پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

تیزهوشان

کلاس تیزهوشان ششم به هفتم

آمادگی برای آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

آمادگی برای آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی یکی از مواردی است که دانش‌آموزان و والدین زیادی را به خود جذب می‌کند. چراکه حضور مدرسان برتر و کادر مجرب در  مدارس سمپاد باعث شده تا فضای آموزشی نسبتاً ایده آلی برای دانش‌آموزان فراهم شود. در نتیجه تعداد زیادی از خانواده‌ها تلاش می‌کنند تا با کمک کلاس تیزهوشان ششم، فرزندان خود را در رقابت ورود به این مدارس کنند. در این مقاله می‌خواهیم در موردمدارس تیزهوشان و نحوه برگزاری کلاس های آمادگی ششم تیرهوشان برای مدارس دوره اول صحبت کنیم. در اولین و بهترین آموزشگاه تیرهوشان کرج، رازهای موفقیت در این آزمون ششم تیزهوشان را مورد بررسی قرار میدهیم.

آمادگی برای آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی

قبولی مدارس سمپاد با کلاس تیزهوشان ششم به هفتم

مدارس سمپاد تحت‌نظر سازمان ملی استعدادهای درخشان هستند و مانند مدارس معمولی موظف هستند تا 30 ساعت آموزشی را در هفته برای دانش‌آموزان قرار بدهند؛ اما می‌توانند با رعایت قوانین 6 ساعت دیگر به آن اضافه کنند. در این نوع از مدارس علاوه بر کتاب‌های اصلی درسی کتاب‌های مکمل تحت عنوان کتاب‌های سمپاد با دانش‌آموزان کار می‌شود تا سطح علمی آنها بالا برود. شرط ورود به مدارس سمپاد متوسطه اول قبولی در آزمون تیزهوشان ششم است.

لازم به ذکر است که افرادی که دوره اول را در مدارس سمپاد می‌گذرانند درصورتی‌که معدل بالایی داشته باشند می‌توانند بدون شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم در مدارس دوره دوم تیزهوشان نیز به تحصیل مشغول شوند.

 آزمون تیزهوشان ششم به هفتم از سال 97 دستخوش تغییراتی شد و سؤالات آن تنها مرتبط باهوش و توانمندی‌های ذهنی دانش‌آموزان شد؛ یعنی در آزمون تیزهوشان ششم که تحت عنوان آزمون سنجش هوش شناخته می‌شود از هیچ یک از کتاب‌های درسی سؤال مطرح نمی‌شود اما بهرحال انواع هوش با دانش ریاضی و علمی نیز بدون شک در ارتباط خواهد بود.

البته میدانید که بهترین کلاس های هوش در کرج در پرسا، اولین و بهترین آموزشگاه تیزهوشان کرج برگزار میشود و آزمون تیزهوشان ششم نیز به شرح زیر در قبولی شما موثر خواهد بود.

آزمون ششم تیزهوشان

آزمون ششم تیزهوشان شامل دو دفترچه است که مجموعاً دارای 100 سؤال است و دانش‌آموزان برای پاسخگویی به سؤالات 80 دقیقه زمان دارند. دفترچه اول آزمون مربوط به خلاقیت، استعداد و هوش دانش‌آموز است و دفترچه دوم بیشتر سرعت دانش‌آموز را مورد سنجش قرار می‌دهد.

دفترچه اول سؤالات مدت‌زمان پاسخگویی
بخش یک کامل کردن جمله 60 دقیقه
تشابه روابط بین کلمات
قرابت معنایی
مرتب کردن جملات یک متن
نتیجه گیری منطقی از متن
درک مطلب
بخش دو مسئله ی عددی
استدلال منطقی
شمارشی (ترکیبی با ادبیات)
واژه یابی
بخش سه سؤالات هوش غیرکلامی (تصویری)

آمادگی برای آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی

شرط اولیه ورود به مدارس تیزهوشان در کل قبولی در آزمون تیزهوشان می‌باشد اما آمادگی برای آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی فقط وابسته به سطح تحصیلی و هوش دانش آموز نیست. ثبت‌نام در آزمون ششم به هفتم تیزهوشان یک سری شرایط کلی دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

  • دارابودن تابعیت ایرانی
  • کسب نمره خیلی خوب در همه دروس پایه پنجم
  • مدرسه‌ای که انتخاب می‌کنید باید در حوزه محل سکونت شما باشد.
  • شما می‌توانید حداکثر 3 مدرسه را به‌دلخواه انتخاب کنید.
  • مدارس تیزهوشان خوابگاه ندارند.
  • دانش‌آموزان باید 50 درصد شهریه مدارس تیزهوشان شهرستان خود را پرداخت کنند. این وجه در صورت قبولی در آزمون به مدرسه موردنظر پرداخت می‌شود.

موفقیت در آزمون ششم تیزهوشان

آزمون تیزهوشان ششم تنها به سنجش هوش داوطلبان می‌پردازد و نیاز است تا داوطلبان پیش از برگزاری آزمون خود را برای این مبحث آماده کنند البته در دفترچه دوم آزمون تیزهوشان ششم سرعت تحلیل مسئله هر فرد نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. داشتن منابع آزمون تیزهوشان و حل سؤالات آزمون‌های سال‌های گذشته می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند.

کلاس تیزهوشان ششم نیز میتواند به طور قابل ملاحظه ای برای قبولی در آزمون تیزهوشان ششم موثر باشد. درباره شرایط بهترین کلاس تیزهوشان در آموزشگاه تیزهوشان کرج بیشتر بخوانید.

در کلاس‌های تیزهوشان ششم باید هوش ادبی، هوش شهودی و هوش ریاضی مورد سنجش قرار می‌گیرد و دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی باید روی این مباحث کار کنند. درست است که در آزمون تیزهوشان ششم از هیچ از یک کتاب‌های درسی مدرسه سؤالی مطرح نمی‌شود؛ اما اگر دانش‌آموز پایهٔ ریاضی قوی داشته باشد می‌تواند عملکرد بهتری در آزمون هوش داشته باشد.

در ارتباط با شرکت در کلاس‌های تیزهوشان باید بدانید این کلاس‌ها برای افرادی مفید خواهند بود که در پایه درسی خود مشکلی نداشته باشند و از لحاظ روحی افرادی قوی باشند. از طرفی شرکا در این کلاس‌ها باید با میل خود دانش‌آموز صورت گیرد؛ چراکه اگر فرد به ویژه دانش آموزان پایه ششم از سر اجبار در کلاس تیزهوشان ششم شرکت کند ممکن است کاملاً نتیجه معکوس بگیرد.

کلاس آمادگی ششم تیزهوشان در کرج

معرفی آموزشگاه های آمادگی ششم تیزهوشان 

مؤسسه علامه حلی تهران : این مؤسسه یکی از مطرح‌ترین مؤسسات در زمینه برگزاری کلاس برای آمادگی آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی است که قطعاً اسم آن به گوشتان خورده است. هرساله تعداد زیادی از دانش‌آموزان جهت قبولی در آزمون های تیزهوشان از کتاب‌ها و دوره‌های این مؤسسه استفاده می‌کنند و نتیجه قابل قبولی دریافت می‌کنند.

مؤسسه تیزهوشان واله تهران: این مؤسسه حدود 10 سال پیش در شهر تهران پایه‌گذاری شد و یکی از آموزشگاه های مطرح کشور در زمینه کلاس ششم تیزهوشان به شمار می‌آید. مؤسسه واله دارای کاردی مجرب و دبیران و مشاوران باسابقه است که می‌تواند به‌عنوان ویژگی‌های مثبت از آن یاد شود. اما نداشتن کلاس‌های آنلاین برای افرادی که در شهرستان هستند از ضعف‌های این آموزشگاه تیزهوشان تهران است.

آموزشگاه تیزهوشان مبتکران: مبتکران نیز یکی دیگر از شناخته‌شده‌ترین مؤسسات و برندها در زمینه تیزهوشان است که کلاس تیزهوشان ششم را نیز برگزار می‌کند.

پرسا بهترین آموزشگاه تیزهوشان کرج

در کل باید توجه داشته باشید که شرکت در کلاس ششم تیزهوشان در صورت نیاز می‌تواند انجام شود و اجباری در آن نیست اما کلاس های هوش مهمترین قسمت آمادگی برای آزمون ششم تیزهوشان است. شما با استفاده از منابع مناسب نیز می‌توانید به‌صورت خودآموز مباحث هوش را کار کنید اما مشاوره تیزهوشان نیز برای برنامه ریزی مطالعه تستی و تشریحی همزمان میتواند کمک کند.

کلاس تیزهوشان و نمونه دولتی در کرج

همچنین تیم مشاوره تحصیلی آکو امسال جهت کمک هر چه بیشتر به دانش‌آموزان در زمینه مشاوره تیزهوشان و برگزاری کلاس آمادگی برای آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی فعالیت می‌کند. در صورت علاقه‌مندی می‌توانید با تماس با شماره 02633408944 و یا اینستاگرام آموزشگاه تیزهوشان پرسا در کرج، از این فرصت بهره‌مند شوید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا