پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

 شروع کنکور از دهم و یازدهم

شروع کنکور از صفر دهم و یازدهم

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

کنکور مبحثی بسیار پر تب و تاب می باشد، دانش آموزان از سالی که انتخاب رشته مدرسه خود را شروع می کنند دل نگرانی های کنکور شروع می شود، این که از چه زمانی برای کنکور شروع به مطالعه کنند، از چه منابعی استفاده کنند، چگونه برنامه ریزی کنند که بتوانند همه دروس را به طور دقیق مطالعه کنند، این که نیاز است از ابتدا با ساعت مطالعه بالا دائما به مطالعه بپردازند یا می توانند با ساعت مطالعه کم شروع کنند یا اصلا از چه درسی شروع کنند تا روز کنکور این در ها فراموش نشوند، در ادامه مرکز مشاوره انتخاب رشته آکو به سوالات شما برای شروع کنکور از دهم و یازدهم پاسخ می دهد.

شروع کنکور از صفر

شروع کنکور از دهم

افرادی که تصمیم به مطالعه برای کنکور از سال دهم را دارند اکثرا داوطلبانی هستند که در پی قبولی در یک رشته پر طرفدار و همچنین یک دانشگاه با رنکینگ خوب هستند، شروع کنکور از دهم می تواند زمان بسیار مناسبی را برای مطالعه در اختیار داوطلب قرار دهد اما اینکه در این زمان چه دروسی شروع به مطالعه شود نیز بحث بسیار پر اهمیتی می باشد.

اول از همه باید یک برنامه دقیق برای خود داشته باشید، برنامه ای که شما را از سردرگمی خارج کرده و یک راه هموار را به داوطلب نشان دهد، وقتی داوطلب می داند که باید در چه زمانی چه کاری انجام دهد، چه درسی را از چه زمانی و از کجا شروع کند راحت تر می تواند به مطالعه بپردازد. اولین نکته مهم برای شروع از سال دهم رفع نقطه ضعف هاست.

کنکور علاوه بر دروس اختصاصی، چهار درس عمومی (دین و زندگی، فارسی، عربی، زبان) نیز دارد، در هر کدام از این 4 درس اگر نقطه ضعفی وجود دارد حتما باید از پایه رفع شده و به تثبیت برسد. حال این تثبیت به چه شکل در ذهن ایجاد می شود؟ با تمرین و تکرار.

قطعا شما هم می دانید که تمرین و تکرار فراوان باعث تثبیت مطالب در ذهن می شود بنابراین تا می توانید تمرین و تکرار را در برنامه خود قرار دهید، درس مدرسه را همان روز که از مدرسه می آیید مطالعه کنید، زیرا مطالعه همان درسی که چند ساعت قبل به شما تدریس شده می تواند کمک زیادی در تثبیت مطالب در ذهن شما داشته باشد. توجه کافی به دروس سال دهم می تواند این پایه را که در کنکور نیز نقش بسیار پر اهمیتی دارد و سوال های بسیاری از این پایه نیز طرح می شود را برایتان جمع بندی کند.

شروع کنکور از دهم

شروع کنکور از  دهم و یازدهم ممکن است؟

البته برای شروع کنکور از صفر به این نکته نیز باید توجه داشته باشید که برای مطالعه کنکور کیفیت بسیار پر اهمیت تر از کمیت می باشد، یعنی به تسلط رسیدن در یک درس بسیار بهتر از سرسری خواندن 5 درس می باشد، همیشه به یاد داشته باشید در کنکور موفقیت از آن کسانی می باشد که دروس را به طور عمیق مطالعه می کنند و به تسلط می رسند.

همچنین پیوسته خوانی برای کنکور نیز بحثی بسیار پر اهمیت می باشد، یعنی یک روز درس خواندن و 10 روز درس نخواندن نمی تواند شما را به هدفی که تعیین کرده اید برساند پس به این نته نیز توجه کنید که حتما هر روز درس بخوانید، نیازی نیست از ابتدا با ساعت مطالعه بالا شروع کنید اما نباید از کنار مطالعه کردن هر روزه نیز به راحتی بگذرید.

شروع کنکور از یازدهم

برای اینکه به طور جامع و کامل بتوانید در رابطه با شروع کنکور از دهم اطلاعات به دست آورید می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید:

شروع کنکور از دهم 

شروع کنکور از یازدهم

سال یازدهم سالی می باشد که اکثر داوطلبان در جو کنکور قرار می گیرند، شروع مطالعه جدی تر می شود، دانش آموزان هدف گذاری می کنند و به دنبال برنامه ریزی برای مطالعه هستند، برخی از داوطلبان نگران این مساله هستند که برای یک دانشگاه خوب  رشته ای مناسب دیر نیست؟ در حقیقت خیر، شروع برای مطالعه کنکور از سال یازدهم بسیار زمان مناسبی است اما به شرط، و شرط آن مطالعه دقیق و پیوسته با کیفیت بالا می باشد، سرسری گذشتن از دروس تنها به این دلیل که در ظاهر درس ها به اتمام رسیده باشند واقعا بی فایده می باشد چون همان طور که گفتیم برای کنکور باید دروس کاملا در ذهن داوطلب تفهیم شده شده باشد.

برنامه ریزی برای کنکور

هیچگاه از ابتدا درسی را حذف نکنید، این مساله که من این د رس را از ابتدا متوجه نمی شدم و حالا هم نمی توانم بفهمم ضربه بدی در کنکور به شما می زند، پس از ابتدا این قول را به خود بدهید که باید تمام دروس را به طور کامل مطالعه کنید. شما می توانید با وقت گذاشتن دقیق در دروسی که در آن نقطه ضعف دارید شراط خود را بهتر کنید و اعتماد به نفس بیشتری بگیرید.

از تست زدن به هیچ وجه غافل نشوید، بدیهی است که در مدرسه دروس به صورت تشریحی تدریس می شوند اما خود داوطلب باید خود نیز علاوه بر دروس تشریحی به صورت تستی نیز به مطالعه بپردازد، در سال یازدهم ساعت مطالعه باید افزایش یابد دروس سال دهم اگر از قبل مطالعه شده است مرور و تکرار فراوان داشته باشد اگر مطالعه نشده است حتما در اولویت برای مطالعه قرار گیرد زیرا که برخی دروس به هم پیوسته می باشند.

برنامه ریزی برای کنکور

برای اینکه به طور جامع و کامل بتوانید در رابطه با شروع کنکور از یازدهم اطلاعات به دست آورید می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید:

شروع کنکور از یازدهم

مشاوره کنکور سراسری با مرکز مشاوره آکو

با تمام اطلاعاتی که در متن فوق در اختیار شما گذاشتیم قطعا می دانید که در ابتدای شروع برای مطالعه، آشفتگی ذهنی زیادی برای داوطلب وجود دارد، سردرگمی در رابطه با منابع، ساعت مطالعه، نحوه مطالعه و … باعث می شود دانش آموز برای شروع دائما امروز و فردا کند و زمان را از دست بدهد.

بنابراین اگر هدف دارید ولی به هر دلیلی مطالعه را شروع نمی کنید وجود یک مشاور می تواند یک محرک باشد که راه را برای داوطلب هموار می کند، وجود مشاور باعث می شود داوطلب بداند برای هدفی که دارد باید تا چه حد تلاش کند از چه درسی شروع کند، با توجه به نقاط ضعف و نقاط قوت لازم است تا چه حد زمان برای چه درس هایی بگذارند. مشاوران ما در مرکز انتخاب رشته آکو می توانند پاسخگوی تمام سوالات داوطلبان عزیز در این زمینه باشند.

اینستاگرام مرکز مشاوره آکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا