پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

اردو و پانسیون مطالعاتی

چرا اردو نوروزی کنکور شرکت کنیم؟

کدام دانش آموزان به اردوی عید نیاز دارند؟ چرا؟

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

هنوز نمیدونی چرا باید اردو نوروزی شرکت کنی؟ اصلا میدونی کدوم دانش آموزها به اردو نیاز دارن و کدوم ها باید پانسیون مطالعاتی را انتخاب کنند؟ آیا تفاوت پانسیون مطالعاتی و اردو نوروزی رو میدونی؟ بهترین اردوی نوروزی شهر خودت رو میشناسی؟ بهترین پانسیون کرج کجاست و کجا میتونیم کل تایم کنکورمون رو با خیال راحت مطالعه کنیم؟

انتخاب اردو مطالعاتی نوروز برای دانش آموزان کنکوری(نه صرفا دوازدهمی ها) فرصت خوبی برای درس خوندن می باشد در پانسیون مطالعاتی کنکور حداقل ۲ هفته وقت دارید که فقط و فقط درس بخونید؛ واسه کنکوری ها که یک دقیقه هم براشون یک ارزش زیادی داره، ۲ هفته خیلی خیلی زمان خوبیه و با یه برنامه ریزی درست می تونید نهایت استفاده رو از ایام عید ببرید.

همه می دونند که هرسال کلی داوطلب برای کنکور سراسری ثبت نام می کنند و رقابت بین همه شون سنگینه اما نمیدونن که جلو افتادن توی این رقابت تنگاتنگ نتیجه تلاش های کوچیک ولی مداومه. همونطوری که در برنامه ریزی تخصصی کنکور 1402 برای هر رشته اعلام کردیم که باید هرروز چند وعده مطالعه روتین از دروسی مانند شیمی، عربی و زیست داشته باشید! با ما و بررسی علت شرکت در اردو نوروزی و تاثیرات آن را بررسی کنیم.

مشاوره تحصیلی کنکور و برنامه ریزی برای عید

اردو نوروزی برای کدام دانش آموزان موثر است

بیشتر دانش آموزان این رو فقط می دونند که برای موفق شدن گام های آهسته و پیوسته رمز موفقیته اما خیلی ها هستند که هیچ تلاشی نمی کنند. در صورتی که با کمی هدفمندی با چاشنی پشتکار میتونن تو این ماراتن یکم هم که شده جلو بیفتند. این دانش آموزان لزوم اردوی مطالعاتی نوروزی یا حداقل پانسیون مطالعاتی و مشاوره کنکور رو برای موفق شدن نمی دانند.

مطالبی که در این مقاله درباره دسته بندی دانش آموزان در اردو نوروزی میخوانید، میتواند شما را برای داشتن یک عید کنکور بی دغدغه اما با برنامه آماده کند.

خب در قدم اول باید در محیط مطالعه قرار بگیرید. حالا این محیط میتونه کتابخونه، جمع دوستان، کلاس کنکور، پانسیون مطالعاتی و یا اردو نوروزی باشه اما مهم اینه که وقتی کسایی رو می بینید که نزدیک ترین هدفشون با شما یکیه، اون رقابت شما رو ترغیب می کنه بیشتر تلاش کنید.

شاید اگه مشاور و برنامه مشخص داشته باشی تا حد زیادی جلوی خارج شدن از مسیر اصلی رو بگیره اما برای ایجاد انگیزه و شور و اشتیاق بیشتر برای درس خواندن بدون شک به رقابت سالم در محیط های آموزشی نیاز دارید.

وقتی تو یه محیط مثل پانسیون مطالعاتی یا اردو نوروزی کلی آدم ببینید که شبیه خودتون همه وقت و انرژی شون رو گذاشتن برای درس و کنکور، با دیدنشون انگیزه تون برای درس خوندن و رسیدن به هدفتون چند برابر بیشتر میشه.

اردوی نوروزی کنکور در کرج

اردو نوروزی تفریح یا پیشرفت

شاید سوال باشد که اردوی نوروزی یک اردوی تفریحی‌ست یا نه؟ خیر، در واقع نام کامل این دوره، اردوی مطالعاتی نوروز است که ویژه داوطلبان کنکور سراسری است. منظور از داوطلبان کنکور سراسری فقط دوازدهمی ها یا فارغ التحصیلان نیست و داوطلبان متوسطه اول به ویژه در گروه آزمایشی تجربی باید به فکر شروع کنکور از دهم و یازدهم باشند.

اما چرا بر انتخاب بهترین اردو نوروزی کنکور در روز های طلایی عید اصرار داریم؟ برای آن‌که در دوران نوروز که در خانه‌ها مکان مطالعه فراهم نیست،کنکوری های هدفمند بتوانند در محیطی خوب درس بخوانند و با برنامه مشخص پیشرفت کنند. اردومطالعاتی نوروز اغلب در پانسیون ها مطالعاتی، یا دانشگاه ها برگزار می‌شود، از این رو به پانسیون عید معروف است.

در این دوره ها که اکثرا مراکز تخصصی کنکور در کرج برگزار می‌کنند، هر داوطلب یک جایگاه مطالعه برای خودش دارد که میتواند با یک کمد مخصوص همراهی کند و تمامی وسایل مورد نیاز در 14 روز نوروز برای درس خواندن و نظافت و خورد و خوراک را در خود جای دهد. علاوه بر اینها، نظارتی که بر محیط مطالعه و شرایط درسی دانش آموزان هست، بازدهی درس خواندن در اردو را به ویژه برای دانش آموزان هدفمند بیشتر میکند.

البته این هم در نظر داشته باشید که برخی از اردوهای نوروزی، یک اردوگاه را در نظر می‌گیرند تا دانش‌آموز بتواند شب همانجا بماند و درواقع به پانسیون شبانه روزی تبدیل میشود. پانسیون شبانه روزی باید ویژه و تک جنسیتی باشد و علت آن هم بی حاشیه ماندن و تمرکز درسی دانش آموزان است. سایر ویژگی های یک اردو و پانسیون مطالعاتی موثر را میتوانید در ادامه بخوانید.

اردو نوروزی و مشاور تحصیلی

ویژگی های مهم پانسیون نوروز

اردو نوروزی باید ویژگی های خاص خودش را داشته باشد. علاوه بر محیط مناسب و خوابگاه های مطمئن میبایست در هنگام انتخاب پانسیون مطالعاتی از حضور مراقب و پشتیبان به تعداد متناسب با تعداد دانش آموزان مطمئن شوید. آنچه در انتخاب یک کتابخانه یا محل مطالعه خوب اهمیت دارد را میتوانید در ادامه به صورت لیست بخوانید:

  • محیط آرام و با تمرکز بالا
  • فضای رقابتی دانش آموزان
  • برنامه برای بالا بردن ساعت مطالعه
  • آموزش تکنیک های تست زنی
  • برنامه ریزی درسی و مشاوره تحصیلی فردی
  • حضور اساتید مجرب کنکور برای کلاس های تست زنی و رفع اشکال

بهتر است پیش از تصمیم گیری درباره ثبت نام اردو سوالاتی را مبنی بر شرایط پیش رو بعد از پرداخت هزینه بپرسید. این سوالات به شما کمک میکند درواقع آمادگی کافی را برای داشتن یک تجربه موفق را در 14 روز طلایی عید نوروز داشته باشید.

سوالاتی که هنگام انتخاب اردو مطالعاتی باید بپرسید

آیا تحویل گوشی ، لپتاپ و تبلت هنگام ورود به پانسیون لازم است؟ ( ممنوعیت استفاده در پانسیون )

آیا برقراری و حفظ نظم و سکوت در اردو نوروزی توسط ناظر کنترل میشود؟

آیا امکان ورود و خروج داوطلبان و سایر افراد به سالن مطالعه داوطلبان وجود دارد و اگر بله بحث سروصدا و تمرکز چطور میشود؟

آیا در زمان مطالعه حضور غیاب روزانه و اطلاع رسانی ساعات ورود و خروج از مجموعه پانسیون نوروزی به والدین انجام میشود؟

آیا کلاس نکته و تست و یا جمع بندی مباحث توسط برترین اساتید کنکور انجام میشود؟

آیا برای داوطلبان صندلی های ارگونومیک و میزهای استاندارد برای مطالعه کنکوری در 14 روز نوروز تهیه شده است؟

آیا خوابگاه های پانسیون مطالعاتی کنکور مورد نظر مجهز به تختخواب برای استراحت است ؟

آیا وعده های غذایی استاندارد و سالم به دانش آموزان داده میشود؟

امنیت سالن مطالعه چگونه برقرار میشود ؟

سرویس بهداشتی(اعم از حمام و دستشویی) به چه تعداد وجود دارد و نظافت محیط چگونه است؟

هزینه تمامی خدمات چقدر است؟

آیا شرایط ویژه نیز برای دانش آموزان در نظر گرفته میشود؟

اردوی مطالعاتی کنکور

نوروز کنکور را با انتخاب یک مرکز غیر موجه هدر ندهید

هزینه های زیاد اردو ها میتواند شما را از انتخاب آنها باز دارد اما هرگز کیفیت را به کمیت نفروشید. درست است نباید از حق گذشت که برخی از برگزار کنندگان اردو مطالعاتی نوروز تنها و تنها سود و منفعت مالی که از این راه به دست می آورند برایشان اهمیت دارد.

این افراد با تعرفه هایی خارج از تعرفه های مجاز اردو و بدتر از آن با کیفیت و خدمات غیر قابل قبول موجب ثبت یک خاطره بد از روزهای اردو شما میشوند. درست است که اینگونه مجموعه های داوطلبان را به خود جذب می کنند اما آنچه مهم است عدم رضایت داوطلبان از انتخابشان است.

به همین دلیل داوطلبانی که قصد شرکت اردو مطالعاتی را دارند باید حتما دقت کافی را در انتخاب موسسه مورد نظر داشته باشند و تحقیقات کافی را از طریق افرادی که قبلا در آن اردو شرکت کرده اند انجام دهند. ایراداتی که خصاصت مالی برگزار کننده های اردو مطالعاتی در اردو ایجاد میکنند چیست؟

اردو نوروزی ارزان و مشکلات آن

کمبود بودجه نتیجتا به اجاره یا فراهم آوردن فضای محدود اردو در موسسات برگزار کننده میشود. به دلیل نداشتن محیط کافی و همچنین عدم پرداخت هزینه بیشتر مجبور می شوند تعداد زیادی از داوطلبان را در محیط محدود چینش دهند که سبب پایین آمدن کیفیت و بازدهی و کلافه گی داوطلبان میشود.

کوتاهی کردن مراقبین و ناظرین در برقراری ارامش، سکوت و حتی امنیت جانی داوطلبان است. با هزینه کمتر، داوطلبان طبیعتا در هر زمینه کاری هستند افرادی که اهمیت کافی را به کار خود نمی دهند و به ظیفه خود به خوبی عمل نمی کنند. مسئولین برگزاری اردوها باید در انتخاب مراقبین دقت کافی داشته باشند درغیر این صورت ممکن است سر وصدا بی نظمی ایجاد شود و آرامش و تمرکز را از داوطلبین سلب کند.

سخت گیری های بیش از حد افرادی که کل دوران تحصیل خود را به میل خود و به برنامه شخصی درس خوانده اند میتواند برای داوطلبان ناخوشایند باشد. ممکن است سخت گیری های مراقبین اردو و همچنین دستورات آن ها در اجبار به عمل کردن برنامه مقداری برایشان ناخوشایند باشد. بنابراین داوطلبان قبل از شرکت در اردو باید با تمام مقررات آن آشنا باشند که هنگام رویارویی باآن به مشکل برنخورند.

این معایب گفته شد تا شما با دقت بیشتری اقدام به ثبت نام در اردوهای نوروزی بکنید. اردوی مطالعاتی نوروز دارای دو هدف اصلی می باشد که در زیر به آنها اشاره شده است.

هدف از شرکت در پانسیون کنکور چیست؟

اردو مطالعاتی برای داوطلبان شرکت کننده چند هدف را دنبال میکند. اولا شروع قوی سال تحصیلی با مطالعه اصولی و کسب بهترین نتیجه در این روزهای مانده به کنکور میتواند هدف باشد و میتواند شانس موفقیت در کنکور را به صورت چشمگیری افزایش دهد.

تغییر فضای مطالعه میتواند ذهن بازتر و شرایط جدید و مورد قبولی را برای داوطلب فراهم کند که همین تغییر فضای مطالعاتی موجب بیشتر شدن انگیزه و تقویت اراده برای درس خواندن میشود. البته اقدامات موردنیاز برای ایجاد علاقه به درس بیشتر توسط مشاوران تعیین می شود که علت اهمیت حضور مشاور تحصیلی و البته مشاور روانشناس نیز به همین دلیل است.

پس هدف دوم اردوی نوروزی ایجاد انگیزه و عادات مطالعه ای صحیح در دانش آموزان است.

جمع بندی را میتوان سومین هدف اردو نوروزی در نظر گرفت. کمتر دانش آموزی را دیده ام که با مشاور برنامه ریزی کرده باشد و در دوران نوروز تازه شروع به یادگیری کند. البته به استثناء داوطلبانی که قصد شروع صفر کنکور از نوروز را دارند!

به ویژه در پایه دوازدهم، عید کنکور مخصوص جمع بندی است و اردو نوروزی میتواند این هدف را برای شما تکمیل کند. حضور رتبه های برتر سال گذشته و ایجاد تمرکز درسی را نیز میتوان از تاثیرات اردو نوروزی در نظر گرفت.

مشاوره انتخاب اردو و پانسیون کرج

کجا را انتخاب کنید؟ از مشاور کمک بگیرید! چطور انتخاب کنید؟ از مشاور کمک بگیرید! کی شروع کنید؟ از مشاور کمک بگیرید! اردو نوروزی شرکت کنیم؟ از مشاور کمک بگیرید. کی جمع بندی کنیم و کی در دروس پیشروی کنیم؟ از مشاور کمک بگیرید.

همین حالا تصمیم بگیر و یا شماره 02633408944 تماس بگیر و اردو نوروزی رو برای خودت رزرو کن. از مسیر پیشرفت لذت ببر و اتفاقای قشنگ پیش روت رو رقم بزن. یادت نره که سرنوشتی وجود نداره ما مسئول همه انتخاب هایمان هستیم.

کانال تلگرام تیم مشاوره تحصیلی آکو

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا