پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مقالات آموزشی و مشاوره ای

برنامه تابستانی کنکوری ها

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

برنامه تابستانی کنکوری ها یکی از برنامه هایی است که باد حتما با برنامه ریزی پیش برود. تابستان زمان مناسبی برای مطالعه کنکور است و باید برنامه ریزی تابستان کنکور 1402 را همه کنکوری ها انجام دهند. البته به آن معنا نیست که در تابستان تنها باید درس بخوانید. استراحت ها و تفریحات کوچکی هستند که روحیه شما را برای ادامه مطالعه بیش تر می کنند.

در ادامه می خواهیم بررسی کنیم که برنامه تابستانی کنکوری ها باید چگونه باشد؟ اگر سوالی داشتید با شماره تلفن 02633408 تماس گرفته و سوال خودتان را از مشاوران باتجربه آکو بپرسید.

تابستان یک کنکوری چگونه می‌گذرد؟!

قطعاً شروعی خوب می‌تواند شما را به سمت پایانی خوش سوق دهد. در آزمون سراسری باتوجه‌ به اینکه شاهد رقابت بالایی بین داوطلبان هستیم. کسانی عملکرد موفق­ تری خواهند داشت که زودتر و با کیفیت تر درس‌خواندن را آغاز کنند. پس برای پیشی گرفتن از رقبای خود و داشتن مطالعه عمیق و مفهومی باید از فرصتی که در تابستان دارید نهایت استففاده را ببرید.

کنکوری ها

برنامه تابستانی کنکوری ها همراه با سختی ها و چالش هایی همراه خواهد بود. به این ترتیب باید در برنامه خود تفریحات کوتاهی که حالتان را خوب کند را حتما قرار دهید. تابستان این اجازه را به شما می‌دهد که زمان زیادی را به مطالعه اختصاص دهید و قدم‌های اصلی و بزرگ بردارید. فقط باید توجه داشته باشید برای سپری کردن یک تابستان خوب شما نیاز به برنامه ­ای منظم و مفید دارید. تا با تعهد به آن برنامه بتوانید از زمان خود بهترین استفاده را داشته باشید. برای برنامه ریزی کنکور می توانید از یک مشاور تحصیلی هم کمک بگیرید.

در سال دوازدهم یا بهتر است بگوییم سال کنکور حجم مطالب درسی با سال‌های پیشین متفاوت است. زیرا علاوه بر دروس اختصاصی سال دوازدهم شما باید مباحث سال‌های گذشته را نیز بخوانید. نگاهی کوتاه و اجمالی به کتاب‌های درسی هر پایه به‌ خوبی زیاد بودن حجم مطالب را نشان می‌دهد. بنابراین ضروری است که با برنامه­ ای دقیق همزمان برای امتحان نهایی و کنکور به مطالعه بپردازید.

تفاوتی که سال دوازدهم با سال‌های دیگر دبیرستان دارد این است که آزمون‌های این سال به‌صورت تک پایه نیست. باید در چندین درس آمادگی داشته باشید تا بتوانید به نتیجه دلخواه خود برسید. از طرف دیگر در آزمون‌ها و آزمون سراسری زمان محدود بوده و شما نیازمند تمرین برای کسب مهارت هستید. چه بهتر که یادگیری این مهارت را از تابستان شروع کنید.

در کتابخانه

سه ماه تابستان فرصت بسیار خوبی برای رفع نقاط ضعف درسی در دروس پایه و تثبیت نقاط قوت است. همچنین می‌توانید از این زمان برای جبران عقب‌ماندگی‌ها استفاده کنید و یادگیری‌های ناقص خود را به یادگیری کامل بدل کنید.

شروع کنکور 1402 از تابستان

آزمون‌های آزمایشی در تابستان

سؤالی که ذهن خیلی از دانش­ آموزان را درگیر می‌کند این است که در آزمون های آزمایشی در تابستان شرکت کنند یا نه؟ در این‌ رابطه باید گفت آزمون های آزمایشی در تابستان می‌تواند برایتان مفید باشد اما معمولاً حجم بودجه‌بندی آزمون‌های تابستانه بالا است و ممکن است شما نتوانید خود را به همهٔ مطالب برسانید.

در این حالت نتیجه آزمون نباید شما را بی­ انگیزه و آزرده‌ خاطر سازد و شما باید تنها از برنامه آزمون برای پیشروی در دروس خود استفاده کنید و تلاش کنید از آزمون‌ها برای رفع اشکال و پیداکردن روش مطالعاتی مناسب استفاده کنید. همچنین آزمون‌ های آزمایشی در تابستان می‌تواند به شما کمک کند تا قرارگیری در شرایط آزمون را از تابستان آغاز کرده و در مهر ماه بتوانید به‌طورجدی آزمون‌ها را پیگیری کنید و سنجش مناسبی از خود داشته باشید.

مجتبی سادات رسول

کتاب های زیادی خوانده ایم، افراد بسیاری دیده ایم و با بزرگان بسیاری هم کلام شده ایم. راه درست را نشانتان خواهیم داد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا