پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

مطالعه تحصیلی و منابع مورد نیاز

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

تابستان زمان بسیار مهم و حیاتی برای بچه های پایه دوازدهم می باشد زیرا سال آخر تحصیلی خود را می گذرانند و فقط یکسال برای آماده شدن برای کنکور سراسری وقت دارند و باید از این تعطیلات نهایت استفاده را داشته باشند. این دانش آموزان باید به مطالعه کنکور سراسری و پایه دوازدهم هم زمان بپردازند.

بعد از تابستان بچه ها وارد مدرسه می شوند و فعالیت درسی آنها محدود به مدرسه خواهد شد. بنابراین استفاده درست از تعطیلات تابستان می تواند به بهتر نتیجه گرفتن شما در کنکور تجربی کمک کند.

برای برنامه ریزی اصولی و مشاوره تحصیلی با شماره تلفن 02633408944 تماس بگیرید.

تعیین هدف از درس خواندن

نکته مهم و اساسی در کنکور تجربی این است که برای ورود به این رشته باید پشتکار زیادی داشته باشید. بطور همزمان برنامه ریزی برای مطالعه امتحان نهایی و کنکور کاری است که هر دانش آموزی باید انجام دهد تا به نتیجه مطلوب دست بیابید.

تعیین هدف یکی از مهم ترین مواردی است که باید قبل از اقدام به درس خواندن برای خود تعریف کرد. قبل از هر چیز، باید هدف خود را برای کنکور تجربی مشخص کنید.

در ساحل

برای مثال، آیا قصد دارید در دانشگاه رشته مهندسی شیمی بخوانید یا در رشته پزشکی به تحصیل بپردازید؟ این هدف گذاری برای ایجاد انگیزه لازم برای ادامه دادن در این مسیر لازم است. همچنین تعیین زمان برای برنامه ریزی درسی از دیگر مواردی است که می تواند به داوطلب کنکور کمک کند تا از زمانی که دارد بطور مفید استفاده کند.

برای مطالعه مفیدتر چه کارهایی کنیم؟

اولین کاری که باید انجام دهید مشخص کردن زمان بصورت دقیق است. برای مثال، شما ممکن است بخواهید روزانه ۲ ساعت به درس خواندن بپردازید و یا ۴ ساعت در روز آخر هفته درس بخوانید. باید اولویت‌بندی انجام دهید. برای مثال، درس‌های شیمی، فیزیک و زیست شناسی برای داوطلبان رشته تجربی بسیار مهم هستند. مشخص کردن منابع درسی متناسب برای خودتان از دیگر کارهایی می باشد که شما داوطلبان کنکور سراسری باید انجام دهید زیرا این منابع می توانند به فهم بهتر و بیشتر مطالب کمک کنند.

برای امتحانات نهایی و کنکور

برای هر درس باید یک منبع معتبر را انتخاب کرده و مطالعه کنید. ممکن است کتاب درسی، جزوه، فیلم آموزشی یا سایر منابع باشد. برای داشتن یک عملکرد خوب در کنکور تجربی، تمرین بسیار مهم است. بنابراین، باید به حل تمرین‌های مختلف بپردازید و به صورت مداوم عملکرد خود را ارزیابی کنید و در صورت نیاز آن را تغییر دهید.

استفاده از منابع آنلاین یکی دیگر از مواردی است که می تواند به شما در یادگیری کمک کند. در دنیای امروز، منابع آنلاین فراوان هستند. می توانید از جزوات و کتابهای کمک آموزشی آنلاین از دی وی دی های آموزش مجازی و کلاس های غیر حضوری نیز استفاده کنید.استفاده از کلاس‌های آموزشی آنلاین و حضوری می تواند در ارتقای سطح علمی شما کمک کند.

با آموزشگاه آنلاین آکادمی آشنا شوید.

در صورت امکان، به کلاس‌های آموزشی مربوط به رشته خود بروید تا از تجربه استادان و دیگر دانشجویان بهره مند شوید. برای داشتن یک عملکرد خوب در کنکور تجربی، استراحت هم بسیار مهم است. بنابراین، باید به خودتان استراحت کافی بدهید و به فعالیت‌های دیگری مثل ورزش و سفر نیز بپردازید. با نحوه استراحت کردن در زمان مطالعه آشنا شوید.

 برای موفقیت در کنکور تجربی می توانید از مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم استفاده کنید و آنها را به عنوان راهنمای راه خود قرار دهید اما بدانید در این مسیر نیازمند یک مشاور و راهنما هستید تا بتوانید در این راه ثابت قدم بمانید و خسته نشوید و با قدرت ادامه دهید داشتن یک مشاوره تحصیلی خوب و با تجربه می تواند شما را در ادامه مسیر همراهی کند و به شما کمک کند که چگونه یک برنامه مناسب برای خود داشته باشید.

داشتن برنامه های شخصی سازی شده یکی از ویژگی های خوب گروه مشاوره آکو است. مشاوران گروه مشاوره آکو به شما در انتخاب منابع درسی کمک میکنند و شما می توانید منابع درسی را متناسب با خود و ویژگی سطحی خود انتخاب کنید. زیرا پیدا کردن و داشتن یک منبع درسی متناسب با سطح دانش شما ممکن است خیلی راحت نباشد.

پیدا کردن منبع درسی متناسب یکی از کارهایی است که داوطلبان و دانش آموزان کنکوری باید در تابستان استارت آن را بزنند و متناسب با خود منبع آموزشی مناسب را انتخاب کنند. در ادامه چند منبع برای کنکور تجربی را برای شما معرفی میکنم:

سایت آموزشی آیین کنکور: این سایت شامل تست‌های آنلاین، فیلم‌های آموزشی، نمونه سوالات و پاسخ‌نامه‌های کنکور تجربی است. همچنین، این سایت دارای بخشی برای پاسخگویی به سوالات دانش‌آموزان است.

سایت آموزشی دانش‌آموز: این سایت شامل فیلم‌های آموزشی، نمونه سوالات، تست‌های آنلاین و پاسخ‌نامه‌های کنکور تجربی است. همچنین، این سایت دارای بخشی برای پاسخگویی به سوالات دانش‌آموزان است.

کتاب‌های درسی: برای آماده سازی برای کنکور تجربی، می‌توانید از کتاب‌های درسی مختلف استفاده کنید. به عنوان مثال، کتاب فیزیک دهم و یا کتاب زیست شناسی دهم.

ریزی تحصیلی 1

در ادامه چند منبع برای کنکور تجربی را برای شما معرفی میکنم:

  • کلاس‌های آموزشی: برای آموزش دروس مختلف، می‌توانید به کلاس‌های آموزشی مراجعه کنید. این کلاس‌ها شامل تدریس حضوری و یا آنلاین می‌باشند.
  • کتاب فیزیک دهم و یا یازدهم (نوشته محمدرضا حجتی): این کتاب‌ها شامل تمامی مباحث فیزیک کنکور تجربی است و به صورت جامع و کامل توضیح داده شده است.
  • کتاب زیست شناسی دهم و یا یازدهم (نوشته بهروز عبدالله‌زاده): این کتاب‌ها شامل تمامی مباحث زیست شناسی کنکور تجربی است و به صورت جامع و کامل توضیح داده شده است.
  • کتاب شیمی دهم و یا یازدهم (نوشته سیدرضا حسینی): این کتاب‌ها شامل تمامی مباحث شیمی کنکور تجربی است و به صورت جامع و کامل توضیح داده شده است.
  • کتاب ریاضیات دهم و یا یازدهم (نوشته علیرضا ابراهیمی): این کتاب‌ها شامل تمامی مباحث ریاضیات کنکور تجربی است و به صورت جامع و کامل توضیح داده شده است.
  • کتاب فیزیک، زیست شناسی و شیمی کنکور سراسری (نوشته محمدرضا حجتی و همکاران): این کتاب شامل تمامی مباحث فیزیک، زیست شناسی و شیمی کنکور تجربی است و به صورت جامع و کامل توضیح داده شده است.

کلام آخر مشاوره تحصیلی آکو

مطالعه انواع مختلفی دارد. مهم این است که با روش مختص به خودتان بتوانید از زمانی که دارید استفاده کرده و به نتیجه مورد نظرتان دست یابید. رد این مقاله تلاش کردیم تا با معرفی انواع منابع درسی به مطالعه بهتر و با کیفیت تر کمک کنیم.

برای دیدن جزوه های درسی و سوالات کنکوری در کانال تلگرامی مشاوره تحصیلی آکو عضو شوید.

رومینا

رومینا ابوالحسنی هستم عضو تیم تولید محتوای سایت آکو، امیدوار هستم که همیشه بتونم جواب سوالاتتون رو به بهترین شیوه ممکن بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا