پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

دانشگاه های غیر انتفاعیمعرفی دانشگاه های کشور سراسری، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی

معرفی دانشگاه های غیرانتفاعی تهران

موسسات غیرانتفاعی تهران

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

با پیشرفت علم و دانش و افزایش روز افزون دانشگاه ها دانشگاه هایی تحت عنوان دانشگاه های غیرانتفاعی و موسسات آموزش عالی به چشم میخورند. این دانشگاه ها نیز مانند سایر دانشگاه های آزاد و دولتی فعالیت می کنند و فرد پس از تحصیل در این دانشگاه ها مدرک تحصیلی معتبر دریافت میکند.

شاید بتوان مهمترین علت اصرار داوطلبان برای تحصیل در دانشگاه های دولتی و عدم اعتماد به دانشگاه های غیرانتفاعی تهران را مدرکی دانست که قرار است از دانشگاه دریافت کنند. باید افراد به این آگاهی برسند که این دانشگاه ها هم مانند سایر دانشگاه های دولتی آزاد پیام نور مدرک تحصیلی معتبر به کارشناسان خود ارائه میدهد. رتبه علمی دانشگاه های غیر انتفاعی گاها حتی از رنکینگ دانشگاه های دولتی نیز بهتر است.

نحوه قبولی در دانشگاه های غیر انتفاعی تهران به دو شکل انجام میشود یا از طریق آزمون سراسری یا از طریق سوابق تحصیلی که درباره هر یک از این روش های قبولی د دانشگاه های غیر انتفاعی و شرایط خوابگاه و ثبت نام آنها به صورت تخصصی توضیحاتی خواهیم داد. با تیم مشاوره تحصیلی کنکور برای انتخاب دانشگاه خود همراه باشید.

شرایط ثبت نام دانشگاه های غیرانتفاعی تهران و انتخاب دانشگاه

نحوه قبولی دانشگا های غیر انتفاعی تهران

بعضی از رشته ها در دانشگاه های غیر انتفاعی تهران با سوابق تحصیلی دانشجو میپذیرند و برخی دیگر با کنکور سراسری و شرکت در آزمون و آوردن حد نصاب لازم جهت ورود و پذیرش در رشته مورد نظر به پذیرش دانشجو میپردازند. رشته های با کنکور دانشگاه هایغیرانتفاعی هم ورودی بهمن دارند و هم ورودی مهر اما حتی قبول شدگان برای ورودی بهمن دانشگاه های غیرانتفاعی نیز باید در شروع نیمه اول سال تحصیلی برای ثبت نام اقدام کنند.

انتخاب رشته بهمن دانشگاه های غیرانتفاعی نیز از طریق سازمان سنجش و در زمان مشخص از طریق خرید سریال مربوطه انجام میشود که در سال 1401 این زمان از 3 دی شروع و تا 12 دی ماه ادامه داشت.

این دانشگاه مانند دانشگاه آزاد شهریه پرداز است و افرادی که در این دانشگاه ها تحصیل میکنند باید هر ترم شهریه ای را به دانشگاه واریز کنند. البته هزینه های این دانشگاه ها نیز در مقایسه با دانشگاه های آزاد بسیار کمتر است اما نسبت به دانشگاه های سراسری میتوان قبولی دانشگاه غیرانتفاعی را مستلزم هزینه دانست. این هزینه ها مانند هزینه های سلف، انتشارت، شهریه خوابگاه و رفت و آمد هستند.

بسیاری از دانشگاه های غیر انتفاعی مثل بهترین دانشگاه های غیر انتفاعی تهران تا مقطع دکتری دانشجو میپذیرند اما باید توجه داشته باشید که ظرفیت نفرات در مقاطع ارشد و دکتری بسیار محدود است و افرادی که علاقمند به ادامه تحصیل در رشته های ارائه شده در این دانشگاه ها هستند می توانند به راحتی با هزینه ای که انجام میدهند بهترین نتیجه را بگیرند.

امکاناتی که در این دانشگاه ها در اختیار دانشجویان قرار میگیرد بسیار بیشتر از دانشگاه های آزاد و حتی بعضی از دانشگاه های دولتی می باشد. در ادامه لیست معرفی دانشگاه های غیر انتفاعی تهران را مشاهده میکنید.

بیشتر بخوانید: دانشگاه های غیرانتفاعی قزوین

لیست دانشگاه های غیرانتفاعی تهران

لازم به ذکر است که در سالهای اخیر حتی سطح علمی دانشگاه های غیر انتفاعی بسیار بیشتر از برخی دانشگاه های دولتی می باشد و قبولی در دانشگاه های غیرانتفاعی خوب تهران مثل دانشگاه علم و فرهنگ یا دانشگاه فنی حرفه ای شمسی پور رتبه خوبی میخواهد.

ولی در هرحال باید افراد در نظر داشته باشند که صرفا داشتن مدرک نمیتواند آنها را در زمینه های مختلف زندگی و تحصیلی موفق کند زیرا آن چیزی که افراد را در زمینه های مختلف موفق می کند مهارت و تجربه است و نه مدرک و دانشگاه.

نام موسسه/دانشگاه آدرس شماره تماس
موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی آل طه تهران انتهای اتوبان نیایش غرب انتهای بزرگراه آبشناسان بلوار کوهسار خیابان مدرسه ۰۲۱-۴۴۳۲۰۶۴۷-۴۹
موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی ابرار تهران- پایین تر از میدان خراسان- خیابان هفده شهریور جنوبی- روبروی شیرخوارگاه شبیر- نبش کوچه علی اصغر عامری شهرابی- پلاک ۲۰۲ ۰۲۱-۵۵۰۶۴۲۶۷
۰۲۱-۵۵۰۶۴۳۰۴
۰۲۱-۵۵۰۶۴۲۷۳
موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی ایرانیان (مجازی) ساختمان شماره ۱ (اصلی):  تهران خیابان توحید، نرسیده به تقاطع آزادی، روبروی ایستگاه مترو توحید، کوچه فرهادیه، پلاک ۷ (۱۶) ۰۲۱-۶۶۱۲۴۰۰۰
موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی تدبیر تهران میدان بهارستان خیابان دیالمه کوچه بنی جمالی انتهای کوچه پیشگامان ۰۲۱-۶۶۱۲۴۰۰۰
موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی یا دانشکده غیر دولتی غیر انتفاعی رفاه (ویژه خواهران) تهران میدان بهارستان، ضلع شرقی مجلس ، ابتدای خیابان مردم، کوچه ندایی پور، دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه ویژه خواهران ۰۲۱-۳۳۵۲۱۷۷۶
موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی معماری و هنر پارس تهران خیابان کارگر شمالی خیابان دوم خیابان انتصاریه پلاک ۳۲ ۰۲۱-۵۸۱۳۸۰۰۰
۰۲۱-۹۱۰۳۰۳۰۱
موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی اهل بیت ساختمان مرکزی: تهران، اتوبان خلیج فارس، جنب عوارضی تهران قم ۰۲۱-۵۵۲۳۵۶۵۴
۰۲۱-۵۵۲۳۵۶۵۹
موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی دانشگاه خاتم تهران خیابان ملاصدرا خیابان شیراز شمالی خیابان حکیم اعظم پلاک ۳۰ ۰۲۱-۸۹۱۷۴۰۰۴
موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی سوره تهران خیابان آزادی بین بهبودی و خوش کوچه کامیاران پلاک ۱ ۰۲۱-۶۶۳۵۴۲۳۵
موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی مجازی رایانه ای جهان نما تهران خیابان ولیعصر، خیابان شهنواز (گلستان)، پلاک ۴۴، طبقه اول ۰۲۱-۲۶۲۱۵۴۴۱
۰۲۱-۲۶۲۱۵۴۴۲
موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی مجازی مهر البرز تهران خیابان کارگر شمالی- خیابان شهید فکوری، خیابان صالحی، تقاطع دانش ثانی، شماره ۳۶ ۰۲۱-۵۷۶۵۸۰۰۰
موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی نور طوبی (مجازی) تهران میدان انقلاب، خیابان کارگر شمالی، بین خیابان ادوارد براون و نصرت، کوچه مهر، پلاک ۳ ۰۲۱-۶۱۰۱۷۰۰۰
موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی فاران مهر دانش تهران-منطقه ۲۲، بزرگراه شهید خرازی، خروجی شهرک شهید باقری، خیابان پروفسور سمیعی، نبش خیابان سلامت، جنب دانشگاه پیام نور ۰۲۱-۴۶۰۵۶۲۴۴
موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی ارشاد دماوند تهران خیابان انقلاب ابتدای خیابان وصال شیرازی خیابان شهید رضا نایبی پلاک ۲۱ ۰۲۱-۶۶۴۸۳۶۰۲-۷
دانشگاه علم و فرهنگ بلوار اشرفی اصفهانی نرسیده به پل اتوبان همت خیابان شهید قموشی خیابان بهار ۰۲۱-۴۴۲۳۸۱۷۱
۰۲۱-۴۴۲۵۲۰۴۱-۴۴

اساتید دانشگاه های غیر انتفاعی تهران

ارزشمندی و اهمیت دانشگاه های غیر انتفاعی آنجا معلوم می شود که تمامی اساتید این دانشگاه ها از اساتید برتر در دانشگاه های دولتی هستند. میتوان گفت که این اساتید در دانشگاه های معتبر درحال تدریس هستند یا تدریس کرده اند پس از نظر سطح علمی این دانشگاه ها با دانشگاه های دولتی یکسان است.

حتی در بعضی موارد این دانشگاه های غیر انتفاعی هستند که رتبه علمی بالاتری نسبت به دانشگاه های دولتی دارند و علت آن فعالیت بیشتر دانشجویان در زمینه مقاله های علمی است که ثبت نام در دانشگاه های غیرانتفاعی را سخت تر میکند.

مثلا دانشگاه علم و فرهنگ که یک دانشگاه غیر انتفاعی در استان تهران می باشد و وابسته به جهاد دانشگاهی است رتبه بالایی در میان دانشگاه های غیرانتفاعی تهران دارد. تمامی مدارکی که این دانشگاه به دانشجویانش تقدیم می کند زیر نظر جهاد دانشگاهی و کاملا معتبر می باشد.

علاوه بر این دانشجویان ارشد این دانشگاه اگر مهارت و استعداد لازم را داشته باشند می توانند به راحتی در پژوهشکده رویان استخدام شوند زیرا این دانشگاه با پژوهشکده رویان تعامل و همکاری دارد.

خوابگاه های دانشگاه های غیرانتفاعی تهران

دانشگاهای غیر انتفاعی معمولا خوابگاه ندارند و فرد اگر نیاز به خوابگاه داشته باشد میتواند از خوابگاه های خصوصی استفاده کند که در سطح شهر بخصوص تهران تعداد این خوابگاه ها کم نیست. در فایل پی دی اف زیر میتوانید لیست خوابگاه های خودگردان برای دانشگاه های غیرانتفاعی تهران را مشاهده کنید.

لیست خوابگاه های خودگردان برای دانشگاه های غیرانتفاعی در تهران

اما در بعضی از این دانشگاه های غیرانتفاعی برای رفاه حال دانشجویان خود ممکن است دانشگاه با یکی از این خوابگاه های خصوصی قراردادی امضا کرده باشد و افرادی که نیاز به خوابگاه دارند میتوانند به راحتی در این خوابگاه ها اسکان یابند.

پس اگر علاقمند به تحصیل در تهران هستید دانشگاه های غیرانتفاعی میتواند گزینه های مناسبی باشد ولی به این نکته توجه داشته باشید که این دانشگاه ها تضمین خوابگاه ندارند. پس اگر در شهرستان هستید و رویای تهران در سرتون هست باید به فکر خوابگاه های خصوصی باشید چرا که این خوابگاه ها خیلی زود رزرو میشوند.

برای تحصیل و زندگی در تهران به این نکته توجه کنید که هزینه زندگی در تهران بالا است و خطرات بیشتری برای زندگی مجردی وجود دارد. اما بهرحال مشاوره قبولی و انتخاب دانشگاه را پیش از تصمیم نهایی فراموش نکنید.

خوابگاه های دانشگاه های غیرانتفاعی تهران

مشاوره قبولی دانشگاه غیرانتفاعی تهران

اصلا خیال برتان ندارد که  اگر در دانشگاه های برتر ایران درس بخوانید میتوانید یک شغل ویژه و پردرآمد داشته باشید. داشتن بازار کار مناسب کاملا وابسته به تلاش دانشجو و البته مهارت آموزی وی خواهد بود. (هرچند نمیتوان یک نیم نگاه به دانشگاه محل تحصیل را در هنگام استخدام نادیده گرفت)

به هرحال همیشه گفته ایم و بازهم میگوییم کنکور فقط درباره هدف گذاری است و اگر بتوانید انتخاب دانشگاه و انتخاب رشته معقول و هدفمندی داشته باشید و برنامه ریزی درسیتان را با آن هماهنگ کنید، بی شک به هدفتان میرسید. برای مشاوره بیشتر با تلفن گویای 02691690517 بخش مشاوره و پشتیبانی تماس حاصل فرمایید و یا از طریق کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کنکور آکو سوالات مشاوره ای خود را بپرسید.

پریا

پریا واعظی هستم مشاوره تحصیلی و دانشجوی رشته بیوتکنولوژی هستم. اینجا سعی می کنم هر راهی که بلدم رو برای کمک به شما رفقا معرفی کنم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا