پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور منآزمون های روانشناسیشخصیت شناسی

کدام تست شخصیت شناسی تحصیلی را پیشنهاد میکنید

بهترین تست شخصیت شناسی شغلی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
1.3/5 - (3 امتیاز)

در تمامی مراحل زندگی ، شناخت خود از مهمترین المان ها برای رسیدن به موفقیت است. حالا اگر بحث انتخاب رشته نهم یا انتخاب رشته دانشگاه باشد، این خودشناسی میتواند آینده شما را تعیین کند. با شرکت در یک تست شخصیت شناسی تحصیلی خوب ، دانش آموز میتواند علایق و استعداد خود را بیشتر شناخته و در همان راستا نیز تلاش کند. اما هر آزمون شخصیت شناسی نمیتواند آینده تحصیلی شما را تضمین کند. پس بهتر است در انتخاب آزمون دقت به خرج دهید و بهترین تست شخصیت شناسی تحصیلی را انتخاب کنید. ما در ادامه به عنوان مشاور تحصیلی سعی میکنیم بهترین نمونه های آزمون خود شناسی واقعی ر به شما معرفی کنیم.

دوستانه به شما پیشنهاد میکنیم که آینده خود را به بازی نگیرید و برای انتخاب درست حتی در حد مشورت با یک مشاور تحصیلی به صورت آنلاین صحبت کنید تا یک تست خود شناسی واقعی و موثر داشته باشید.

مشاوره انتخاب رشته کنکور

بهترین تست شخصیت شناسی تحصیلی

تا به امروز با توجه به آزمون های شخصیت شناسی تحصیلی طراحی شده ایرانی و خارجی ، تست شخصیت شناسی تحصیلی MBTI بهترین و واقعی ترین آزمون خود شناسی شغلی و تحصیلی شناخته شده است. البته همانطور که همیشه گفته ایم ، در مسائل روانشناسی و شخصیت شناسی هیچ خوب صددرصدی وجود ندارد. اینکه گفته میشود تست MBTI بهترین تست شخصیت شناسی تحصیلی است به این معناست که این آزمون توانسته بیش از 90 درصد رضایت و تطابق نتیجه با واقعیت داشته باشد. شخصیت هرکس متفاوت است و به نظر مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو ، هرکس باید باتوجه به روحیات خودش مورد پرسش و پاسخ قرار بگیرد تا بتوان نتیجه درستی گرفت.

mini pack omid 2
شرکت در آزمون NEO
شرکت در آزمون آیزنک

فرض کنید یکی از دانش آموزان تحت فشار روحی بسیار زیادی از طرف خانواده است و دیگر از اصرار های خانواده برای انتخاب رشته تجربی خسته شده است. اما این دانش آموز به هنر علاقه دارد و میخواهد در کنکور هنر شرکت کند. خب وقتی در این شرایط روحی نامناسب از او تست شخصیت شناسی تحصیلی گرفته شود، یا به علت فشار زیاد همه سوالات را با لجبازی جواب میدهد تا نتیجه آن چیزی بشود که خودش میخواهد . یا درنهایت حرف های پدر و مادر و علاقه فرزند به براورده کردن خواسته های آنان ، روی جواب های داوطلب تاثیر گذاشته و ناخودآگاه او مجبورش میکند که او به سوال ها پاسخ اشتباه یا مغایر با میل باطنی اش بدهد.

پس نمیتوانید حتی از بهترین تست های شخصیت شناسی تحصیلی و انتخاب رشته رایگان جواب صد درصد درست بگیرید. شما به یک تست داینامیک و انعطاف پذیر باتوجه به شرایط خودتان نیاز دارید. 

اما از آنجا که ما قول دادیم بهترین تست خودشناسی و شخصیت شناسی تحصیلی واقعی را به شما عزیزان جان معرفی کنیم ، در ادامه تست MBTI را با همه جزئیات برایتان توضیح میدهیم. برای انجام تست واقعی خودشناسی میتوانید همین حالا با مشاوران ما تماس حاصل نمایید.

بهترین تست شخصیت شناسی تحصیلی برای انتخاب رشته و شغل در دانشگاه

معرفی بهترین تست شخصیت شناسی تحصیلی ( آزمون MBTI )

آزمون شخصیت شناسی تحصیلی و شغلی MBTI که به عنوان یکی از بهترین تست های خود شناسی شناخته شده است ، بر اساس ثبات شخصیت انسان از تقریبا 4 سالگی تا پایان عمر اوست. این تست شخصیت شناسی که بر اساس نظریه یوانگ طراحی شده است ، اولین بار توسط مایرز و بریگز رونمایی شد. نظریه یوانگ ، روانشناس و محقق معروف این بود که انسان ها از نظر تمایلات درونی برای برقراری ارتباط با دنیای خارج از خود ، از چهار جهت قابل بررسی هستند.

درست است که در روانشناسی همه چیز به صورت طیفی است و نمیتوان یک نمودار صفر تا صدی در نظر گرفت، اما یوانگ هرکدام از این چهار منظر نگرش به درون انسان را یک دوقطبی در نظر گرفته است.( یکی از دلایلی که نمیتوان گفت یک تست شخصیت شناسی میتواند بهترین تست خودشناسی تحصیلی برای همه باشد همین طیفی بودن حقایق روانشناسی است.)

آزمون شخصیت شناسی تحصیلی MBTI

آخرین و کامل ترین نسخه آزمون شخصیت شناسی MBTI تعداد 78 سوال دو گزینه اس مطرح میشود. مدت زمان برگزاری آزمون MBTI  حدود 15 دقیقه است که البته این زمان بدون محاسبه زمان بررسی و تحلیل آزمون توسط متخصص و مشاور مربوطه است. همانطور که گفته شد ، چهار زاویه بررسی ارتباطات درونی هر فرد با اطرافش به دو دسته تقسیم میشوند. یعنی از نظر بهترین تست شخصیت شناسی تحصیلی موجود شما جزو این 8 دسته هستید:

  • برونگرا یا درونگرا
  • حسی یا شهودی
  • منطقی (فکری) یا احساسی
  • ساختارگرا یا منعطف

آیا تست خود شناسی MBTI  واقعی است

بله. همه تست های روانشناسی واقعی هستند چون بر اساس خودآگاه و ناخود آگاه شما سوال هایی را از شما میپرسد. اما درباره آزمون های خود شناسی تحصیلی باید بگوییم که در ابتدا پیش از انجام تست های شخصیت شناسی ، بهتر است با خودتان رو راست باشید. باید به سوال هایی که در تست از شما پرسیده میشود، جواب درست بدهید نه اینکه آن چیزی که دوست دارید باشید یا فکر میکنید هستید را علامت بزنید.

فراموش نکنید که در آزمون های شخصیت شناسی در هر مرحله ای که باشد ، چه تست های شخصیت شناسی تحصیلی و چه تست های عمومی ، هیچ جواب درست و برتری یک شخصیت به نوع شخصیت دیگری وجود ندارد بلکه جوابی بهتر است که بیشتر با شخصیت شما سازگار باشد.

موارد مورد بررسی در آزمون شخصیت شناس MBTI

یکی از دلایلی که تست شخصیت شناسی MBTI به عنوان بهترین آزمون شخصیت شناسی تحصیلی و شغلی معرفی مشود ، همه جانبه بودن پاسخ تست است. یعنی بعد از انجام تست علاوه بر اینکه شما نتیجه رشته ها و مشاغل مناسب شخصیت خود را دریافت میکنید، میتوانید نتایج مربوط به شخصیت شناسی عاطفی ، شخصیت شناسی رابطه و … را نیز با توضیحات کامل مشاهده کنید. به طور کلی در این تست موارد زیر در روحیات درونی شما بررسی میشود.

  • صفات شخصیتی و ویژگی های کلیدی
  • نقاط ضعف شخصیتی
  • شخصیت شناسی در روابط عاشقانه
  • روحیات مشابه و بهترین تیپ شخصیتی که میتوانید با او ارتباط برقرار کنید ( مکمل بالفعل )
  • متضاد چالشی
  • ویژگی های شما در روابط بین فردی
  • ویژگی های شما در محل کار
  • نقاط قوت کاری
  • نقاط ضعف کاری
  • مشاغل مناسب
  • شرایط ایجاد کننده رضایت شغلی
  • اوقات فراغت
  • پیشنهادات
  • درصد فراوانی تیپ های شخصیتی و شخصیت های معروف مشابه شما

بهترین تست شخصیت شناسی تحصیلی برای انتخاب رشته نهم و کنکور

مرکز مشاوره کنکور آکو درباره بهترین تست شخصیت شناسی تحصیلی میگوید

همانطور که در ابتدای مقاله تاکید کردیم، هیچ تست روانشناسی شخصیت تحصیلی نمیتواند برای همه راه گشا باشد. بلکه آن چیزی که میتواند شما را به خواسته دقیق شما برساند، یک مشاور متخصص و باتجربه است که باتوجه به شرایط زندگی شما بتواند یک تست خودشناسی واقعی به شما ارائه دهد. هرچند شرکت در آزمون شخصیت شناسی MBTI نیز خالی از لطف نیست و میتواند تا حد زیادی شما را به مسیر درست راهنمایی کند. برای اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره شخصیت شناسی تحصیلی برای انتخاب رشته مرکز مشاوره کنکور آکو همراه شماست.

 

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا