نرم افزار انتخاب رشته

02633408944

مشاور من

تقلب در کنکور سراسری

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
5/5 - (1 امتیاز)

تقلب در کنکور سراسری یک امر بسیار جدی در این موارد است و افراد و مسئولین ذیربط می‌بایست برای جلوگیری از تقلب در کنکور که یک موضوع اجتناب ناپذیر است اقدام نمایند و باید افراد متقلب و گروه‌هایی که ادعای انتشار سوالات را دارند و یا افرادی که توانسته بودند با خود ابزار تقلب مانند گوشی ساعت هوشمند و هندزفری و ابزارهای دیگر را به حوزه های برگزاری آزمون سراسری وارد کنند برخورد شود.

برخورد جدی با افراد متخلف می تواند زمینه ساز این باشد که شاهد کاهش تقلب در کنکور و متقلبین در ساعت برگزاری آزمون سراسری باشیم. اما زمانی که  برخورد قاطع با افراد متقلب صورت نمی گیرد ما هر سال شاهد بدتر شدن اوضاع تقلب در حین برگزاری آزمون های سراسری خواهیم بود و هیچ تغییری در روند کاهش تقلب مشاهده نخواهیم کرد.

سال گذشته در زمان برگزاری کنکور سراسری هنر یعنی کنکور ۱۴۰۱ سوالات کنکور لو رفت. این اتفاق زمانی افتاد که کنکور سراسری هنر در حال برگزاری بود و سوالات کنکور هنر در کانال های تلگرامی منتشر شده بود. هنرجویان عزیز می توانید با ثبت نام در اردوی ویژه کنکور هنر از خدمات تحصیلی و مشاور ای برخوردار شوید.

با اینکه در سال گذشته تمام متولیان برگزاری کنکور سراسری تمام عزم خود را برای جلوگیری از تقلب جذب کرده بودند اما نتوانستند جلوی این اتفاق را بگیرند و متاسفانه شاهد لو رفتن سوالات در فضای مجازی بودیم که این اتفاق باعث ایجاد کانال های تلگرامی متعدد در زمینه فروش سوالات کنکور بوده و این اتفاق باعث می‌شود که داوطلبان و افرادی که قصد شرکت در آزمون سراسری را دارند با مراجعه به این کانالها و پرداخت هزینه‌های میلیونی اقدام به خرید سوالات کنکور نمایند.

البته به غیر از کنکور سراسری در امتحانات نهایی نیز افراد زیادی هستند که تقلب می کنند و یا سوالات را می خرند. برای آنکه از عواقب این افراد مطلع شوید مقاله روش های تقلب در امتحان نهایی و عواقب آن را بخوانید.

مدیریت کنکور سراسری

متاسفانه عدم مدیریت کافی در زمینه برگزاری کنکور و عدم نظارت در زمینه انتشار سوالات در حوزه های کنکور سراسری باعث شده که بعضی از افراد از آب گل آلود ماهی بگیرند و از این بی نظمی هایی که ممکن است در حوزه های آزمون های کنکور سراسری ایجاد شود سوء استفاده کرده و با انتشار سوالات کنکور, داوطلبان دیگر را تشویق به خرید سوالات کنکور از کانال های تلگرامی خود کنند.

خبر خوب برای کسانی که به عنوان متقلب در کنکور سراسری 1401 شناخته شده اند آزمون مجدد از داوطلبان شبه دار است. این آزمون توسط سازمان سنجش صورت می گیرد. این افراد کسانی هستند که معدل پایینی دارند اما رتبه شان بالا است. به همین منظور برای تشخیص صحت آن که این افراد واقعا خودشان توانسته اند این رتبه را کسب کنند یا نه, دوباره می توانند در آزمون سازمان سنجش شرکت کنند.

حتی بعضی از کانال های تلگرامی با ترفندهای مختلفی به مشتریان خود نحوه آماده سازی کلید ها و قبولی بالای ۸۰ درصد را به طور کامل توضیح می دهند و حتی بعضی از این کانال های تلگرامی ادعا کرده اند که مراقبان کنکور باعث می شوند که این افراد به سوالات دسترسی پیدا کنند.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور و دیگر افراد ذیربط برای مدیریت برگزاری آزمون های سراسری تصمیم گرفتند که اقدامات لازم جهت جلوگیری از تقلب در آزمون سراسری دی‌ ماه ۱۴۰۲ را اعمال نمایند و به همین دلیل با اعلام سازمان سنجش تصمیم بر این شد که تمامی اینترنت هایی که منطقه برگزاری آزمون سراسری بودند قطع شوند.

اعلام نهایی تاریخ کنکور تیر 1402 را مطالعه کنید.

بعد از اعلام این خبر بعضی از افراد نسبت به این خبر واکنش نشان دادند زیرا با قطعی اینترنت در حوزه هایی که در زمینه های مختلف در حال فعالیت بودند و فعالیت آنها مختل می شد. اما در روز ۲۹ دی ماه ۱۴۰۱ در مرحله اول کنکور سراسری ۱۴۰۲ تمامی اینترنت هایی که در مناطق برگزاری آزمون سراسری بودند قطع شدند و این قطعی اینترنت بسیاری از مشکلات را در زمینه های مختلف برای افراد ایجاد کرد.

برای مثال سیستم حمل و نقل اینترنتی از کار افتاده بود و پرداخت های اینترنتی مختل شده بودند و حتی کارتخوان هایی که با اینترنت و سیم کارت فعالیت می کردند از کار افتاده بودند و بسیاری از کسب و کارهای افرادی که در این مناطق که کنکور سراسری در حال برگزاری بود مختل شده بود.

اما متاسفانه با اقداماتی که امسال سازمان سنجش برای برگزاری کنکور سراسری مرحله اول سال ۱۴۰۲ اعمال کرده بود قبل از پایان آزمون رشته تجربی شاهد منتشر شدن ۳ صفحه از دفترچه سوالات در شبکه های مجازی بودیم که سازمان سنجش و مقامات ذیربط ادعای این را کردند که متخلف شناسایی و بازداشت شده است.

رومینا

رومینا ابوالحسنی هستم عضو تیم تولید محتوای سایت آکو، امیدوار هستم که همیشه بتونم جواب سوالاتتون رو به بهترین شیوه ممکن بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن