پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

کنکور هنر

با درس خلاقیت نمایشی بیشتر آشنا شویم

خلاقیت نمایشی در کنکورهنر

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

از میان دروس رشته هنر در کنکور سراسری درس خلاقیت نمایشی از اهمیت به سزایی برخوردار است. دانشجویان داوطلب شرکت در کنکور که تمایل دارند ادامه تحصیل خود را در رشته های سینمایی و هنر نمایشی و سایر گرایش های رشته هنر انتخاب کنند باید توجه کافی به درس خلاقیت نمایشی داشته باشند. خلاقیت نمایشی در “زیرگروه 4 رشته هنر” ضریب 4 را به خود اختصاص داده است.

طبق اطلاعیه جدید سازمان سنجش برای کنکور رشته هنر درسال 1402دروس موثر در کنکور هنر اعلام شده است. که طبق آخرین جزئیات اعلام شده از کنکور دی 1402  همه دروس در یک دفترچه و یک پاسخنامه ارائه خواهند شد.

گروه هنر(کاردانی)

نام درس ضرایب
درک عمومی ریاضی فیزیک 5
خلاقیت تصویری وتجسمی 3
درک عمومی هنر 12

همانطور که در جدول فوق مشاهده میکنید با توجه به  ضریب هر درس در کنکور هنر باید وقت متناسب با آن را در زمان مطالعه صرف کنیم. بیشترین ضریب به درس درک عمومی هنر اختصاص داده میشود و در مرحله بعد درک عمومی ریاضی فیزیک و در نهایت درس خلاقیت تصویری و تجسمی(خلاقیت نمایشی) مهمترین دروس برای قبولی کنکور هنر هستند. که در ادامه درباره خلاقیت نمایشی توضیحات تکمیلی خواهیم داد.

تحلیل درس خلاقیت نمایشی در کنکور 1401 هنر

طبق انتشار دفترچه آزمون کنکور رشته هنر توسط سازمان سنجش در سال1401 درس خلاقیت نمایشی 20سوال از این در طراحی شده بود که در بعضی از سوالات طراحی شده همراه با تصویر در دفترچه سوالات نمایان شد. خب اگر در کنکور هنر برای دروس تخصصی مثل خلاقیت نمایشی یا خلاقیت تصویری( از دروس خلاقیت تصوری و تجسمی)  آماده نباشید احتمالا نمیتوانید کنکور تخصصی هنر را با موفقیت پشت سر بگذارید.

پس سعی کنید از روش مطالعه صحیح، مشاور کنکور و بهترین کلاس های کنکور هنر استفاده کنید تا به راحتی از رقبای خود جلو بیوفتید.

روش مطالعه خلاقیت نمایشی

هر درسی روش خاص مطالعه خود را دارد که درس خلاقیت نمایشی هم روش مطالعه مخصوص به خود را دارد. بهترین روش برای مطالعه درس خلاقیت نمایشی از حیث داشتن حفظیات فراوان بهتر است از روش جمع آوری نکات مهم درس و نکات کلیدی استفاده کرد تا در زمان نیاز امکان مراجعه به یاداشت های خود را داشته باشید.

روش دوم میتواند خلاصه نویسی باشد.  در خلاصه نویسی داوطلب از مبحث خوانده شده خود و درک خود از مطالب به زبان ساده وقابل درک متن درس را با توجه به نکات کلیدی و حساس مینویسد و نکته بندی انجام میدهد.

در حین خواندن متن از تصاویر موجود در کتب بدون دقت وتوجه رد نشوید این تصاویر خود بخشی از سوالات کنکور هستند.

کتب کمک آموزشی درس خلاقیت نمایشی کنکور هنر

در این متن کتب کمک آموزشی را معرفی میکنیم که به شما در آزمون کنکور سراسری یاری میرسانند. اما به هرحال بهترین کتاب های کمک درسی برای کنکور هنر را معرفی کرده ایم که با کلیک روی لینک قرمز میتوانید این مقاله را مطالعه کنید.

  • خلاقیت نمایشی انتشارات قلم چی به قلم ژاله صامتی
  • خلاقیت نمایشی انتشارات شباهنگ به قلم حامد امرای
  • تست های خلاقیت نمایشی انتشارات کارنامه کتاب – نسل شریف

بهترین کلاس کنکور هنر کجاست؟

کلاس کنکور هنر را در همه آموزشگاه ها نمیتوان پیدا کرد چه برسد به بهترین کلاس کنکور هنر! آن هم برای درسی مثل خلاقیت نمایشی! شاید بتوان درس درک عمومی ریاضی کنکور هنر را یک درس عام تر دانست و برای تدریس آن از اساتید ریاضی کنکور نظری کمک گرفت اما برای انتخاب بهترین استاد خلاقیت نمایشی کنکور نمیتوان به هر کسی اعتماد کرد.

یکی از بهترین استاد های درس خلاقیت نمایشی کنکور هنر استاد حامد امرایی است که به طور جدی در این زمینه تجربه دارد و از رتبه های برتر کنکور هنر نیز در دوره خود بوده است.

اهمیت درس خلاقیت نمایشی و انتخاب بهترین استاد درس خلاقیت نمایشی در کنکور

معرفی استاد حامد امرایی بهترین استاد خلاقیت نمایشی کنکور هنر

حامد امرایی را بهترین استاد خلاقیت نمایشی کنکور هنر مینامیم چون اولا این درس را با علم آکادمیک تدریس میکند و خودش فارغ التحصیل رشته سینما و عکاسی است.این استاد زبر دست که علاوه بر تحصیلات آکادمیک تجربه بالایی نیز در زمینه خلق آثار سینمایی، تلویزیونی و تبلیغاتی دارد از سال 1380 تا به امروز یعنی بیش از 20 سال است که سابقه تدریس دروس تخصصی کنکور هنر را به صورت کنکوری در آموزشگاه های برتر کنکور شهرهای تهران، کرج، شیراز، بوشهر و … داشته است.

در کلاس های استاد حامد امرایی شاهد حل کردن تست های کنکور به صورت ویژه و نکته سنجی در هنگام تدریس و ارائه تست های آموزشی هستیم. به علاوه میتوانید از نظر آمادگی برای آزمون عملی کنکور هنر در رشته های بازیگری، طراحی صحنه و یا عکاسی روی کمک این استاد برجسته درس خلاقیت نمایشی کنکور هنر حساب کنید.

مشاوره کنکور هنر

از رشته های پرطرفدار هنر میتوان به نقاشی، طراحی صنعتی، سینما، طراحی پارچه، طراحی لباس اشاره کرد که بیشترین پذیرش را در دانشگاه های دارد .برای مشاوره بیشتر در انتخاب رشته کنکور هنر میتوانید با ما و مقالات مشاوره تخصصی کنکور هنر موجود در سایت مشاوره تحصیلی کنکور همراه باشید. در بعضی از رشته های گروه هنر باید آزمون عملی را پشت سرگذاشت که ما شما را برای پشت سرگذاشتن این آزمون عملی راهنمایی خواهیم کرد.

درمقطع کاردانی طبق دفترچه کنکورسراسری سال 1402رشته هنر اعلام شده است که در سایت سازمان سنجش  مشاهده می کنید.

برای شرکت در کنکور سراسری هنر در کنار داشتن مشاوره برنامه درسی کنکور هنر موثر و موفق همراه داشتن مشاوره کنکور هنر ضامن پیشرفت و بالندگی شما در کنکور سراسری 1402 است که این آرزوی ما برای شما عزیزان است. برای محقق شدن این امیال و آرزوها باما در تماس باشید.

کانال تلگرام تیم مشاوره تحصیلی کنکور آکو

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا