نرم افزار انتخاب رشته

02633408944

مشاور من

استراتژی مدت باقی مانده تا کنکور تیر

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

همانطور که می دانید زمان برگزاری کنکور تیر 1403 امسال تغییراتی کرده و به دلیل همزمانی آن با تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به جای تاریخ های 7 و 8 تیر در تاریخ های ۲۱ و ۲۲ تیر ۱۴۰۳ برگزار می شود. لازم است تا تاکیید کنیم که تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1403 هم 50 درصد است و داوطلبانی که در کنکور اردیبهشت شرکت کرده اند مجددا در کنکور تیر می توانند شرکت کنند.

همراه مشاوره تحصیلی آکو باشید.

حالا با توجه به این که امتحانات نهایی تمام شده و داوطلبان در تکاپوی آمادگی برای کنکور تیر 1403 هستند، بهتر است تا کمی درباره این که چطور از این زمان بطور مفید و تاثیرگذار استفاده کنید صحبت کنیم. یک برنامه ریزی و استراتژی مناسب می تواند خیلی سریع تر شما را در مسیر درست قرار داده و کمک کند تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

چطور برای کنکور تیر ۱۴۰۳ آماده شویم؟

استفاده از زمان باقی مانده برای موفقیت در کنکور نوبت دوم تیر 1403 بسیار مهم است و تیم مشاوره تحصیلی آکو قصد دارد تا روش ها و تکنیک های موثر را به ترتیب بررسی کند. برای شروع پیشنهاد می کنیم که نمونه سوالات کنکور اردیبهشت ماه را دوباره حل کنید و در عین این که سوالات غلط را تحلیل و بررسی می کنید تا جواب درست را یاد بگیرید، به نوع طراحی سوالات و چالش هایی که برایتان ایجاد کرده هم دقت کنید.

تحلیل کنکور تجربی اردیبهشت ۱۴۰۳ نوبت اول

حتی بهتر است تا در هنگام حل نمونه سوالات کنکور اردیبهشت 1403 محیط را برای خودتان مانند آزمون کرده و با لباسی که سر جلسه امتحان حاضر خواهید شد پشت یک میز نشسته و درست طوری به حل سوالات بپردازید که انگار واقعا سرجلسه امتحان هستید! زمان را در نظر بگیرید و برای هر سوال با توجه به زمان مشخص شده، سوالات را حل کنید و بطور کلی هر نکته ای که سر جلسه آزمون کنکور قرار است رعایت کنید را در آزمونی که از خودتان می گیرید رعایت کنید.

دلیل آن هم این است که با تکرار و تمرین به محیط و شرایطی که در آزمون کنکور در آن قرار خواهید گرفت عادت کرده و درصد اشتباه و خطا سر جلسه آزمون پایین میاید. در مرحله بعدی یک برگه بردارید و با توجه به رشته تان و دروسی که دارید برای هر درس به ترتیب از مباحثی که خیلی خوب به یاد دارید تا مباحثی که از یادتان رفته را به ترتیب یادداشت کنید.

دانلود آزمون قلمچی ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

بطور مثال برای درس زیست به ترتیب از مباحثی که خیلی خوب یاد گرفته اید تا مباحثی که کم و کم تر به یاد دارید را یادداشت کنید که این مباحث را خوانده اید اما یادتان نیست. و در حین یادداشت دروس و مباحثی که برایتان سخت و چالشی بوده را هم با هایلایت کردن حتما مشخص کنید تا حواستان باشد که این دروس را مطالعه کرده اید و حتی شاید خیلی هم خوب مباحث آن را به خاطر دارید اما در نهایت برایتان درس سختی بوده است. هر درسی را هم که نخوانده اید با یک رنگ متفاوت و در بخشی دیگر از برگه یادداشت کنید.

7

این دسته بندی به شما کمک می کند تا بهتر بتوانید بررسی کنید که در طی مدت مطالعه تان چه عملکردی داشتید و حالا برای برنامه ریزی کارتان راحت تر است. درست است که در برنامه ریزی درسیتان قرار است همه دروس را بخوانید اما با توجه به تحلیل و دسته بندی که کرده اید به راحتی می توانید بررسی کنید که مباحث تست خیر کنکور مربوط به کدام است و یا از کدام بخش ها سوال کم تری آمده و در دسته بندی شما این بخش کجا قرار دارد.

حالا برای مطالعه و مرور می توانید مباحث پرتکرار را در اولویت مطالعه قرار بدهید اما باید این نکته را یادآوری کنیم که حضور یک مشاور تحصیلی می تواند کمک خیلی زیادی کند تا به درستی دروس را طبقه بندی کنید و طبق آن مطالعه را پیش ببرید. به این منظور می توانید با مشاوران تیم آکو در ارتباط بوده و یک جلسه مشاوره را رزرو کنید.

درخواست مشاوره تک جلسه

اما اگر خودتان به تنهایی برای کنکور تیر در حال برنامه ریزی هستید با توجه به نوشته ها و تحلیلاتی که روی کاغذ نوشته اید می توانید مباحث پراهمیت تر و تست خیز را مشخص کنید و به ترتیب پیش بروید. همچنین بهتر است تا طبق شرایط تحصیلیتان هر یک روز در میان یا سه روز در میان از خودتان آزمون گرفته و سعی کنید تا جای ممکن شرایط را مانند آزمون کنکور کرده و حتما زمانتان را مدیریت کنید.

درس های سختی که تسلطی به آن نداریم را چگونه بخوانیم؟

نکته ای که مهم است به آن توجه کنید این است که باتوجه به زمان محدودی که دارید بهتر است تا به درستی از آن استفاده کنید و اول دروس و بخش هایی را مطالعه کنید که هم تسلط کافی دارید هم مهم هستند و در آزمون های قبلی تکرار شده اند.

در ابتدای مطالعه زمان گذاشتن روی مباحثی که خیلی بلد نیستید کمک چندانی نمی کند و فقط باعث می شود که زمان مفیدتان را از دست بدهید. پس اولویت بندی کنید و بخش هایی را که کم تر بلدید را در مرحله بعدی مطالعه کنید. اما توجه کنید که این مباحث را درست است که کم تر خوانده اید اما جزو بخش های سنگین نیستند و قبلا آن ها را دوره کرده اید.

نمونه سوالات کنکور سال های اخیر را تحلیل کنید

سوالات کنکور سال های اخیر خیلی خیلی مهم هستند و تا جای ممکن بهتر است که نمونه سوالات را حل کنید و درست زمان حل سوالات را طبق زمان کنکور در نظر بگیرید. البته حل سوالات کنکور تنها بخشی از آمادگی برای آزمون نهایی است و شما باید تک تک سوالات را تحلیل کنید. درست است که سوالات کنکور تیر 1403 قرار نیست عینا شبیه سوالات قبلی باشد اما سوالات مشابه و تکنیک های طرح سوال شبیه به هم در بین سوالات حتما پیدا می شود و خیلی مهم است که شما تسلط لازم به این نمونه سوالات را داشته باشید.

9

این تحلیل ها و بررسی هایی که می کنید را بهتر است که روی کاغذ حتما بنویسید. پس در کنار حل نمونه سوالات حتما یک دفتر هم همراه خودتان داشته باشید که بعد از هر آزمون کنکوری که از خودتان می گیرید، سال آزمون را نوشته و به ترتیب طبق پاسخ هایی که به سوالات داده اید، نوع سوال، میزان سختی یا آسانی آن و … نکته برداری کنید.

در آخر این دفتر هم به زبان خودتان بی دقتی هایی که در هنگام حل سوالات داشته اید را بنویسید. لازم نیست حساسیت زیادی به خرج بدهید و سخت بگیرید. طبق عملکردی که داشته اید نکاتی را که به ذهنتان می رسد یادداشت کنید تا حواستان باشد چه اشتباهات و حواس پرتی هایی که داشتید. بطور مثال در هنگام جواب دادن به سوال جواب ها را جابه جا نوشته اید. پس انتهای دفتر بنویسید حواست باشه حتما سوال ها همراه با جوابشان چک کنی تا چیزی جابه جا نشده و همه چیز درست باشد.

نحوه مطالعه برای کنکور تیر

اما روش مطالعه در این چند هفته ای که باقی مانده چگونه باید باشد؟ در حالت عادی که وقت کافی وجود دارد می توانید همه تست ها را بزنید و بررسی کنید و یا بارها یک مبحث را بخوانید اما در حال حاضر زمان محدود است و باید تا جای ممکن از وقت کمی که باقی مانده به درستی استفاده کنید. پس تا جای ممکن مباحث را سریع مرور کنید و اگر یک جزوه خلاصه و مفید دارید در کنار کتاب درسی مرور کنید و بخوانید. یادآوری و مرور کلی مباحث کافی است و لازم نیست تا حرف به حرف دروس را بخوانید.

مشاوره تحصیلی آکو

با برنامه ریزی درست و اصولی به خوبی می توانید از پس آزمون کنکور برآید. به همین دلیل سعی کنید بدون استرس و با کنترل و مدیریت زمانی که دارید مرور کنید و در صورتی که امکان آن را دارید از کمک یک مشاوره تحصیلی باتجربه استفاده کنید.

برای دیدن ویدیوهای درسی جالب می توانید به اینستاگرام آکو سر بزنید.

رومینا

رومینا ابوالحسنی هستم عضو تیم تولید محتوای سایت آکو، امیدوار هستم که همیشه بتونم جواب سوالاتتون رو به بهترین شیوه ممکن بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن