پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

همه چیز درباره ضبط الحرکات عربی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
5/5 - (1 امتیاز)

در حقیقت وقتی که به درس عربی فکر می‌کنید، علاوه بر واژگان حرکت‌ها نیز بسیار مهم خواهند بود. شما قادر هستید که به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید، اگر در کنکور به روش تست زنی ضبط حرکات عربی یا همان نحوه اعراب گذاری آگاهی کامل داشته باشید. در ادامه با بهترین مرکز مشاوره کنکور در کرج همراه باشید تا درباره نحوه مطالعه و حل کردن تست های ضبط الحرکات عربی در کنکور بیشتر برای شما صحبت کنیم.

ضبط الحرکات یا اعراب گذاری عربی در کنکور

در نظام قدیم به ضبط الحرکات عربی در کنکور، اعراب گذاری می‌گفتند. در حقیقت در این مبحث، شما با چیز عجیبی روبرو نخواهید بود و باید چند مطلب را بخوانید. البته در همین ابتدا بیان کنیم که قرار نیست، شما چیزی اضافه بخوانید، بلکه قرار خواهد بود تا مطالب را دقیق‌تر از پیش خوانده تا به نتیجه برسید.

تست های ضبط الحرکات در عربی کنکور شامل موارد مختلف خواهد شد. البته نکته جذاب آن این است که شما نیاز به مطالعه جداگانه ندارید. بگذارید این را با یک مثال اثبات کنیم. شما مبحث مبتدا را می‌خوانید، پس در جریان تمامی زیروبم آن خواهید بود.

حال اگر بپرسند که اسمی که نقشش مبتدا است، چه علامتی در واژه آخر به خود می‌گیرد، چه خواهید گفت؟ جواب قطعاً ضمه یا اُ خواهد بود.

نحوه حل کردن تست های ضبط حرکات عربی در کنکور

نحوه مطالعه و حل کردن تست های ضبط الحرکات در کنکور

برای نحوه مطالعه و حل کردن تست ضبط حرکات عربی باید بیان کرد که کمی متفاوت باید عمل کنید. بهتر است که هنگامی که به قواعد عربی می‌رسید، یک دفترچه در کنار خود بگذارید. در آن مباحث مختلف قواعد را یادداشت کنید. سپس در هنگام تست زنی حتماً به اعراب گذاری و داشتن یا نداشتن تنوین دقت کنید تا به راحتی بتوانید به این تست‌ها به درستی پاسخ دهید.

یکی از روش‌هایی که بسیار مفید خواهد بود، موضوع خود مطالعه است. با توجه به اینکه قدرت شما در تقسیم بخش‌های جمله خیلی مهم است، بهتر است که جملات مختلف را روبروی خود بگذارید و شروع به تقسیم کردن آن کنید. تکه‌تکه نقش‌ها را استخراج کنید و به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید. به این ترتیب قادر هستید که روزبه‌روز پیشرفت کنید و تست های اعراب گذاری یا همان ضبط الحرکات عربی را در کنکور به راحتی حل کنید.

بیشتر بخوانید: تست های ترجمه در عربی کنکور

آنالیز تست‌های ضبط الحرکات در کنکورهای ۱۴۰۰ و 1399

تست های ضبط حرکات عریی یا همان اعراب گذاری به صورت مستقیم در تمامی رشته‌ها 2 تست دارد. با آنالیز تست های ضبط الحرکات عربی در کنکور دو سال اخیر مشخص شد که به هیچ وجه این سؤالات سخت نخواهد بود و کسی که تفکیک کردن، بلد است به راحتی می‌تواند اقدام به حل کردن کند. البته همه چیز به اینجا ختم نخواهد شد و این دو سوال تأثیری صد در صدی در تمامی سوالات بعدی خواهند داشت.نکته جالب میزان پاسخگویی داوطلبین در رشته های مختلف خواهد بود که به صورت جدول زیر خواهد بود.

رشته میزان پاسخگویی( درصد)
سال 1400 سال 99
ریاضی 30 34
تجربی 32 40
انسانی 78 73

در حقیقت این آمار که بین کل داوطلبین هر رشته بوده است، نشان می‌دهد که افراد از قید جواب دادن به تست های اعراب گذاری به راحتی می‌گذرند، اما علت اصلی نزدن تست های ضبط الحرکات در عربی کنکورچیست؟ آیا واقعاً سخت هستند؟

در حقیقت این سؤالات در قالب قسمت متن می‌آید. بخشی که افراد کمترین میزان وقت را می‌گذارند و در عین حال تسلط کمی روی آن دارند. در حقیقت به علت عدم انجام کارهای تجزیه بسیاری از افراد بیخیال این تست خواهند شد. پس علت اصلی پاسخ ندادن به تست های ضبط الحرکات در عربی کنکور ندانستن نحوه حل کردن تست های اعراب گذاری است. شما با مطالعه این متن میتوانید نهایتا تسلط نسبی روی تست های ضبط حرکات عربی کنکور داشته باشید.

ریزه کاری‌های حل کردن تست های ضبط الحرکات عربی در کنکور

از طرفی دیگر باید واقعیتی را بیان کرد که زمانی می‌توانید به درستی به تست های اعراب گذاری در عربی کنکور پاسخ دهید که  که کاملاً جمله را تفکیک کرده و نقش‌ها را تشخیص داده باشید.

علت کم آوردن در هنگام پاسخ دادن تست های اعراب گذاری عربی کنکور از دو حالت خارج نیست. سؤال سخت بوده یا تسلط زیاد بر جمله و نقش‌ها ندارید و زمان زیادی از شما می‌گیرد یا اینکه با سرعت بالا و به علت تمرین زیاد آن را حل خواهید کرد. البته گروهی هم قید این تست را می‌زنند که اصلاً مورد بحث نیستند.

تحقیقات نشان داده که کسانی که این دو سوال را پاسخ می‌دهند، عموماً درک بالایی نسبت به قواعد عربی داشته و به صورت معمول درصدی بالای 60 درصد را کسب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: تحلیل صرفی در عربی کنکور

تست های اعراب گذاری در عربی کنکور

چه دانش آموزانی باید از کنار تست هاس ضبط حرکات عربی در کنکور عبور کنند؟

دانستن نحوه اعراب گذاری در عربی و حل کردن تست های ضبط الحرکات برای داوطلبان رشته انسانی از نان شب هم واجب‌تر است.  عدم پاسخ گویی به این سوالات، همه چیز را زیر سوال خواهد برد و اگر پاسخ ندهند، دو سوال راحت از تخصصی‌ترین درس خود را از دست داده‌اند. پس داوطلبان کنکور انسانی بی شک باید به این دو تست پاسخ دهند.

در مورد دو رشته تجربی و ریاضی نیز باید اعلام کرد که حل کردن دو تست ضبط الحرکات عربی در کنکور برای آن دسته از داوطلبانی ضروری خواهد بود که به خوبی روی نقش‌ها تسلط دارند. اگر در نقش شناسی آدم قوی نیستید، بهتر است که الکی وقت خود را تلف نکنید و به سراغ سوالات بعدی بروید. زمان این سوال را صرف بقیه موارد کنید.

اگر سطح عربی خوبی دارید و میتوانید نقش شناسی خوبی انجام دهید باید بیان کرد که در صورتی به سراغ این تست بروید که مدیریت زمان خوبی دارید. حال می‌توان در همان لحظه پاسخگو بود یا اینکه با استفاده از تکنیک ضربدر منفی بعداً نسبت به جواب دادن به این سوال اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: تکنیک های تست زنی برای کنکور و آزمون های آزمایشی

منابع پیشنهادی برای مطالعه ضبط الحرکات عربی کنکور

از مهم‌ترین مواردی که در هر مطالعه‌ای اهمیت خواهد داشت، منابع است. درست است که این سوالات درسی تخصصی ندارند، اما چند منبع را برای شما معرفی خواهیم کرد. فراموش نکنید که خرید منابع برای داشتن برنامه ریزی صحیح کافی نیست و داشتن مشاور متخصص در این زمینه میتواند مسیر را برای شما روشن کند.

کتاب عربی جامع کنکور خیلی سبز :این کتاب قسمتی را دارد که متن در آن قرار دارد و با برنامه ریزی هفتگی و مطالعه و حل کردن مداوم تست های این مبحث به راحتی قادر هستید در کنکور به سوالات ضبط الحرکات یا اعراب گذاری  عربی پاسخ صحیح دهید و به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.

کتاب ایاد فیلی: این کتاب برای آشنایی با عربی از صفر تا صد و آمادگی برای کنکور خواهد بود. در این کتاب به خوبی می‌توانید نقش‌ها را بیاموزید و با سوالات بسیار زیاد تفکیک کردن را به خوبی تمرین کنید. این کتاب توسط نشرالگو به چاپ می رسد.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین منابع عربی کنکور

حل کردن تست های ضبط حرکات عربی کنکور با کتاب جامع عربی نشر الگو

کتاب جامع عربی کنکور انسانی انتشارات مشاوران : این انتشارات که به صورت تخصصی برای داوطلبان انسانی سوال و کتاب طراحی می‌کند، به عنوان منبع سوم خواهد بود. در حقیقت همه داوطلبان قادر هستند که از کتب آموزشی عربی آن بهره ببرند و به شناخت دقیقی از این درس برسند.

ضبط حرکات عربی و انتشارات مشاوران

اهمیت مشاوره تخصصی کنکور در برنامه ریزی ضبط الحرکات

مشاور همان فردی خواهد بود که می‌تواند همه چیز را برای شما مشخص کند. شما قادر خواهید بود که با کمک این فرد همه چیز را برای خود روی کاغذ آورده و نسبت به پاسخ گویی به سوالات اقدام کنید.  مشاوران متخصص و باتجربه کنکور با قرار دادن ایستگاه مطالعاتی متن عربی در رسیدن به آمادگی صددرصدی شما در حل کردن تست های ضبط الحرکات یا اعراب گذاری در عربی کنکور بسیار کمک خواهند کرد.

جزوه آموزش ضبط الحرکات عربی

سخن مشاورین آکو درباره تست های ضبط حرکات در عربی

ضبط الحرکات یا اعراب گذاری در تست های عربی کنکور یکی از آسان‌ترین سؤالات کنکور خواهد بود تنها چالش برای حل کردن آن خواندن مطالبی که به عنوان قواعد در قسمت عربی می‌آید و البته دانستن نحوه تست زنی خواهد بود. بهترین کار این خواهد بود که با تمرین زیاد نقش موارد مختلف همچون مبتدا، مضاف الیه و غیره را بشناسید. بدین وسیله میتوانید اقدام به حرکت گذاری درست در تست کنید. اگر فکر میکنید خیلی عقب هستید و تقریباامید خود را برای موفقیت در کنکور از دست داده ای، همین حالا با مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو ارتباط برقرار کن تا ما بهتر بگیم چطور در دوران عید با اردو نوروزی از همه رقبا جلو بیوفتی.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا