پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور منکنکور سراسری

شروع کنکور از سال یازدهم با مشاوره تخصصی

استارت کنکور از یازدهم

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
3/5 - (2 امتیاز)

تمامی آن چیزی که دانش آموزان در طول سال‌های تحصیلی به آن فکر می‌کنند، موضوع کنکور است. برخی از افراد به شروع کنکور از یازدهم با مشاوره فکر می‌کنند. آیا این کار نیاز است یا از سال دوازدهم کفایت می‌کند؟ البته برخی از وجه دیگر به قضیه نگاه کرده و فکر می‌کنند که آیا برای شروع دیر نشده است؟

بهتر است در مصاحبه با رتبه های برتر درباره زمان شروع مطالعه برای کنکور بخوانید و بعد تصمیم درست با شماست!

باتوجه به اینکه در آخرین تغییرات کنکور مشخص شد، نمرات امتحانات نهایی سال یازدهم و دوازدهم و دهم تا دوازدهم به ترتیب در کنکور دو سال آینده یعنی 1404 و 1405 قرار است تاثیر گذار باشند، پس برنامه ریزی برای کسب نمرات خوب در این سال ها اهمیت دوچندان پیدا کرده است. شاید به این فکر کنید که در این زمان بهتر است مطالعه تشریحی را شروع کنید یا تست بزنید؟

در ادامه مبحث برنامه ریزی کنکور از تابستان یازدهم را برای شما باز خواهیم کرد تا در این مورد اطلاعات کافی داشته باشید. مشاوره تخصصی کنکور آکو کرج همراه داوطلبان از صفر تا صد.

شروع کنکور از یازدهم با مشاوره امکان پذیر است؟

اول از همه باید بیان کرد که برنامه ریزی برای کنکور از تابستان سال یازدهم کاملاً منطقی است و برای کسی که هدف قبولی با رتبه خوب در دانشگاه و رشته مد نظر را دارد، بسیار اهمیت دارد. شاید برخی از دانش آموزان و خانواده آنان، به خصوص در رشته تجربی فکر کنند که بسیار دیر شده است، در حالی که اصلاً این چنین نیست و سال یازدهم یکی از بهترین مواقع برای شروع برنامه ریزی و درس خواندن برای کنکور است.

همانطور که از زبان رتبه های برتر کنکور 1402 هم خوانده اید، از 10 نفر رتبه های 1 و 2 کنکور های ریاضی و تجربی و انسانی و هنر و زبان تقریبا 6 نفر آنها درس خواندن را به صورت جدی برای کنکور از یازدهم شروع کرده اند.

شروع کنکور از تابستان یازدهم با مشاوره

شروع کنکور از تابستان یازدهم با مشاوره تخصصی یعنی ایجاد ثبات و نظم در روند زندگی و درسی دانش آموز که به این ترتیب می‌تواند به نتیجه مطلوب دست پیدا کند. اما همه چیز به همین سادگی نیست. برای این منظور نیازمند رعایت برخی از نکات هستید. این موارد به شرح زیر است.

شرایط شروع کنکور از سال یازدهم

اول از همه این که باید بدانید نابسامانی تحصیلی با حضور مشاور دیگر وجود نخواهد داشت. از این رو باید حواستان بسیار زیاد جمع باشد و دقیقاً مطابق آن چیزی که هست، عمل کنید. شاید در ابتدا کار سخت باشد اما به مرور درست می‌شود. اما وقتی صحبت از چارچوب می‌شود هدف دقیقاً چیست؟

چارچوب یعنی این که شما برنامه مدون داشته باشید که در آن دروس به صورت نسبت دار برنامه ریزی شده باشد. یعنی این که متناسب با ضعف و قوت شما درس‌ها چیدمان شده باشد. این تقسیم درس به معنای مساوی بودن زمان اختصاص داده شده برای دروس نیست. این اولین تفاوت است که مشاور در شروع برنامه ریزی کنکور از تابستان یازدهم به وجود می‌آورد.

حتی اگر نمیخواهید از تابستان یازدهم هم شروع کنید و به هر دلیلی در اواسط سال تحصیلی یازدهم تان تصمیم به شروع مطالعه برای کنکور گرفته اید، بهتر است که از همین امروز مطالعه کنکوری را شروع کنید. در سال یازدهم نیاز است یاد بگیرید که خواندن تستی و تشریحی را متناسب کنید.

  • در برنامه ریزی تابستان کنکور یازدهم درس هرروز همان روز داشته باشید ولی تست زنی را فراموش نکنید.
  • برنامه ریزی برای امتحانات مدرسه در سال یازدهم از واجبات است اما حتما آزمون های ازمایشی هم شرکت کنید.
  • وقت ارزشمند ترین سرمایه شما برای موفقیت در کنکور است و در سال یازدهم باید خودتان را به صرفه جویی در وقت کار های بیهوده عادت دهید.(یعنی یاد بگیرید که چطور از کار های غیر ضروری بزنید و بیشتر به درس خواندن برسید.)
  • برای ساعت های استراحتتان محدودیت قائل شوید و یاد بگیرید چطور گوشی و زمان گذراندن های غیرضروری را کنار بگذارید.
  • سال دهم را مرور کنید و تست بزنید ولی فعلا وقت برای جمع بندی سال گذشته نیست و باید روی یازدهم تمرکز کنید.

در ادامه به بررسی بیشتر شرایط و قوانین شروع کنکور از سال یازدهم میپردازیم و درصورت نیاز به مشاوره بیشتر میتوانید یک جلسه مشاوره تحصیلی آنلاین رزرو کنید.

مشاوره تحصیلی آکو

سال یازدهم را تستی بخوانیم یا تشریحی

نکته مهم دیگر در ارتباط با شروع کنکور از سال یازدهم با مشاوره تخصصی بحث حل تست متناسب با میزان مطالعه تشریحی است. برای شروع کنکور از سال یازدهم ، ایجاد یک تعادل به صورتی که روی تشریحی فعالیت داشته باشید و در کنار آن بتوانید تست نیز بزنید، از مهم‌ترین نکات است. حواستان باشد که هدف در وهله اول در این بخش تشریحی و یادگیری درست مفاهیم است.

در مرحله دوم آشنایی با تست هدف خواهد بود. شاید برخی تصور کنند که تعداد تست ها اهمیت دارد یا مهم است که ما از هر درس چه درصدی میزنیم! در حالی که این چنین نیست. در حقیقت شما قرار است که روش های تست زنی را آموزش ببینید.

هدف رسیدن به نتیجه خوب در مرحله اول نیست و باید وسواس مطالعاتی را برای همیشه خوب بودن کنار گذاشت. شروع کنکور از سال یازدهم یعنی آهسته و پیوسته قدم برداشتن. نیازی نیست از همین امروز در آزمون های آزمایشی تراز بالای 7000 داشته باشید یا همه سوالات کتاب تست را مثل آب خوردن درست جواب بدهید.

برنامه ریزی تابستان کنکور یازدهم با آزمون های آزمایشی تکمیل میشود

احتمالا زیاد شنیده اید یا تجربه کرده اید که تست زدن در خانه کار راحت تری است و میتوانید تست های کتاب تست خود را راحت حل کنید اما برای حل کردن تست های مشابه در جلسه آزمون به مشکل میخورید!

این دقیقا همان مشکلی است که اکثر داوطلبان کنکور برای رتبه برتر شدن دارند و راه حل آن هم شرکت زیاد در آزمون های آزمایشی و داشتن تحلیل آزمون است!

شرکت در آزمون های آزمایشی باعث میشود به مرور روش مدیریت زمان در آزمون را یاد بگیرید و کم کم به یک اعتماد بنفس و آرامشی در زمان شرکت در ازمون برسید و از حملات عصبی در روز کنکور به علت استرس شدید جلوگیری کنید.

بجز عادت کردن به محیط آزمون با تحلیل آزمون و نوشتن نکاتی که در سوالات آزمون ها مورد سوال قرار میگیرد، میتوانید بیشتر از خواندن هزاران درسنامه برای تست زدن به خودتان کمک کند. چون نکات شسته و رفته میتوانند ترکیبی یا پیچیده باشند و این در تثبیت مطلب در ذهن شما کمک میکند. (البته به شرطی که تحلیل آزمون درست انجام دهید)

بعد از یادگیری متدها، بهتر است که روی پاسخ گویی درست به سوالات تمرکز کنید. مرحله نهایی برای شروع کنکور از سال یازدهم هدف گذاری زمان بندی است.

برنامه ریزی کنکور از تابستان یازدهم

عموما متد پایانی به سال دوازدهم منتقل شده و دو مورد اول در سال یازدهم کار می‌شود. در هر صورت شروع کنکور از سال یازدهم با مشاوره تخصصی به معنای پیش افتادن شما از دیگران و کسب دیدگاه درست درباره شرایط کنکور است.

کسب دیدگاه درست درباره کنکور

مشاور به شما کمک می‌کند که نحوه مطالعه تان را از سال یازدهم تغییر دهید. همانطور که میدانید از مشکلات عمده در سال کنکور بحث شیوه مطالعه است. افراد در این بخش به دو دسته تقسیم می‌شوند. گروهی که کاملاً شیوه اشتباه را در پیش گرفته اند و گروهی دیگر که برای موفقیت فقط نیاز به تکمیل زنجیره مطالعاتی دارند.

در گروه اول باید دیدگاه مطالعه تغییر کند و رویکردهای مختلفی برای شما بیان گردد تا بتوانید به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید. گاهی این تغییرات با نحوه مطالعه یا تغییر نوع سوالاتی که برای فهمیدن درس از آن بهره می‌برید همراه است.

در مورد دیدگاه دوم نیز باید بیان کرد که نگاه عمیق‌تر نیاز است. در اصل فرد باید بداند که تست زنی یعنی تکیه بر جزئیات. این به معنای ریز خواندن مباحث است. داشتن تایم مطالعاتی برای دوره کردن مباحث خوانده شده، اهمیت زیادی دارد. مورد مهم بعدی چینش تست و سوال است. باید فرد در این راه به صورت پلکانی سختی را افزایش دهد تا به نتیجه برسد.

مشاوره آمادگی برای کنکور با برنامه ریزی درست و شروع درس خواندن از تابستان یازدهم

چند نکته مهم درباره شروع کنکور از تابستان یازدهم

وقتی فردی کنکور را از یک سال زودتر آغاز می‌کند، علاوه بر تمام نکات بیان شده در یک زمینه دیگر نیز کاملاً جلو است. تمامی داوطلبان در تابستان بیشترین انرژی را روی تست زنی مقطع یازدهم می‌گذارند. در حالی که شما از آنان جلو هستید. می‌توانید تمرکز را روی مباحث ترم اول بگذارید یا حتی مقطع دهم. شاید بگویید این فقط برای تابستان است.

در حقیقت در سال بعد، بازه کمی برای مطالعه ترم دوم وجود دارد و عموماً درصد پاسخگویی افراد نیز کمتر است. شما می‌توانید با یک برنامه حساب شده، از بقیه در این باره پیش بیفتید و نتیجه بهتری بگیرید. از طرفی تعداد دوره بیشتری را در طول سال انجام می‌دهید. این به علت معلوم بودن متد درس خواندن شما و مشخص بودن برنامه درسی است که نیاز به آزمون و خطا نیز ندارد.

برخی افراد بیان می‌کنند که آیا دهم را نیز مطالعه کنیم یا خیر؟ بهتر است که تمرکزتان روی همان مقطع یازدهم باشد و آن را به صورت صد در صدی جمع بندی کنید تا این که از هر مقطع یک مقدار زخمی کرده باشید.

یک نکته مهم در این بین این است که هر دانش آموز بیان می‌کند که آیا من هم به مشاور نیاز دارم. این موضوع به دو پارامتر بستگی دارد. اول توانایی شما و دوم رشته تحصیلی.

افزایش توانایی ها با شروع کنکور از تابستان یازدهم

این که دانش آموز قوی یا ضعیفی باشید، فرقی ندارد. مهم این است که در برنامه ریزی چقدر قوی هستید. در هر حال وجود یک مشاور در برهه زمانی بسیار کاربردی است و در برنامه ریزی شروع کنکور از تابستان یازدهم افراد درس خوان نیز احتمالا  دچار مشکلاتی خواهند شد. اصولا این افراد عموماً مشکلاتی دارند که به تنهایی قابل حل نیست و باید تغییرات جزئی اما کاری در آن صورت گیرد. درمورد افراد ضعیف نیز وضعیت مشخص است.

از حسنات و نکات مهم که در شروع کنکور از یازدهم با مشاوره تخصصی باید به آن توجه کنید، نقاط اوج گرفتن و سقوط کردن است. در این مورد باید بیان کرد که فرد باید بداند از چه چیزی در روند تحصیلی ناراحت، خوشحال و عصبی می‌شود. مهم‌تر از شناخت آن، نحوه برخورد و گذر از این بحران است که عموماً مشاور پیشنهاداتی را می‌دهد و به این ترتیب لم شخصیتی شما را متوجه می‌شود.

همچنین اگر در سال یازدهم کنکور را شروع کرده باشید، در سال کنکور و با برخورد با این پدیده‌ها مشکلی ندارید و با تجربه اندکی که اندوخته اید، می‌توانید آن را مدیریت کند. یکی از این موارد عدم نتیجه گرفتن و درصد پایین تست زنی است که با آرامش ذهنی به راحتی قابل بهبود بخشیدن به آن است.

کدام رشته ها باید از تابستان یازدهم کنکور را شروع کنند

در صورتی که دانش آموز رشته‌های نظری هستید، حتماً به یک مشاور برای برنامه ریزی تابستان یازدهم نیاز دارید. علت در تعدد و زیاد بودن حجم درسی هر رشته است. به طور مثال شاید برای امتحان دین و زندگی تنها به خواندن متن بسنده کنید، اما در تست زنی به هیچ وجه به این صورت نیست.

در مورد رشته‌های فنی و حرفه ای و کسانی که علاقه دارند در رشته ای به غیر از رشته تحصیلی خودشان کنکور بدهند و رتبه خوبی بیاورند، مشاور واجب است و اگر از سال یازدهم خودتان را به کار کردن از روی برنامه ریزی از تابستان عادت دهید، بهتر است.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره کنکور تخصصی فنی و حرفه ای

اهمیت شروع کنکور از تابستان یازدهم با مشاوره تخصصی

مشاوران باید بر اساس اصول علمی و روان شناختی عمل کنند. اگر تا قبل از این مقطع با مشاور تحصیلی روبرو نشده باشید، قطعاً در اوایل برنامه ریزی، کار برایتان سخت است. اما در ادامه آسان‌تر نیز می‌شود. مشاور می‌تواند در مقطع یازدهم و فارغ از هر گونه استرس حاکم بر شما که در سال دوازدهم مشهود است، خصوصیات درسی شما را متوجه شود. از طرفی خصوصیات اخلاقی و عاطفی دانش آموز را نیز متوجه خواهد شد.

به این ترتیب همه تکه‌های پازل برای رساندن شما به رتبه خوب را در اختیار دارد. به این ترتیب میزان خطا و آزمون در سال کنکور صفر می‌شود. از طرفی یک برنامه دو ساله به وجود می‌آورد که در آن شما فرصت بیشتری برای مطالعه دروس مختلف دارید و راحت‌تر و با کیفیت تر می‌توانید درس بخوانید.

مشاوره تخصصی کنکور تجربی رایگان

مشاوره شروع کنکور از یازدهم

شروع کنکور از یازدهم با مشاوره یکی از راه‌ها برای رسیدن به نتیجه عالی در کنکور است. در صورتی که چنین قصدی دارید، توصیه می‌کنیم که خودتان را به یک برنامه ریزی ساده محدود نکنید. بلکه بهتر است که از مشاورتان بخواهید تا نکات مختلف تست زنی را در طول برنامه سالانه شما قرار دهد تا ببینید که با کدام یک راحت‌تر هستید و نتیجه بهتری می‌گیرید.

اینستاگرام مشاور تخصصی کنکور کرج 

موسسه تخصصی کنکور آکو با حضور مشاور های خبره کرج در کنار شما خواهد بود. برنامه ریزی در کنار آماده سازی دانش آموز سال یازدهم برای شروع کنکور با استفاده از تست و روش های تست زنی از اولویت‌های این موسسه مشاوره کنکور است.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا