نرم افزار انتخاب رشته

02633408944

مشاور من

مراحل قبولی رتبه 572 کنکور انسانی دانشگاه فرهنگیان از شروع تا انتخاب رشته

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

کمتر از دو هفته مونده به انتخاب رشته و بچه های تجربی منتظرن برن پزشکی بخونن و بچه های ریاضی هم که دنبال دانشگاه شریف هستن! بچه های انسانی اما استرس مجاز شدن برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان رو دارند و میخوان شغل دبیری رو برای آینده اشون انتخاب کنن. اما بچه هایی که کنکور دادن و الان منتظر انتخاب رشته ان که باید صبر کنن برای اعلام نتایج پس ما الان روی صحبتمون با داوطلبان کنکور انسانی 1403 هست.

بهترین نتیجه یه داوطلب کنکور انسانی دانشگاه فرهنگیان هست و برای رسیدن به این هدف اول خوب ببین که داری چیکار میکنی و بعد اقدام کن به درس خوندن برای قبولی دبیری کنکور 1403!

تاحدودی میتوان قبول کرد که چرا همه رشته های کنکور انسانی به اندازه دانشگاه فرهنگیان طرفدار ندارد! قبولی دانشگاه فرهنگیان یعنی بازار کار صددرصدی و تعهد اشتغال، یعنی حقوق پایه از روز اول دانشجویی و یعنی کل تابستان بیکاری و در هر تعطیلاتی تعطیلی ولی حقوق گرفتن! خب از نظر بسیاری این مزایا به سختی و مسئولیت بزرگ دبیری می ارزد و قبولی دبیری کنکور آرزوشونه.

به هرحال ماهم در هر مسیری موظفیم همراه دانش آموز باشیم. همونطور که قبلا هم درباره اش صحبت کردیم، مشاور کنکور فقط یک منبع آگاه از شرایط و ضوابط است که نتیجه انتخاب های احتمالی تان را به شما میگوید اما نمیتواند شما را برای انجام کاری مجبور کند.

مشاوره تخصصی کنکور انسانی برای قبولی فرهنگیان

به همین دلیل است که با خانم محدثه جعفری که الان دانشجوی دبیری عربی در دانشگاه فرهنگیان هستند و رتبه 572 منطقه 2 کنکور انسانی شدند، مصاحبه کردیم و نتیجه رو برای دانش آموزان نوشتیم. این مطلب به درد دو دسته از دانش آموز ها میخوره اول از همه کسایی که قبولی دانشگاه فرهنگیان آرزوشونه و دوم هم بچه هایی که امسال برای ورود به دانشگاه فرهنگیان مجاز نشدن و میخوان یه سال دیگه شانسشون رو امتحان کنن!

محدثه جعفری چطور از طریق کنکور انسانی دانشگاه فرهنگیان قبول شد؟

اگر بخواهم یک خلاصه ای از سال کنکورم برایتان شرح دهم اینطور بگویم که اول از همه اینکه برای قبولی دانشگاه فرهنگیان باید شرایط عمومی و اختصاصی را خواندم و از طریق مطالعه دفترچه انتخاب رشته مطمئن شدم که میتوانم برای ورود به دانشگاه فرهنگیان اقدام کنم. من سال اولی بود که کنکور میدادم و همان سال هم قبول شدم.

از مهر درس خواندن را به صورت جدی شروع کردم و به خاطر هدفم ورزش حرفه ایم رو کنار گذاشتم. (هرچند الان پشیمونم که چرا شروع کنکور رو از تابستون نذاشتم که بدون فشار آوردن روز های مدرسه رو بتونم بگذرونم.)اولاش بدون مشاور شروع کردم ولی همش از بودجه بندی آزمون های آزمایشیم جا میموندم و بعد از امتحانات ترم اول از مشاور برای قبولی دبیری کنکور کمک گرفتم.

بهترین مشاور کنکور انسانی

خانم جعفری درباره مطالعه اشون گفتن که اواخر سال یازدهم من کرونا شروع شد و از فروردین به بعد دیگه عملا مدرسه نرفتیم. من مدرسه نمونه دولتی قبول شده بودم و این موضوع اوایلش عصبی کننده بود و ما تقریبا از درسا هیچی نمیفهمیدیم اما بعدش که به مهرماه نزدیک تر شدیم من تصمیم گرفتم از این فرصت استفاده کنم و ساعت مطالعه ام رو افزایش بدم.

در این میان بعضی از معلم ها بهتر باهامون ارتباط برقرار میکردن و نکات کنکوری رو بهمون میگفتن. منابع متناسب با شرایطمون بهمون معرفی میکردن یا اجازه میدادن حضوری سر کلاس باشیم تا بتونن رفع اشکال کنن اما همه نه!

جزئیات درس خواندن رتبه 572 منطقه 2 کنکور انسانی رو در ادامه براتون توضیح میدیم و در نهایت میگیم که برای قبولی دانشگاه فرهنگیان از الان چطوری درس بخونی و تا کنکور چطور ادامه بدی.

رتبه 500 کنکور انسانی دانشگاه فرهنگیان رو انتخاب کرد

برای قبولی دانشگاه فرهنگیان از تابستان یازدهم تا کنکور روزی چند ساعت درس بخوانیم؟

خانم جعفری دانشجوی دبیری عربی در دانشگاه فرهنگیان ساوه درباره ساعت مطالعه برای قبولی دبیری کنکور اینطور اظهار نظر کردند: به هرحال تابستون کم و بیش میخوندم اما واقعیتش تابستون یازدهم به دوازدهم رو خیلی جدی نگرفتم. سعی کردم جمع دوستانم رو از بین بچه هایی که باهام هم هدف بودند انتخاب کنم تا این حس رقابت باعث بشه بیشتر درس بخونم اما میانگین در تابستان بین 3 تا 4 ساعت روزانه درس میخواندم!

بعد از اینکه مدارس شروع شد من بین 7 تا 8 ساعت در روز درس میخوندم و این در شرایطی بود که همه کلاس های مدرسه و حتی آموزشگاه ها آنلاین بود و دیگه خودتون دردسرا و کج فهمی های آموزش آنلاین رو بهتر میدونین!

بعد از عید ساعت مطالعه ام رو به 10 الی 12 ساعت رسوندم و اون زمان دیگه بین 200 تا 500 تست در روز میزدم که این بازه بستگی به دوران امتحانات و کار های مدرسه ام هم داشت. اما راستش رو بگم توی تابستون خیلی تعداد تست بالایی در روز نداشتم. اون درباره اهمیت تعداد تست در روز میگه:

به نظر من برای همه دانش آموز ها کیفیت درس خوندن از کمیت درس خوندن مهم تره! یعنی بعضی ها هستند که روزی 10ساعت درس میخونن اما تراز پاین تری در آزمون های آزمایشی نسبت به کسی که روزی 6 ساعت درس میخونه دارن. این اهمیت کیفیت مطالعه رو نشون میده.

پس همونطور که همیشه گفتیم کیفیت مطالعه خیلی مهم تر از کمیته. کیفیت یعنی برنامه ریزی برای مطالعه، یادگیری تکنیک های تست زنی، تحلیل تست ها و تمرکز روی یادگیری، خلاصه نویسی درست و البته ارزیابی درست از خود بعد از مطالعه نه فقط تعداد تست بالاتر!

برای کنکور انسانی و ورود به دانشگاه فرهنگیان کدوم آزمون آزمایشی مناسبه؟

خانم جعفری در پاخ به سوالی که درباره آزمون های آزمایشی کنکور انسانی دانشگاه فرهنگیان ازشون پرسیدیم گفتن که حتما باید در آزمون های برنامه ریزی شده شرکت کرد.ظاهرا ایشون خودشون از آزمون های گزینه دو استفاده میکرده و ترازش در ابتدای کار به صورت میانگین 6500 بوده و در دوران جمع بندی که نزدیک کنکور بود حدودا 8000 میشدند.

البته ایشون گفتن که بزرگترین مشکل من عقب ماندن از بودجه بندی آزمون های گزینه دو در دوران مدرسه بود که این مشکلم رو با مشاور در میون گذاشتم و تقریبا توی دو یا سه مرحله تونستم خودم رو برسونم.

اولین نکته ای که باید بدونید اینه که اون زمانی که خانم جعفری کنکور دادن دروس عمومی هم جزو دروس مورد امتحان بوده و خب حجم درس هایی که برای آزمون های آزمایشی باید خونده میشد طبیعتا بیشتر بوده. اما به هرحال ایشون درباره چالش های آزمون های آزمایشی میگن که همین به بودجه بندی نرسیدن برای من سخت ترین قسمتش بود.

من مشکلم این بود که از یه درسی که توش قوی بودم خیلی پیش میرفتم و درسی که دوسش نداشتم جا میموند و این تراز من رو میاورد پایین. ینی من یکم درگیر وسواس مطالعاتی شده بود.

به طور کلی خیلی نوسان زیادی نداشتم اما خب باتوجه به سختی سوالات و یا مبحثی که مطرح بود ممکن بود کمتر یا زیادتر باشه.

از مشکل آزمون های آزمایشی محدثه در سال کنکور عبرت بگیریم!

وسواس مطالعاتی دقیقا همون مشکلیه که ما خیلی راجع بهش حرف میزنیم. وسواس مطالعاتی که حاصل نداشتن برنامه مشخص هست. خانم جعفری میگه مثلا من برای درس هایی که خوشم میومد مثل عربی یا روانشناسی وعده های بیشتری میذاشتم . حالا یا در طول هفته یا اینکه در روز که داشتم درس میخوندم، طبق برنامه دقیق پیش نمیرفتم مثلا به جای 1 ساعت، 1 ساعت و نیم وقت میذاشتم و خب این همه برنامه ام رو بهم میریخت.

یا مثلا همش برای درس هایی که توشون ضعیف بودم درس خواندن رو پشت گوش مینداختم و بعد از اینکه نیم ساعت بیشتر درس میخوندم فکر میکردم که چقدر خفنم و بیشتر استراحت میکردم ازونطرف از برنامه ام عقب میموند.

این وسواس مطالعاتی نام داره یعنی کمالگرایی در برنامه ریزی که مشاوره کنکور به شدت با این موضوع مخالفت میکنه.برای اینکه با وسوای مطالعاتی روبرو نشید کافیه از یک مشاور با تجربه در زمان کنکورتون کمک بگیرید و قبولی دانشگاه فرهنگیان رو برای خودتون قطعی کنید.

کانال تلگرام تیم مشاوره تحصیلی کنکور آکو

کلاس یا ویدئو های آموزشی برای کنکور انسانی دانشگاه فرهنگیان استفاده کنیم؟

من به عنوان یکی از بچه های کنکور انسانی تصمیم گرفتم که این کار رو نکنم چون درس خون بودم و خودم حس میکردم که نیازی به کلاس در همه دروس ندارم. اما برای بعضی از درس هایی که برام سخت بود پکیج های آموزشی تهیه کردم و استفاده کردم که البته این موضوع رو هم در نظر داشته باشید که ما مدارسمون آنلاین بود و آموزش محدودی از این طریق داشتیم.

محدثه جعفری دانشجوی دبیری عربی در دانشگاه فرهنگیان ساوه میگوید که استفاده از کلاس های آموزشی حضوری به ویژه برای بچه های دوازدهمی که مدرسه هم میرن اشتباهه و من توصیه میکنم که از ویدئو های آموزشی و فقط برای دروسی که مشکل دارید استفاده کنید.

پیشنهاد من برای بچه های کنکور انسانی اینه که در مرحله اول روی کتاب درسی تمرکز کنن، اگه پیشرفت حاصل نشد، کتاب های کمک آموزشی که درسنامه و توضیحات بیشتری دارن رو انتخاب کنن. اگه اون هم جواب نداد دوره های آنلاین. واقعا بعیده که کسی همه این راه ها رو (با دقت و کیفیت و برنامه ریزی درست) انجام بدی و بازهم مشکل داشته باشی.

اگه همه این کار ها رو کردی و بازم تو دوران جمع بندی دیدی توی این درس یا مبحث مشکل داری میتونی از همایش های نکته و تست شرکت کنید که باز اون هم آنلاین باشه بهتره.

برنامه ریزی با محدثه برای ورود به دانشگاه فرهنگیان

برنامه ای که من داشتم خب براساس نقاط ضعف و قوت خودم بود. من توی دروس ریاضی و عربی و اقتصاد خیلی قوی بودم و همیشه این درس ها رو خوب پیش میبردم و اگه وقت کم میاوردم دروس کم اهمیت تر مثل تاریخ یا جغرافی رو کمتر میخوندم. البته شنیدم که حذف ضرایب دروس از کنکور 1402 داره اجرا میشه و دیگه درس کم اهمیت و پر اهمیت نداریم پس باید باتوجه به تغییرات کنکور 1403 برنامه ریزی انجام بدید دیگه!

به هرحال خانم جعفری هم گفتن که برنامه ای که در طول سال داشتم بر اساس اهمیت دروسم بود و دروس تخصصی رو بیشتر میخوندم اما در دوران جمع بندی برنامه فشرده تری داشتم. در این مدت سعی میکردم که اگه نقطه ضعفی توی تست زنی داشتم شناسایی کنم و با مشاورم در میون بذارم و ایشون برام راه حل و مسیر میانبر مشخص میکردن.

مثلا اگه درسی بود که نیمه و نصفه مطالعه کرده بودم، توی دوران جمع بندی یعنی بعد از عید مطالعه ام رو کامل میکردم و دیگه شروع میکردم تست های جمع بندی و ترکیبی حل میکردم. این کار استرسم رو هم کم میکرد اما به هرحال مدیریت استرسم کاری بود که تونستم با دیدن نقاط مثبت کنکور انسانی انجام بدم.

نکته مثبتی که توی کنکور انسانی وجود داره اینه که بعضی از کتاب ها تکی هستند و راحت تر میشه جمع بندیشون کرد تا درسایی مثل زیست کنکور تجربی که سه تا کتاب مرتبط به هم داریم و حتما باید بتونیم ارتباط اونارو باهم مشخص کنیم.

برای کنترل استرس در دوران آمادگی برای کنکور انسانی دانشگاه فرهنگیان چکار کنیم؟

به هرحال استرس برای همه بچه هایی که میخوان کنکور بدن طبیعیه! رتبه 572 منطقه دو کنکور انسانی هم از این قاعده مستثنی نبوده و حتما گاهی فکر میکردهه که ممکنه به خواسته ام نرسم یا رتبه ام برای ورود به دانشگاه فرهنگیان مناسب نباشه. او درباره استرس دوران کنکور میگه:

یکم استرس طبیعیه و حتی به نظر من اگه استرس موثر باشه میتونه برای اجرای دقیق تر برنامه هات و تلاش بیشتر بهت کمک کنه. البته به شرطی که استرس باعث نشه کلا تنبل بشی و با کنار گذاشتن درس صورت مسئله رو پاک کنی!

راهکار مناسب برای از بین بردن تنبلی در درس خواندن

من بیشتر در جلسه آزمون استرس رو تجربه میکردم اما باتوجه به اینکه از مشاور کمک میگرفتم میتونستم با راهکار هایی که بهم میده راحت تر کنترل استرس داشته باشم. این کار رو با تحلیل آزمون های قبلیم، تغییر لایف استایل زندگیم طبق برنامه ام، استفاده از تکنیک های تست زنی و با شناخت بهتر خودم در زمینه درس خوندن انجام میدادم.

لایف استایلی که برای قبولی دبیری کنکور به خانم جعفری کمک کرد

من از مهرماه که به صورت جدی شروع کردم به درس خوندن، چون محیط مطالعه ام(خانه) خیلی ساکت نبود و نمیتونستم شبا زود بخوابم برنامه ام رو جوری چیدم که ساعت 2 بخوابم و برای مدرسه ساعت 8 بیدار میشدم و روز هایی که مدرسه نداشتم دیگه ساعت 9 آماده درس خوندن بودم.

که البته الان فکر میکنم اگه برنامه خواب و بیداریم رو تنظیم میکردم و استراحت مفید بیشتری از مهر تا عید میداشتم، نتیجه بهتری میگرفتم! شاید اگه از پانسیون مطالعاتی استفاده میکردم زودتر میتونستم به لایف استایل ایده آل برسم.

لایف استایلم به صورت جدی از عید تا کنکورم کنکوری بود! این یه حقیقته که نمیتونم دروغ بگم راجع بهش ولی از عید به بعد ساعت 8 صبح استارت میزدم و ساعت 12 برنامه ام تموم بود. بازهم میگم که این بخاطر شرایط خونه بود و من به هرحال مجبور بودم خودم رو هم با محیط و هم با برنامه درسیم هماهنگ کنم.

اما کاری که به نظر خودم خیلی مهم بود کنار گذاشتن ورزش حرفه ای بود که سالها انجام میدادم. قطعا کنار گذاشتن تکواندو برای من راحت نبود اما من برای رسیدن به خواسته هام 9 ماه یعنی از مهر تا کنکورم باشگاه رو کنار گذاشتم و بعد از ککنکور پر قدرت برگشتم و هیچ مشکلی هم نبود. اینبار تازه اعتماد به نفس بیشتری هم داشتم چون تونسته بودم به هدفم برسم و این برام غرور آفرین بود.

استفاده از موبایلم در دوران کنکور خیلی محدود بود اما این کار برام سخت نبود و من خیلی به موبایل وابسته نبودم اما به هرحال بچه هایی که میخوان برای قبولی دانشگاه فرهنگیان کنکور بدن باید بدونن که بی شک یه مدت از دلبستگی هاشون بگذرن!

من حتی در روز های آخر کنکور انقدر بی انرژی بودم که دراز کش درس میخوندم و واقعا برای بالا بردن ساعت مطالعه ام هیچ استراحتی نداشتم.

برای اینکه مثل خانم جعفری درس بخونیم و قبولی دبیری کنکور قطعی بشه چیکار کنیم؟

اول از همه اینکه برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان علاقه مهمترین فاکتور هست. یعنی برای انتخاب این شغل فقط مزایا و معایب دانشگاه فرهنگیان رو در نظر نگیرید چون اگه علاقه ای نداشته باشید واقعا شرایط تحصیل و حتی مصاحبه ای که قبل از دانشگاه میرید براتون سخته و ممکنه رد بشید.

مثلا خود من در انتخاب رشته ام با اینکه گزینه های خیلی زیادی داشتم و میتونستم 50 الی 60 انتخاب برای دانشگاه فرهنگیان ساوه باتوجه به شرایط بومی گزینی دانشگاه فرهنگیان داشته باشم، اما فقط 35 الی 40 کد رشته محل از کد رشته محل های قابل انتخاب رو در انتخاب رشته زدم و الان از شرایطم راضی هستم اما برای اینکه به کنکوری های امسال چندتا نکته بگم:

همونطور که در مصاحبه هم شاهد بودیم محدثه از اینکه دیر شروع کرده و تابستونش رو تقریبا از دست داده پشیمونه. او میگه که اگه زودتر مشاوره گرفته بودم و اوایل که با برنامه ریزی خودم پیش میرفتم از مسیرم جا نمیموندم رتبه بهتری داشتم. به نظر محدثه انگیزه و پشتکار عامل اصلی موفقیت هر دانش آموزی هست چه کنکور ریاضی بخواد بده و چه انسانی یا تجربی!

تلاش باید پیوسته و مستمر باشه و قطع و وصل شدنش نه تنها باعث پیشرفت نمیشه بلکه پسرفت رو هم به دنبال داره. من میدونم که سن بدی هستیم و واقعا مسائل خیلی جذاب دیگری وجود داره که یه جوون 18 ساله دوست داره انجام بده اما اگه هدف واقعا ورود به دانشگاه فرهنگیان باشه همین راهشه!

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن