پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

تیزهوشان

معرفی مدارس تیزهوشان کرج

مدارس دخترانه و پسرانه دوره دوم متوسطه تیزهوشان

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
4/5 - (9 امتیاز)

مدارس تیزهوشان مدرسه هایی هستند که با برگزاری آزمون ورودی سعی بر گزینش دانش آموزان تیزهوش دارند. مدارس سمپاد یا همان تیزهوشان کرج زیر نظر سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان فعالیت می کنند. (سمپاد) قبولی در مدارس تیزهوشان دوره دوم متوسطه هم با آزمون امکان پذیر است و هم در شرایط خاص بدون آزمون میتوان در مدارس سمپاد ثبت نام کرد.

قبولی بدون آزمون مدارس تیزهوشان دوره دوم کرج فقط برای دانش آموزانی امکان پذیر هست که در دوره اول در آزمون تیزهوشان ششم قبول شده باشند و در این دوره حداقل معدل 18 را کسب کرده باشند. هرساله آزمون تیزهوشان در کل کشور برگزار می شود و دانش آموز طبق اولویت و انتخاب رشته ای که انجام داده است در این مدارس پذیرفته می شود. در ادامه لیست مدارس تیزهوشان کرج را همراه با اطلاعات مورد نیاز مشاهده میکنید.

سمپاد (س:سازمان، م:ملی، پ:پرورش، ا:استعدادهای، درخشان) توسط ایرج برومند به همکاری پروفسورهای آمریکایی در سال 1355 تاسیس شد، از سال ۱۳۵۷ تا سال ۱۳۶۷ دو مرکز پسرانه و دخترانه با نام‌های علامه حلی و فرزانگان و همچنین دفتر کودکان استثنایی در کنار آنها فعالیت می‌کرد؛ بدین ترتیب این مدارس گسترش یافت و اکنون 21 مدرسه تیزهوشان زیر نظر سمپاد در شهرها و استان های مختلف ایران تاسیس شده است و چند هزار دانش آموز مشغول تحصیل است.

درباره شرایط قبولی در مدارس تیزهوشان و مشاوره قبولی در بهترین مدارس متوسطه کرج بیشتر بخوانید.

مدارس سمپاد کرج

مدارس تیزهوشان کرج دوره دوم

کادر آموزشی مدارس تیزهوشان شامل اساتید ویژه کنکوری و با سطح معلومات بالاتری هستند. مدارس تیزهوشان هرساله بیشترین قبولی کنکور و اکثرا رتبه های برتر را در کارنامه خود ثبت میکنند و به همین دلیل است که قبولی مدرسه تیزهوشان برای اولیا دانش آموزان و خود دانش آموزان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در مدارس سمپاد رقابت بالایی در بین دانش آموزان همکلاسی و حتی دانش آموزان میان مدرسه ای وجود دارد و سطح علمی دانش آموزان به وضوح از دیگر مدارس دولتی بالا تر است. مدارس پرورش استعداد های درخشان دقیقا با هدف ایجا محیط مخصوص دانش آموزان تیزهوش و پر تلاش تاسیس شده اند. در ادامه لیست مدارس تیزهوشان کرج را به تفکیک مدارس تیزهوشان دخترانه کرج و مدارس تیزهوشان پسرانه کرج مشاهده میکنید.

  • از مزایای تحصیل در مدارس تیزهوشان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
  • کلاس های فوق برنامه کنکور
  • رقابت شدید بین داوطلبان
  • سطح بالای دانش آموزان
  • شانس شرکت در المپیاد(اعم از المپیاد برنامه نویسی، رباتیک، زیست، شیمی، فیزیک، ریاضی)
  • اساتید سطح بالا و منابع ویژه برای کنکور
  • امکانات بهتر نسبت به سایر مدارس دولتی

در مدارس تیزهوشان هرسال 2 بار آزمون پیشرفت تحصیلی برگزار می شود که رقابت بین دانش اموزان سمپاد است، و بچه ها تک به تک باهم مقایسه می شوند و در نهایت هم مدارس رتبه بندی می شود، پس از این جهت این آزمون برای مدیران این مدارس بسیار مهم است.

کتاب هایی تحت عنوان کتاب تکمیلی در این مدارس به طور کشوری و هماهنگ تدریس می شود، که به منظور پرورش استعداد دانش آموزان است

مهم‌ترین تفاوت مدارس سمپاد با مدارس عادی برگزاری آزمون ورودی برای پذیرش دانش‌آموز و پذیرش کادر تدریس است. آزمون قبولی در مدارس سمپاد و تیزهوشان هرساله به‌صورت مدرسه محور برگزار می‌شود و دانش‌آموزانی که نمره بالاتری دارند بر حسب ظرفیت وارد مدارس تیزهوشان می‌شوند.

در این مدارس سختگیری بسیار زیاد است، مثلا اگر دانش آموزی معدل زیر 17 کسب کند، خروجی از مدارس سمپاد می شود. حتی آیین نامه انضباط این مدارس با بقیه مدارس دولتی، غیردولتی و نمونه دولتی متفاوت است

برخی از آن ها عبارت است از:

    • نمره درسی کمتر از 14 نباشد
    • دانش آموزی که به دلیل کسب نمرات بین 12 تا 14 در درس یا دروسی در امتحانات شهریور ماه شرکت می کند، چنانچه پس از برگزاری امتحانات شهریور ماه معدل سالانه وی حداقل 15 باشد ولی در یک درس و یا معدل سالانه وی حداقل 17 باشد ولی در دو درس نمره بین 14 تا 12 داشته باشد می تواند در مراکز آموزشی سمپاد ادامه تحصیل دهد . دانش آموزان در طول دوره متوسطه فقط یکبار در یک ماده درسی می تواند از مفاد این ماده استفاده کنند.
    • دانش آموزی که به دلیل کسب نمرات بین12 تا 14 در درس یا دروسی در امتحانات شهریور ماه شرکت می کند، نمره یا نمرات شهریور او هر چه باشد در جمع و معدل سالانه او مؤثر نخواهد بود و فقط ماندن یا خروج آنها از مراکز آموزشی سمپاد را مشخص خواهد کرد.
    • اگر دانش آموزی در امتحانات قبول شد ولی به حداقل نمره این مدارس نرسید، مجبور به تحصیل در مدارس نمونه دولتی ست
    • اگر به حداقل نمره مدارس نمونه دولتی هم نرسیده بود باید در مدارس عادی ادامه تحصیل دهد.

مدارس تیزهوشان دخترانه کرج

مدارس تیزهوشان دخترانه کرج با برگزاری کلاس های تقویتی کنکور تلاش در رقابت با سایر مدارس در ارائه بهترین نتایج کنکور هستند. اما این کلاس های فوق برنامه ویژه دانش آموزان مدارس تیزهوشان دوره دوم کرج بی شک همراه با هزینه است که برای بسیاری از والدین قابل پرداخت نیست. برای شرکت در بهترین کلاس آمادگی تیزهوشان کرج کلیک کنید.

لیست مدارس تیز هوشان کرج دخترانه به شرح زیر است:

مدرسه تیزهوشان دوره دوم دخترانه کرح به نام فرزانگان1: مدرسه فرزانگان 1 دارای رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی واقع در عظیمیه، میدان اسبی، خیابان شهید مسرور خسروی است. اولین شعبه مدارس تیزهوشان دخترانه کرد از نظر امکانات دارای کتابخانه، سایت کامپیوتر، آزمایشگاه، نمازخانه، سالن کنفرانس، زمین ورزشی و کلاس هوشمند می باشد. اما از لحاظ آزمایشگاه، فقط دارای آزمایشگاه زیست است و یکی از نقاط ضعف این مدرسه نسبت به سایر مدارس تیزهوشان دوره دوم کرج است.

فرزانگان 2 دومین مدرسه در لیست مدارس سمپاد کرج مدرسه فرزانگان 2 است. این مدرسه دارای رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی واقع در خیابان شهید صدوقی، بعد از خیابان بسیج، خیابان شهید صمصامی، جنب کوچه شهید میش مست است. از نظر امکانات این مرکز دارای کتابخانه، سایت کامپیوتر، آزمایشگاه، نمازخانه، سالن کنفرانس، زمین ورزشی و کلاس هوشمند می باشد.

سومین مدرسه در میان مدارس تیزهوشان دخترانه کرج مدرسه فرزانگان 3 است. این مدرسه اولین مرکز مدرسه تیزهوشان کرج است و از لحاظ امکانات از بقیه مدارس تیزهوشان کرج از سطح بالاتری برخورددار می باشد. که واقع در بلوار شهید مطهری، نرسیده به آزادگان، خیابان شهید ساوجی، اردلان 3، روبروی اداره کل کار است. فرزانگان 3 تنها مدرسه ی تیزهوشان کرج است که رشته گرافیک، فتوگرافیک در آن تدریس می شود. در نتیجه این مدرسه دارای رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، گرافیک و فتوگرافیک است

فرزانگان 3 از لحاظ امکانات دارای تمامی امکانات از جمله سالن مطالعه شبانه روزی،  سایت کامپیوتر، آزمایشگاه، نمازخانه، سالن کنفرانس، زمین ورزشی و کلاس هوشمند می باشد.

مدرسه تیزهوشان فرزانگان 4 واقع در فاز 4 مهرشهر، چهارراه هنرستان، جنب راهنمایی رانندگی ست. از نظر امکانات این مرکز دارای کتابخانه، سایت کامپیوتر، آزمایشگاه، نمازخانه، سالن کنفرانس، زمین ورزشی و کلاس هوشمند می باشد. در این مرکز رشته های شاخه نظری یعنی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی تدریس می شود.

مدارس دخترانه سمپاد کرج - مدارس پسرانه سمپاد کرج

مدارس تیزهوشان پسرانه کرج

مدارس تیزهوشان دوره دوم کرج، برای پسرانه با نام شهید سلطانی شناخته میشوند که به صورت ویژه برای دانش آموزان قبول شده در آزمون تیزهوشان دوره اول یا دوم قرار گرفته اند. مدارس تیزهوشان پسرانه کرج در سال گذشته بهترین رتبه های کرج را داشته اند و به گفته خود دانش آموزان، بدترین رتبه کنکور تجربی در مدارس سمپاد 4000 بوده است. لیست مدارس تیزهوشان البرز کرج را در ادامه مشاهده میکنید.

برای قبولی در آزمون نهم به دهم تیزهوشان کلیک کنید

مدرسه تیزهوشان پسرانه شهید سلطانی 1 واقع در عظیمیه، بلوار 45 متری کاج، چهار راه نیک نژادی جنوبی، کوچه شهید محمدی است. در این مرکز رشته های شاخه نظری یعنی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی تدریس می شود. از نظر امکانات این مدرسه سمپاد دارای کتابخانه، سایت کامپیوتر، آزمایشگاه، نمازخانه، سالن کنفرانس، زمین ورزشی و کلاس هوشمند می باشد.

شهید سلطانی 3 یکی دیگر از مدارس تیزهوشان کرج است که در  بلوار شهید مطهری خیابان شهید سلمانی ساوجی بین اردلان 1و 2 واقع شده. در این مرکز رشته های شاخه نظری یعنی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی تدریس می شود. علاوه بر این ها تنها مدرسه تیزهوشانی که دارای رشته های هنرستان است، مدرسه تیزهوشان شهید سلطانی 3 کرج می باشد. مدرسه سلطانی 3 به دانش آموزان در رشته شبکه و نرم افزار نیز خدمات تحصیل ارائه می دهد. از نظر امکانات این مدرسه تیزهوشان دوره دوم پسرانه، دارای کتابخانه، سایت کامپیوتر، آزمایشگاه، نمازخانه، سالن کنفرانس، زمین ورزشی و کلاس هوشمند می باشد.

مدرسه سلطانی4  در کرج حصارک میدان شهرداری خیابان خراسانی است. در این مرکز رشته های شاخه نظری یعنی ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی تدریس می شود از نظر امکانات این مرکز دارای کتابخانه، سایت کامپیوتر، آزمایشگاه، نمازخانه، سالن کنفرانس، زمین ورزشی و کلاس هوشمند می باشد. کلاس های فوق برنامه این مدرسه تیزهوشان کرج برای دروس مختلف رشته های نظری برگزار میشود که گاها همراه با هزینه های بسیار بالا میباشد.

هزینه کلاس های تیزهوشان

مدرسه سمپاد سلطانی 5: واقع در هشتگرد-فاز2-بلوارانقلاب-نبش خیابان کارگر-روبروی مجتمع تجاری پارس است. در این مرکز رشته های شاخه نظری یعنی ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی تدریس می شود از نظر امکانات این مرکز دارای کتابخانه، سایت کامپیوتر، آزمایشگاه، نمازخانه، سالن کنفرانس، زمین ورزشی و کلاس هوشمند می باشد.

قبولی مدارس تیزهوشان با مشاوره آکو

گروه مشاوره قبولی تیزهوشان آکو با معرفی لیست مدارس تیزهوشان کرج و مشاوره قبولی در آزمون تیزهوشان نهم به دهم پرداخته ایم تا شما عزیزان با دید کامل و اطلاعات به روز نسبت به ثبت نام در مدارس تیزهوشان دخترانه کرج و مدارس تیزهوشان پسرانه کرج اقدام فرمایید. توجه داشته باشید که بعد از قبولی در آزمون تیزهوشان، انتخاب مدرسه محل تحصیل بر عهده دانش آموز نیست و باتوجه به تراز و رتبه کسب شده توسط دانش آموز و البته اولویت بندی دانش آموز در هنگام ثبت نام، قبولی در مدرسه اتفاق می افتد.

مشاوره و کلاس تیزهوشان

با کمک تیم مشاوره آکو شما می توانید برنامه مطالعاتی برای پیشبرد همزمان اهداف تستی و تشریحی خود را متناسب با وضعیت خودتان به دریافت کنید، و هر هفته آزمون هایی از مطالبی که خواندید بدهید. برای اطلاع از شرایط برگزاری کلاس های آمادگی تیزهوشان و دریافت اولین وقت مشاوره با شماره 02633408944 تماس بگیرید و یا از طریق اینستاگرام مشاوره تحصیلی کنکور آکو با پشتیبانان ما ارتباط برقرار کنید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا