پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

معرفی منابع کنکور کامپیوتر

منابع کنکور کار و دانش رشته کامپیوتر

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

در مقاله معرفی منابع و دروس تخصصی کنکور کامپیوتر به منابع مورد نیاز برای کنکور کاردانی کار و دانش رشته مهندسی کامپیوتر می پردازیم. داوطلبانی که شرایط ثبت‌نام در کنکور کاردانی فنی و حرفه‌ای را دارند و می‌خواهند در این مقطع ادامه تحصیل دهند باید در پذیرش با آزمون و یا بدون آزمون آن شرکت کنند. در سال‌های گذشته ۹ رشته پرطرف‌دار در پذیرش کاردانی فنی و حرفه‌ای به‌صورت با آزمون ارائه می‌شد. اما در سال ۱۴۰۰ این تعداد به ۵ رشته تبدیل شد.

باید به این نکته توجه داشت که داوطلبان باید رشته موردنظر خود را از بین مجموعه امتحانی موردنظر انتخاب و خود را برای شرکت در آزمون آماده کنند. داوطلبان برای قبولی در رشته مهندسی کامپیوتر و ورود به دانشگاه فنی و حرفه ای باید در کنکور فنی و حرفه ای شرکت کنند و درنتیجه دانستن منابع و دروس تخصصی کنکور کامپیوتر بسیار ضروری است. ما در این مقاله سعی داریم نکات مربوط به کنکور کامپیوتر را به عنوان یک مرکز مشاوره متخصص کنکور کامپیوتر برای داوطلبان بیان کنیم.

بودجه‌بندی منابع و ضرایب دروس تخصصی کنکور کامپیوتر

کنکور کاردانی کامپیوتر شامل ۱۶۰ سوال از منابع مختلف اختصاصی و عمومی است و داوطلبان ۲۱۰ دقیقه برای پاسخگویی به سوالات زمان دارند. اهمیت دروس باتوجه‌به ضرایب آن‌ها به‌صورت زیر می‌باشد:

  • دروس شایستگی فنی (تخصصی): ضریب ۱۲
  • دروس پایه: ضریب ۶
  • دروس غیرفنی و عمومی: ضریب ۳

به‌طورکلی منابع دروس کنکور کاردانی کامپیوتر فنی و حرفه ای شامل چهاربخش می‌باشد که عبارت‌اند از:

  • دروس عمومی
  • دروس پایه
  • دروس شایستگی غیرفنی
  • دروس تخصصی (شایستگی فنی)

معرفی منابع و دروس تخصصی کنکور کامپیوتر

دروس کاردانی کامپیوتر

دروس عمومی در کنکور کاردانی کامپیوتر شامل ۴۰ تست با ضریب ۳ می‌باشند. درس های عمومی کنکور کامپیوتر تقریبا برابر با دروس عمومی کنکورهای رشته های نظری است. هرچند منابع سوال های عمومی کنکور کاردانی فنی و حرفه ای کامپیوتر ، کمتر از منابع عمومی کنکور نظری است.

  • دینی دوازدهم
  • فارسی دوازدهم
  • عربی دوازدهم
  • زبان دهم و یازدهم

درس شایستگی غیرفنی کنکور کاردانی کامپیوتر نیز به نحوی جزو دروس عمومی کنکور میباشند که میبایست برا آنها منابع معتبر و مطابق با سوال های کنکور خریداری کرد. این درس ها عبارتند از:

  • الزامات محیط کار
  • کاربرد فناوری‌های نوین
  • کارگاه نواوری و کارآفرینی
  • اخلاق حرفه‌ای

دروس غیرفنی در کنکور کاردانی کامپیوتر شامل ۲۰ تست با ضریب ۳ می‌باشد.

دروس تخصصی کنکور کامپیوتر

درس های تخصصی پایه در کنکور کاردانی کامپیوتر شامل ۳۵ تست با ضریب ۶ می‌باشد. این درس های شامل ریاضی ۱ و ۲ و ۳، شیمی و فیزیک میباشد.

داوطلبان باید توجه داشته باشند که دروس ریاضی ۱ و ۲ و ۳، شیمی و فیزیک دروس مشترک فنی حرفه‌ای و کار و دانش می‌باشند و با دروس ریاضی ۱ و ۲ و شیمی و فیزیک رشته‌های ریاضی و تجربی تفاوت دارند.

معرفی بهترین منابع و دروس تخصصی کنکور کامپیوتر کار و دانش از رشته های کاردانی مهندسی در مرکز مشاوره تخصصی کنکور فنی آکو کرج - 026333408944

دروس تخصصی فنی کنکور کاردانی کامپیوتر نیز شامل درس های دانش فنی پایه، دانش فنی تخصصی، تولید محتوای الکترونیک و برنامه‌سازی، نصب و راه‌اندازی سیستم‌های رایانه‌ای، توسعه برنامه‌سازی و پایگاه‌داده، پیاده‌سازی سیستم‌های اطلاعاتی و طراحی وب، دانش فنی تخصصی، تجارت الکترونیک و امنیت شبکه، نصب و راه‌اندازی تجهیزات شبکه و سخت‌افزار است.

دروس شایستگی فنی در کنکور کاردانی کامپیوتر شامل ۳۵ تست با ضریب ۱۲ می‌باشد.

منابع کنکور مهندسی کامپیوتر

منابع کمک درسی گوناگونی برای کنکور کاردانی فنی و حرفه ای کامپیوتر در بازار موجود است که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم. مرکز مشاوره کنکور آکو ، اولین و برترین مرکز مشاوره تخصصی کنکور کامپیوتر در کرج همراه شماست.

پیش از تهیه کتاب ها و منابع کمک درسی کنکور کاردانی کامپیوتر به این موضوع توجه داشته باشید که طراحان کنکور فنی و حرفه ای کتاب درسی را مبنای طرح سوالات قرار می دهند. پس ابتدا بر مطالب کتاب درسی به تسلط کامل و درک عمیق برسید و بعد نسبت به خرید کتب کمک درسی اقدام بفرمایید. در ادامه به معرفی کتب کمک آموزشی محبوب کنکور کامپیوتر می پردازیم.

مجموعه سوالات کنکور مهندسی کامپیوتر انتشارات اخوان از بهترین منابع

کتاب کنکور کامپیوتر اخوان شامل تست های طبقه بندی شده به همراه پاسخ تشریحی است. همچنین شامل آزمون های شبیه سازی شده و تکنیک های حل مسئله می باشد. تا به امروز کتاب سوالات کنکور کامپیوتر انتشارات خان از بهترین منابع کنکور کاردانی فنی و حرفه ای بوده است.

مجموعه سوالات چهارگزینه ای عمومی و پایه کنکور کامپیوتر انتشارات چهارخونه

این کتاب تمام دروس عمومی و پایه را در شاخه فنی و حرفه ای پوشش می‌دهد. این کتاب شامل سوالات پر تکرار، سوالات کنکور سال های قبل و سوالات تالیفی استاندارد می‌باشد که می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. از پاسخنامه تشریحی این کتاب می‌توانید برای حل سوالات و چک کردن پاسخ سوالات استفاده کنید.

بهترین منابع مجموعه سوالات چهار گزینه ای شبکه و نرم افزار رایانه

  • انتشارات چهارخونه: تست‌های سطح بالاتری از انتشارات اخوان دارد و به‌عنوان منبع دوم پیشنهاد می‌شود.
  • کتاب های انتشارات اخوان: دارای درس‌نامه‌های روان و تست‌های سطح صفر تا متوسط
  • منبع کنکور کامپیوتر انتشارات چهارخونه: برای مطالعهٔ تکمیلی و به‌عنوان منبع دوم پیشنهاد می‌شود زیرا تست‌های سطح بالایی دارد.
  • کتاب ۱۰ کنکور رشته فنی از انتشارات قلم چی برای جمع‌بندی و مرور بسیار مناسب است.

مشاوره کنکور کامپیوتر

در مقاله معرفی منابع کنکور فنی و حرفه ای کامپیوتر سعی کردیم دید جامع و کاملی از دروس کنکور فنی کامپیوتر به داوطلبان ثبت نام در کنکور کامپیوتر ارائه دهیم. اگر قبولی در کنکور و بهترین دانشگاه‌های کشور هدف شماست و می‌خواهید با ورود به دانشگاهی معتبر و انتخاب رشته‌ای مناسب آینده شغلی خود را به بهترین شکل بسازید، تیم مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی آکو به مدیریت مهندس حاج کرم، اولین مرکز مشاوره کنکور فنی و حرفه ای کامپیوتر در کنار شما خواهد بود.

مشاوره کنکور کار و دانش آکو در اینستاگرام

ما به شما کمک می‌کنیم تا در مهم‌ترین سال زندگی‌تان، بهترین خود را اجرا کنید و عالی‌ترین نتیجه را بگیرید. شما می‌توانید برای ارتباط با برترین مشاوران کشور با شماره 02633408944 ارتباط برقرار کنید. تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم اینجا حضور دارند تا پاسخگوی سؤالات شما باشند. همچنین می‌توانید سؤالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

1 1 3

دروس تخصصی کنکور فنی برای رشته کامپیوتر چیست؟

دروس تخصصی کنکور فنی شامل شایستگی های فنی و غیرفنی هستند. درس های تخصصی غیرفنی شامل ریاضی ۱ و ۲ و ۳، شیمی و فیزیک میشود و دروس فنی کنکور کاردانی مهندسی کامپیوتر شامل دانش فنی پایه، دانش فنی تخصصی، تولید محتوای الکترونیک و برنامه و … میشود.

آیا قبولی در رشته کامپیوتر در کنکور فنی سخت است؟

اگر برنامه ریزی صحیح و انگیزه کافی برای درس خواندن داشته باشید، حتی قبولی پزشکی نیز در کنکور برایتان شیرین و خواستنی است.

بهترین منابع برای خواندن کنکور کامپیوتر چیست؟

کتاب های جامع انتشارات چهارخونه و انتشارات اخوان از بهترین منابع برای قبولی کنکور کامپیوتر از فنی و حرفه ای است.

نرگس

نرگس لک هستم مشاور گروه مشاوره تحصیلی آکو رکن اول موفقیت رو تلاش و استمرار می دونم ما توی آکو سعی میکنیم راه بهینه رو بهتون نشون بدیم

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام وقت بخیر
    رشته من کامپیوتر است و در کارو دانش درس میخونم و اصلا شیمی و ریاضی و فیزیک نداشتم و برای کنکور همه ی اینارو دارم باید چیکار کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا