پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

دانلود آزمون های آزمایشی

هرآنچه درباره انتخاب بهترین آزمون های آزمایشی کنکور باید بدانید

ویژگی های یک آزمون موثر و مقایسه آزمون های آزمایشی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
5/5 - (2 امتیاز)

برای من که سال هاست در زمینه مشاوره کنکور و مشاوره تحصیلی فعالیت می کنم، مهم ترین نقطه عطف موفقیت داوطلبان را یک چیز میدانم و آن آزمون دادن است. درسته نوع آزمون مهم است اما در اصل شرکت در آزمون هدف اصلی ما است. چه آزمون آنلاین باشد چه حضوری، چه آزمون های آزمایشی کنکور ثبت نام شده باشد چه صرفا دانلود دفترچه های آزمون و شرکت به صورت خود خوانده و محاسبه نشده باشد، مهم ارزیابی خودمان توسط آزمون است. از زبان مهندس سهیل حاج کرم به عنوان بهترین مشاوره تحصیلی کنکور شنیده ایم که میگویند:

هر چه تعداد آزمون بیشتر باشد (حالا هرچه می خواهد باشد) شانس موفقیت بیشتر است. چرا؟ زیرا فرصت بیشتری برای پیدا کردن ایرادات خواهیم داشت.

اما انتخاب آزمون های آزمایشی کنکور بر چه اساسی باید باشد؟ چه کسانی به آزمون های آزمایشی بیشتر نیاز دارند؟ آزمون های قلمچی بهتر هستند یا آزمون های گزینه دو و گاج؟ آیا آزمون های ماز یا آزمون های سنجش را در کنار آزمون های آزمایشی دوره ای شرکت کنیم؟ هرآنچه درباره انتخاب آزمون های شبه کنکور را در این مقاله بخوانید.

کدام یک از آزمون های آزمایشی کنکور را انتخاب کنیم

انتخاب آزمون های آزمایشی کنکور به چه عواملی بستگی دارد؟

خب با تجربه ای که در زمینه مشاوره تحصیلی به دانش آموزان کنکوری دارم، بر این باورم که اولین و مهمترین نکته برای انتخاب آزمون های آزمایشی خود دانش آموز است. سطح دانش آموز بالا است یا پایین؟ کدامیک از کتاب های تست را به عنوان منبع دروس خود انتخاب میکند و کلا چقدر از زمان مطالعه خود را به تست زنی اختصاص میدهد؟ اصلا هدفگذاری دانش آموز برای کنکور چیست؟ ما در ادامه توضیح داه ایم که کدام آزمون ها به درد کدام دسته از دانش آموزان میخورد اما مشاور تحصیلی بی شک میتواند به صورت تخصصی شرایط تحصیلی شما را بررسی و برای انتخاب آزمون های آزمایشی کنکور نظر تخصصی دهد.

نکته مهم بعدی که باید پیش از ثبت نام آزمون درباره آن تحقیق کنید، جامعه آماری آن است. هرچقدر جامعه آماری بیشتر باشد، نتیجه دریافتی از تراز، رتبه و پیشرفت مشاهده شده به واقعیت نزدیک تر خواهد بود. البته بجز جامعه آماری، میتوان موارد دیگری را نیز جزو نکات مهم برای انتخاب آزمون های آزمایشی کنکور دانست. از این موارد میتوان قیمت، کارنامه نهایی ارائه شده، سطح و کیفیت سوالات و … را نام برد.

بطور کلی اگر بخواهیم نکات مهم برای انتخاب بهترین آزمون آزمایشی را خلاصه وار و نکته ای برای داوطلبان نیازمند آزمون های شبه کنکور بیان کنیم و از توضیحات اضافی و طفره رفتن چشم پوشی کنیم، میتوانیم لیست زیر را ارائه دهیم.

قیمت

در سال ها گذشته به خاطر افزايش قيمت آزمون ها و فشار اقتصادي، مقوله قيمت بسيار مهم و قابل توجه شده است.  قيمت آزمون ها بايد متناسب با خدمات و كيفيت آزمون باشد و داوطلب ميبايست شرايط مالي خانواده را در انتخاب آزمون مد نظر داشته باشد

خدمات

هر آزمون خدمات جانبی منحصر به فرد خود را دارد. خدمات آزمون ها بعضی ها بسیار مناسب و کارآمد و برخی از آنها اضافی هستند. پشتیبانی، برگزاری حضوری، پیش آزمون، کتاب و … از جمله خدمات جانبی آزمون ها هستند.

گاهی این خدمات انقدر غیرضروری هستند که بودن آنها بیشتر جنبه تبلیغاتی و درآمد زایی بیشتر دارد و هیچ کمکی به دانش آموز نمی کند.

برنامه ریزی

برنامه ریزی یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب آزمون آزمایشی است.  نحوه دوره و مرور مباحث و رعایت پیش نیاز ها از جمله مواردی است که در برنامه ریزی آزمون های آزمایشی باید در نظر گرفته شود.

کیفیت سوالات

کیفیت سوال های یک برند آزمون آزمایشی، اولین چیزی است که در انتخاب آزمون آزمایشی موثر است. این خیلی مهم است که سوال های آزمون خیلی سخت و غیر استاندارد و یا خیلی ساده نباشه.

معیار کیفیت سوال، تست های کنکور سراسری است. موسسات معمولاً تست هایی کمی سختر از سطح سراسری طرح می کنند. به همین خاطر خیلی باید دقت کنند تا این سختی از کنترل خارج نشه.

فاصله بین آزمون ها

فاصله بعضی آزمون ها 2 هفته، بعضی 3 هفته و بعضی یک ماه است. به طور مطمئن نمی توان گفت کدام یک بهتر است. هر فرد با توجه  به روحیات و شخصیتش باید یک مورد را انتخاب کند.

البته به نظر من در حالت کلّی هرچه تعداد آزمون ها بیشتر باشد بهتر است.

جامعه آماری

آزمون هایی که جامعه آماری بالایی ندارند، خیلی روی این مورد مانور نمی دهند ولی نمیتوان اهمیت آن را کتمان کرد.

هر چه جمعیت افرادی که در آزمون آزمایشی شرکت می کنند بیشتر باشد، تراز کارنامه قابلیت استناد بیشتری دارد. همچنین احتمال حضور رتبه های برتر و رقابت با آنها نیز بیشتر است.

بررسی دقیق نتایج

به عنوان یک مشاور کنکور بارها شاهد این بودم که نتایج آزمون با تاخیر و اشتباه در تصحیح منتشر شده است. این اولین وظیفه یک موسسه است که نتایج را در اسرع وقت و با ماکزیمم سرعت منتشر کند.

کارنامه

جزئیات کارنامه آزمون آزمایشی یکی از عوامل مهم است. کارنامه حاوی اطلاعاتی است که بررسی آن کمک زیادی به مشاور و دانش آموز می کند. هر چقدر این اطلاعات دقیق تر و کامل تر باشد، بهتر است.

بعضی موسسات در کارنامه خود تحلیل مشاوره ای قرار داده اند که به نظر خدمات خوبی است.

بهترین آزمون آزمایشی برای بهترین دانش آموزان

 بله برای بهترین بودن در کنکور باید بهترین آزمون های آزمایشی کنکور را نیز انتخاب کنید. همانطور که گفتیم یکی از مهمترین نکاتی که برای انتخاب آزمون شبه کنکور اهمیت دارد، سطح درسی دانش آموز، روش مطالعه دانش آموزان، برنامه درسی و زمان شروع درس خواندن وی است.

مثلا اگر برای شما شروع مطالعه برای کنکور 1402 از مهرماه بوده است، آزمون های سازمان سنجش که از مرداد ماه به صورت تخصصی برای کنکور 1402 شروع شده فعلا نمیتواند شما را بالا بکشاند. شما باید اول به بودجه بندی برسید و برای آزمون های جامع سنجش اقدام به ثبت نام کنید. در این مدت میتوانید از آزمون های شروع کنکور از مهر قلمچی استفاده کنید و فعلا بخش های اختیاری آزمون ها را بیخیال شوید.

به طور کلی اگر علاقه مند به شرکت در آزمون حضوری هستید آزمون های قلمچی قلم چی پیشنهاد خوبی است. بین تمام آزمون های آزمایشی که امکان برگزاری حضوری دارند، قلم چی نظم و ساختار آماری و هیئت علمی بهتری نسبت به سایر موسسات دارد.

بگذارید یک مثال ملموس تر برای شما بزنم. به نظر شما چه دانش آموزانی باید آزمون های آزمایشی قلم چی را انتخاب کنند؟ خب این را من به شما میگویم.

  • دانش آموزانی که با آزمون دادن مشکلی نداشته و اضطراب مزمن ندارند.
  • دانش آموزانی که با مبلغ بالای قیمت آزمون های قلم چی مشکلی ندارند.
  • اگر جامعه آماری براتون مهمه و اهل رقابت هستید آزمون های قلمچی بهترین گزینه هستند.
  • دانش آموزانی که شرایط بورسیه شدن دارند. (یکی از مزایای کانون فرهنگی آموزش امکان بورسیه برای واجدین شرایط است)
[pars-player webm=”https://dl.akoedu.ir/hajkaram/%D8%B9%D9%88%D8%A7%D9%85%D9%84%20%D9%85%D9%88%D8%AB%D8%B1%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8%20%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86%20%D8%A2%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%8A%D8%B4%D9%8A.webm” aspect_ratio=”16:9″ id=”35449594″]

چرا آزمون های کانون را بهترین میدانیم؟

آزمون قلم چی (کانون فرهنگی آموزش) شاید شناخته شده ترین آزمون بین آزمون های آزمایشی کنکور باشد. همچنین قلم چی اولین برگزاركننده این سبک از آزمون ها در کشور بوده است. از بعضی جهات بسیار آزمون خوب و باکیفیتی است. البته نمی توان ایرادات آزمون های قلمچی را نادیده گرفت.

مزایای آزمون های قلم چی را میتوان برنامه ریزی و بودجه بندی مناسب، کارنامه کامل و اعلام نتایج  دقیق و سرعت بالای انتشار پاسخ نامه، بالاترین جامعه آماری و سوالات استاندارد با درجه سختی مناسب دانست. از سمت دیگر این آزمون ها معایبی نیز دارند که از جمله این معایب میتوان موارد زیر را نام برد.

  • قیمت بالا
  • پشتیبانی اجباری که برخی از نمایندگی ها قرار می دهند و اصرار به فروش کتاب های کانون (که تاثیر سایر خدمات مثبت این مجموعه را کمرنگ میکند)
  • سوالات آزمون های قلم چی جزو سوال های استاندارد قرار می گیرد ولی چون منابع طرح آنها مشخص است، جزو معایب این موسسه شمرده می شود.(شاید استفاده از تست های مشابه کنکور سراسری میتوانست بهتر باشد.)
  • تعداد سوال های هر درس به صورت استاندارد (به تعداد سوال های کنکور سراسری) نیست.

موسسه ای که برای آزمون انتخاب کردی مناسب تو نیست؟

در مجموع همان طور که عرض کردم هدف اصلی در سال کنکور آزمون دادن به دفعات بالا است و سایر مسائل فرعیات می باشد. اگر دانش آموزی از قبل موسسه خاصی ثبت نام کرده باشد، من به شخصه به عنوان سرپرست یک تیم مشاوره تحصیلی کنکور مشکلی برای ادامه دادن با برنامه آن موسسه را ندارم البته به شرطی که برنامه ریزی درسی منطقی داشته باشند.

دانش آموزان عزیز اگر با شنیدن صحبت های دیگران نسبت به آزمون موسسه خود بی اعتماد شدید، لطفا به این قسم تبلیغات توجه نکنید و به مسیر خود ادامه دهید.

مقایسه نکات مثبت و منفی آزمون های آزمایشی

شاید برای اولین بار باشد که یک مشاور کنکور جرات داشته باشد ویژگی های منفی آزمون های قلمچی و آزمون های سطح بالای گزینه دو را به شما بگوید. معمولا مشاور های کنکور شغل خود را به خطر نمی اندازند و روراست با دانش آموزان درباره نقاط مثبت و منفی هر آزمون آزمایشی صحبت نمیکنند. چرا؟

چون احتمالا بسیاری از آنها از همین طریق درآمد دارند و شاید حتی مجموعه های مشاوره ای آنها از زیر مجموعه های موسسات بزرگی مثل قلمچی، گزینه دو یا ماز هستند. اما تیم مشاوره تحصیلی آکو یک تیم مشاوره مستقل است که وظیفه خود را ترویج عدالت آموزشی و برقراری شرایط متعادل برای پیشرفت تحصیلی و موفقیت همه دانش آموزان است.

این مهم را از طریق ارائه نکات و تکنیک های برنامه ریزی برای شروع کنکور، بررسی مشکلات دانش آموزان قبل و بعد کنکور، معرفی رشته های دانشگاه و نکاتی برای انتخاب رشته کنکور در وبسایت تخصصی مشاوره کنکور آکو دنبال میکنیم. به همین جهت در ادامه مطلب آزمون های آزمایشی کنکور را به صورت جداگانه باهم بررسی میکنیم و امیدواریم برای انتخاب بهترین آزمون آزمایشی به شما حتی به اندازه برداشتن یک قدم کمک کرده باشیم.

برای اینکه باوجود معایب گفته شده، آزمون های قلمچی را بهترین آزمون های آزمایشی کنکور میدانیم را در ادامه برای شما بررسی کرده ایم. آنچه در ادامه به توضیح آن میپردازیم:

  • مقایسه آزمون های قلمچی با گزینه دو
  • مقایسه آزمون گاج و قلمچی
  • مقایسه آزمون های ماز و کانون
  • مقایسه آزمون های قلمچی با آزمون های سازمان سنجش

مقایسه آزمون های قلمچی و آزمون های گزینه دو

از لحاظ کیفیت سوال ها، دیدگاه ها متفاوت است. ولی در مجموع سوالات آزمون های قلمچی و گزینه دو خیلی تفاوت فاحشی ندارند و در یک سطح قرار میگیرند.

اما آزمون های قلمچی و گزینه دو از نظر زمان برگزاری آزمون ها باهم تفاوت دارند. طبق بودجه بندی آزمون های قلمچی هر دوهفته یکبار برگزار میشود، این درحالی است که آزمون های گزینه دو به صورت سه هفته یکبار برگزار میشود. برگزاری سه هفته یک بار آزمون های گزینه دو، مزایا و معایب خود را دارد. نکته مثبت آن این است که دانش آموز زمان بیشتری برای مطالعه دارد و استرس تا حدودی کمتر است. البته با توجه به فاصله بیشتر بین هر آزمون، حجم بودجه هم بیشتر است.

[pars-player webm=”https://dl.akoedu.ir/hajkaram/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%8A%D8%B3%D9%87%20%D9%82%D9%84%D9%85%20%DA%86%D9%8A%20%D9%88%20%DA%AF%D8%B2%D9%8A%D9%86%D9%87%20%D8%AF%D9%88%20%D9%88%20%D8%B3%D9%86%D8%AC%D8%B4.webm” aspect_ratio=”16:9″ id=”33392779″]

از معایب آزمون های گزینه دو میتوان این نکته را ذکر کرد که به علت فواصل بیشتر بین آزمون ها، بودجه بندی هر آزمون حجیم تر از قلم چی است. این موضوع و همچنین تعداد کمتر آزمون ها در طول سال باعث میشود برنامه دوره و مرور و جبران عقب ماندگی ها در آزمون های قلم چی بهتر انجام شود.

به علاوه در حالتی که آزمون هفته ای دو بار برگزار شود, عادت به آزمون دادن بیشتر میشود. و بچه ها در شرایطی که 3 هفته برای آزمون فرصت داشته باشند، در هفته اول اهمال کاری بیشتری انجام می دهند.

جامعه آماری قلم چی از هر آزمونی بیشتر است و این یکی از منحصر به فرد ترین ویژگی های آزمون های کانون و برتری های آزمون قلمچی نسبت به گزینه دو است. سایت کانون سرورهای قوی ای دارد و از لحاظ سرعت بارگزاری کارنامه ها و نتایج،از سایر موسسات شرایط بهتری دارد. همچنین قلمچی اشتباه کمتری در تصحیح پاسخبرگ دارد  و سرعت بالای انتشار نتیجه و پاسخ نامه، خیال بچه ها را راحت تر می کند.

مزایای انتخاب آزمون های آزمایشی گزینه دو

قیمت آزمون های گزینه دو بسیار منطقی تر از آزمون های قلمچی است و یکی از بزرگترین ضعف های قلم چی، یکسان نبودن قیمت آن و سلیقه ای عمل کردن نمایندگی ها در قیمت گذاری است.

از لحاظ کارنامه و پیشنهادهای مشاوره ای، گزینه دو شرایط بهتری نسبت به کانون دارد. موسسه گزینه دو در کارنامه خود بخشی برای مشاوره هر درس دارد که کاربران استقبال زیادی از آنها نموده اند. اگر از مشاور تحصیلی کنکور برای درس خواندن استفاده نمیکنید، در تحلیل کارنامه آزمون های گزینه دو میتوانید این پیشنهاد ها را به عنوان پیشنهادات مشاور در نظر بگیرید و برای پیشرفت تراز آزمون هایتان از این پیشنهادات بهره ببرید.

هرچند آزمون های کانون خدمات زیادی در اختیار دانش آموز قرار می دهد که البته هزینه آن را نیز دریافت می کنداما بعضی از آنها واقعا مفید هستند. مثلا:آزمون های شبیه ساز و مشابه پارسال. در این میان برخی از خدمات ارائه شده نیز بی مصرف هستند  مثل پشتیبانی های غیر حرفه ای و اجبار به فروش کتاب کمک درسی. در این میان گزینه دو خدمات سایت بهتری داره و برای دانش آموز و مشاورش به درد بخور است. از جمله خدمات گزینه دو می توان به بانک سوال آزمون های گذشته این موسسه اشاره کرد.

بررسی مزایا و معایب آزمون های قلمچی و آزمون های گزینه دو

آزمون های سازمان سنجش رو شرکت کنم یا آزمون های کانون

آزمون های آزمایشی سازمان سنجش به علت برگزاری از سوی سازمان برگزاری کننده کنکور سراسری، به عنوان یک آزمون مرجع شناخته شده است. حتی داوطلبانی که در بهترین آزمون آزمایشی شرکت میکنند هم ترجیح میدهند در آزمون های جامع  که طبق بودجه بندی آزمون های سنجش بعد از عید برگزار میشوند شرکت کنند و توانایی های خود را برای کسب رتبه بالا در کنکور بسنجند.

هرچند این آزمون های آزمایشی کنکور هم ایرادات مخصوص به خود را دارد مثلا از لحاظ کیفیت سوال ها، میشه به جرات گفت قلم چی یک سر و گردن بالاتر است. سوالات سنجش از آزمون های سال های گذشته این تعاونی طراحی شده و کیفیت کمتری نسبت به قلم چی دارد.

به علاوه برگزاری ماهی یک بار آزمون سنجش اصلا مزیت محسوب نمیشه. به نظر می رسد این تعاونی می خواهد بیشتر رفع تکلیف کند. به علت فواصل بیشتر بین آزمون ها، بودجه بندی هر آزمون خیلی حجیم تر از قلم چی است. این موضوع و همچنین تعداد کمتر آزمون ها در طول سال باعث میشود برنامه دوره و مرور و جبران عقب ماندگی ها یه خوبی انجام نشود.

به طور کلی از لحاظ کارنامه آزمون های آزمایشی کنکور، آزمون های سازمان سنجش چنگی به دل نمی زند. چند ساعت بعد از آزمون، سنجش کارنامه اولیه که فقط حاوی درصد هر درس هست رو منتشر می کند و در ساعات پایانی روز جمعه کارنامه اصلی منتشر می شود. من به عنوان مشاوره تحصیلی کنکور بر این باورم که:

اطلاعات کارنامه سازمان سنجش یک چیزی است در حد رفع نیاز و یکی از نکات منفی کارنامه سنجش، بخش رتبه معادل کنکور سال گذشته است که میتواند داوطلب را به اشتباه بیاندازد.

بارگزاری پاسخ نامه با تاخیر زیاد انجام می شود و معمولا دفترچه سوالات برای دانلود در سایت های تخصصی اصلا کامل نیست. چیزی به اسم پشتیبانی در این موسسه وجود ندارد و اندک خدمات این موسسه هم، رایگان نیست و می بایست بابت آن هزینه پرداخت شود.

مزایای شرکت در 4 آزمون جامع سازمان سنجش

شاید به زور بتوان یک مزیت را برای آزمون های سنجش در نظر گرفت آن هم این است که برای دانش آموزانی که خیلی رابطه خوبی با آزمون دادن ندارند، انتخاب مناسبی است. به علاوه از لحاظ  قیمت آزمون سنجش بسیار کمتر است و شرایط ثبت نام تک مرحله و ساده تری دارد.

جامعه آماری سنجش نسبت به قلم چی کمتر است. ولی 4 آزمون آخر سنجش که به صورت جامع است، جامعه آماری بالایی دارد و شاید بتوان یکی از مزیت های شرکت در این 4 آزمون را همین در نظر گرفت.

اما به طور کلی به شما میگویم که مقایسه این دو آزمون از لحاظ خدمات خنده دار است.

آزمون های سازمان سنجش یا قلمچی

مقایسه آزمون گاج با قلمچی

از لحاظ کارنامه، آزمون های گاج همچون آزمون های قلم چی شرایط خوبی دارند. البته نباید تفاوت اندک میان کارنامه این دو آزمون آزمایشی کنکور را نادیده گرفت. کارنامه صادر شده توسط قلم چی کیفیت بهتری دارد و میزان خطا در آن کمتر است. اما به طور کلی گاج و قلمچی رقابت بسیار نزدیکی باهم دارند با این تفاوت که جامعه آماری گاج بسیار کمتر از آزمون های آزمایشی قلم چی است و این بزرگترین ضعف این موسسه است.

هر دو موسسه آزمون های آنلاین برای آمادگی قبل آزمون اصلی برگزار میکنند که جزئی از خدمات آنها محسوب می شود. سایت قلم چی برای آزمون های آنلاین مشابه سال های قبل، سرعت، دقت و قدرت بیشتری دارد و کارنامه این آزمون ها در پلتفورم قلم چی با کیفیت بیشتری منتشر می شود. هرچند در هر دو کنکور آزمایشی پاسخنامه به سرعت منتشر می شود و لینک دانلود آزمون های آزمایشی کنکور در وبسایت های تخصصی قرار میگیرد اما میتوان دو مورد را از مهمترین علت های انتخاب آزمون های قلمچی بجای آزمون های گاج دانست.

  • تعداد کمتر نمایندگی های گاج در شهرستان ها به نسبت آزمون های قلمچی(نمایندگی های کنکور آزمایشی گاج به علت قدمت کمتر این موسسه در برگزاری آزمون، کم تجربه و در بعضی موارد نامنظم هستند.)
  • جامعه آماری بسیار کمتر که اولا بر تجربه مجموعه و دوما بر آمار ارائه شده در کارنامه و نتیجتا خدمات متعاقب آن تاثیر منفی میگذارد.(یعنی در یک جامعه آماری 500.000نفره میتوان نتیجه نزدیکتری به کنکور داشت تا یک جامعه آماری 100.000 نفره!)
[pars-player webm=”https://dl.akoedu.ir/hajkaram/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%8A%D8%B3%D9%87%20%D9%82%D9%84%D9%85%20%DA%86%D9%8A%20%D8%A8%D8%A7%20%DA%AF%D8%A7%D8%AC%20%D9%88%20%D9%85%D8%A7%D8%B2.webm” aspect_ratio=”16:9″ id=”34946957″]

چرا آزمون های گاج را انتخاب کنیم

تست های آزمون های آزمایشی گاج استاندارد و در حد و اندازه کنکور است و تفاوت چندانی با سطح سوالات آزمون های آزمایشی کنکور قلمچی ندارد. به علاوه آزمون های آزمایشی گاج همچون کانون فرهنگی آموزش دو هفته یک بار برگزار می شود و آزمون های آزمایشی گاج از لحاظ برنامه ریزی و بودجه بندی هم بیش از 80درصد به آزمون های آزمایشی قلم چی شباهت دارد.

مهمترین مزیتی که آزمون های گاج میتواند نسبت به آزمون های آزمایشی قلمچی داشته باشد این است که از لحاظ اقصادی و هزینه مقرون به صرفه تر از آزمون های قلم چی است.

یکی از بهترین ویژگی های آزمون های گاج، خدمات اینترنتی آن است. گاج دارای اپلیکیشن های خوبی مثل: گاجینو و گاج مارکت است که انتشارات قوی گاج پشتوانه این آزمون های آزمایشی گاج است. یکی از خدمات گاج که بنظر جذاب می باشد، فیلم های آموزشی است که توسط اساتید باسواد و با تجربه تهیه شده است.

آزمون های گاج بهتر است یا آزمون های قلمچی؟

آزمون های ماز یا آزمون های قلمچی

آزمون های ماز این روزها دهان به دهان میچرخد و بسیاری شک دارند که آزمون های ماز را ثبت نام کنند یا خیر. خب برای اینکه بتوانید تصمیم درست را بگیرید اول باید بدانید آزمون های قلمچی و ماز چه تفاوت هایی دارند؟ اولین نکته مقایسه سطح سوالات این دو آزمون است که نمیتوان به صورت ثابت درباره آن نظر داد. به همین جهت به صورت درس به درس سوالات آزمون های قلمچی و ماز را باهم بررسی میکنیم.

  • زیست شناسی: زیست ماز انطباق بیشتری با تست های سراسری دارد ولی سوالات زیست قلم چی میزان سختی بیشتری دارد. به طور کلی تست های زیست قلم چی طولانی تر و چالشی تر است.
  • ریاضی: قلم چی همچون زیست، سخت و چالشی است ولی ریاضی ماز ساده تر و نزدیک به سطح کنکور است.
  •   شیمی: آزمون های ماز علاقه زیادی به مسائل دارند و محوریت اصلی آن مسائل است. اما در مورد قلم چی اینطور نیست و گرایش به مسائل و مفاهیم به یک اندازه است.
  •   فیزیک: رویکرد هر دو آزمون های ماز و آزمون های قلمچی در این درس تقریباً مشابه است.

در مورد برنامه ریزی ، آزمون های آزمایشی گاج و قلم چی تفاوت خاصی با هم ندارند. برنامه دوره و مرور هر دو آزمون ماز و قلم چی، مناسب و مشابه است. هرچند جامعه آماری آزمون های آزمایشی قلم چی به خاطر قدمت این موسسه، با هیچ آزمون آزمایشی ای قابل قیاس نیست و در مقایسه با ماز هم همین طور است. جامعه آماری پایین این آزمون باعث کم بودن رقابت در آزمون های آزمایشی ماز شده است.

چرا آزمون های ماز طرفداران زیادی دارد

به عنوان اولین نکته آزمون های ماز از لحاظ هزینه بسیار به صرفه تر است. چون آزمون های ماز به صورت آنلاین برگزار می شوند و هزینه چاپ و برگزاری ندارند، پس طبیعتا قیمت ثبت نام آزمون های ماز بسیار به صرفه تر از قلم چی است. نکته بعدی اینکه از لحاظ کارنامه دانش آموزی ماز کیفیت خوبی دارد. کارنامه آزمون های آزمایشی ماز تحلیل دقیقی دارند و همچنین پاسخ نامه آن کامل است. کارنامه قلم چی نیز قابل قبول است اما برای آزمون های غیر حضوری کمی ضعف دارد.

برای مقایسه شرایط مطلوب برگزاری آزمون های آزمایشی کنکور قلمچی و ماز باید بگوییم که به علت گستردگی حوزه  و نمایندگی های قلم چی و ضعف سیستماتیک این مجموعه، امکان تقلب در آن خیلی بیشتر از آزمون های آزمایشی ماز است. به طور کلی دو ایراد آزمون ماز در سال های اخیر:

  • وجود زیاد اشتباه در سوالات محاسباتی مخصوصا در درس شیمی
  • عدم ارائه پی دی اف سوالات و عدم امکان چاپ سوالات و پاسخنامه برای بررسی سوالات

آزمون های ماز بهتر است یا آزمون های آزمایشی کانون

مشاوره تحصیلی کنکور برای انتخاب آزمون آزمایشی همراه شماست

اگر منصفانه نگاه کنیم، آزمون های آزمایشی کنکور کانون فرهنگی آموزش در زمینه کنکور آزمایشی، همیشه پیشتاز بوده. پشتوانه این موسسه، جامعه آماری بسیار بالا و نزدیک  به کنکور  است. موسسه ای که از اوایل دهه هفتاد شمسی فعالیت خود را آغاز نموده، امروز سرآمد آزمون های آزمایشی است.

گروه مشاوره تحصیلی و کنکور آکو با همکاری آموزشگاه کنکور و تقویتی پرسا، مفتخر به همکاری با کانون فرهنگی آموزش در زمینه برگزاری کنکور آزمایشی است. برگزاری آزمون های قلم چی در مهرشهر کرج اتفاق خوبی برای دانش آموزان این منطقه از شهرستان کرج و استان البرز می باشد.

خدمات بهترین حوزه آزمون های قلمچی در کرج

گروه مشاوره آکو بعد از هر کنکور آزمایشی قلم چی، کارنامه داوطلبان را توسط مشاورین خبره تحلیل و بررسی نموده و در صورت درخواست داوطلب مشاوره فردی و برنامه ریزی شخصی سازی شده به او ارائه می دهد. برنامه ریزی براساس آزمون های قلمچی، آزمون های آنلاین آمادگی و معرفی بهترین منابع باتوجه به شرایط درسی دانش آموز از خدمات اولیه مشاوره تحصیلی آکو در کرج است.

دانش آموزان مهرشهر کرج برای شرکت در آزمون های آزمایشی قلم چی از این پس می توانند برای ثبت نام آزمون قلم چی به محل آموزشگاه تقویتی و کنکور پُرسا واقع در بلوار شهرداری مهرشهر کرج مراجعه نمایند.

لوکیشن آموزشگاه تقویتی و کنکور پرسا

مشاوره برنامه ریزی برای کنکور

مشاوره و برنامه ریزی درسی متناسب با بودجه بندی هر آزمون، یکی از خدمات گروه مشاوره آکو است و هر دانش آموز مهرشهری که برای آزمون قلم چی در آموزشگاه کنکور پرسا ثبت نام کند، برای یک آزمون پکیج مشاوره رایگان دریافت خواهد کرد.

20 جمعه و 20 آزمون آزمایشی قلم چی و بیش از 40 هفته مشاوره و برنامه ریزی تخصصی درسی، برای اولین بار در مهرشهر کرج…

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا