات، سوالات دو یا گزینه ای قراره زیاد دیده بشه و مهمتر از همه اینکه روی معنی کلمات و مترادف و متضاد ها باید خیلی تمرکز کنید. یه سری از کلمات مهمی که برای امتحان باید بخونید رو توی عکس زیر میبینید.

برای دانلود فایل پی دی اف خلاصه کلمات مترادف و متضاد عربی دوازدهم کلیک کن.

درباره امتحان نهایی عربی تجربی خرداد ۱۴۰۲ که احتمال ۹۰% مشابه آزمون نهای رشته ریاضی هم خواهد بود، میدانیم که قرار است با ۲ صفحه سوال و ۱۴ سوال روبرو شید و بیشتر سوالات هم چند بخشی هستن. این یکی از اطلاعات موثقی هست که درباره سوالات امتحان نهایی عربی خرداد ۱۴۰۲ داریم و اونهم اینکه :

یک سوال ترجمه ای در ا قراره توی امتحان نهایی عربی ریاضی خرداد ۱۴۰۲ قراره ۱۲ تا عبارت و ۷.۵ نمره داشته باشه! که ترجمه رو به خدای نمره برای رشته های تجربی و ریاضی تبدیل میکنه!

البته مشابه این سوال که بخش ترجمه مثلا ۱۲ بخش داشته باشه توی امتحان نهایی عربی دوازدهم انسانی زیاد دیده شده به خاطر همین هم هست که خیلی روی این نوع سوال توی امتححان نهایی عربی انسانی خردائ ۱۴۰۲ تمرکز نکردیم.

مثلا اگه سوالات امتحان نهایی خرداد ۱۴۰۱ رو دانلود کنید، میبینید که سوال های ترجمه ای طولانی عجیب و غریب زیاد دیده شده . برای دانلود نمونه سوالات عربی دوازدهم انسانی کلیک کنید. اما به هرحال برای تجربی و ریاضی ها هم این جزوه جمع بندی رو میذاریم که بتونن شب امتحان و بعد از حل کردن نمونه سوالات امتحان نهایی عربی تجربی و ریاضی سال های قبل یه مرور کلی داشته باشند.

دانلود جزوه قواعد عربی دوازدهم برای امتحانات نهایی

بارم بندی سوالات امتحان نهایی عربی دوازدهم خرداد ماه ۱۴۰۲

اگر بارم بندی سوالات امتحان نهایی عربی دوازدهم رو نمیدونی، دو هیچ از بقیه دانش آموز هایی که دارن برای امتحان نهایی آماده میشن عقبی! با دونستن بارم بندی امتحانت به راحتی میتونی تخمین بزنی نمره ات رو و به جز اون میتونی تصمیم بگیری که برای عربی کنکور چه درصدی لازم داری تا به هدفت برسی؟

برای تخمین درصد های کنکورت با نمره امتحان نهایی و درصد احتمالی که قراره بزنی هم میتونی با شماره ۰۲۶۳۳۴۰۸۹۴۴ تماس بگیری و اولین تایم مشاوره ات رو رزرو کنی.

بارم بندی امتحان نهایی عربی دوازدهم انسانی ۱۴۰۲

مبحثریز جزئیاتبارم در امتحان نهایی عربی دوازدهم ریاضی و تجربی
واژه شناسینوشتن معنی کلمات،مترادف و متضاد، تشخیص معنی متفاوت، تشخیث مفرد و جمع۲ نمره
ترجمه عربی به فارسیترجمه انواع جمعه های قیدیه و فعلیه و استثناء در انواع جمله های داخل و خارج کتاب و با هرنوع سوالی(تستی، جای خالی، تشریحی، درک مطلب و …)۹ نمره
شناخت و کاربرد قواعدترجمه افعال با هر زمان و ریشه ای، تعریب، تشخیص انواع اسم۷ نمره
درک و فهم مطلبسوالات جور کردنی، تشخیص معنای ضمیر در متن، درک مطلب ۲ نمره

اگر رشته تجربی یا ریاضی هستید، بارم بندی سوالات امتحان عربی دوازدهم تجربی ۱۴۰۲ و امتحان عربی دوازدهم ریاضی ۱۴۰۲ همسان با رشته انسانی است و بارم بندی امتحان نهایی عربی دوازدهم که یک درس عمومی است برای همه یکسان است. با این تفاوت که در دروس عربی علوم انسانی جزدیات بیشتری از درس عربی ذکر شده است و ریز بارم بندی مبحثی که در فایل اصلی وزارت آموزش و پرورش آمده است متفاوت است.

برای مطالعه عربی امتحان نهایی شب امتحان چیکار کنیم؟

اول از همه اینکه باید بدونی برای شروع کردن عربی دوازدهم از صفر، شب امتحان خیلی دیره! اما به هرحال باید بدونیم که توجه به همه بخش های کتاب مهمه. لغات از همه بیشتر مورد توجه طراحان سوال هست پس برای سرمایه گذاری روی ترجمه که حداقل ۹ نمره داره باید روی معنی فعل ها به صورت ویژه ای تمرکز کنید.

برای تمرکز روی ترجمه کتاب درسی مهمترین منبع هست چون بیشترین بخش های ترجمه ای از فعالیت های کتاب و کتاب های داخل متن، تمرین ها و حتی کلمه های کتاب خواهد بود!

این درحالیه که برای قواعد باید روی جزوه استاد یا درسنامه کتاب کمک درسی تمرکز کنید و بعد به سراغ تمارین کتاب و نکات اون برید. اگه با وجود اینکه جزوه و درسنامه و کتاب بازهم ایراد داشتی میتونی از ویدئو های آموزشی استفاده کنی یا دیگه آخرین راه کلاس شب امتحانی شرکت کنی.

در مرحله آخر نمونه سوال های نهایی سال های قبل رو حل کنیدو فرقی ندارد از کتاب های شب امتحانی عربی استفاده کنید یا نمونه سوالات رو به صورت رندوم دانلود کنید و برای حل و تحلیل سوالات وقت بگذارید. با حل کردن نمونه سوالات نهایی اولا نکته های مهم کتاب دستتون میاد و دوما میتونید نقطه ضعف هاتون رو پیدا کنید و روشون کار کنید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا