پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

کنکور سراسری

10 چالش نفس گیر کنکور

چالش های کنکور در مسیر درس خواندن

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
4/5 - (1 امتیاز)

طی زمانی که شما برای شرکت در ازمون کنکور سراسری خود را اماده می کنید ، با دام ها و چالش هایی رو به رو خواهی شد . نحوه مواجه شدن با چالش کنکور بسیار مهم است. چرا که کوچک ترین خطا در این بازه زمانی ، باعث می شود که از رقبای کنکوری خود جا بمانید و فرصت کسب رتبه مناسب برای قبولی در رشته مورد علاقه خود را نیز از دست دهید.

در این مقاله می خواهیم شما را با رایج ترین چالش هایی که داوطلبان با ان روبرو بوده اند و روبرو خواهند شد، اگاه کنیم. با دانستن چالش های شروع کنکور و البته چالش های دوران جمع بندی کنکور، میتوانید برنامه ریزی درسی بهترین برای کنکور خود داشته باشید. مشاوره کنکور سراسری آکو در مسیر کنکور همراه شماست.

چالش کنکور برای دانش آموزان

چالش کنکور برای داوطلبان

یکی از بزرگترین چالش ها برای دانش آموزان این است که اصلا چه زمانی شروع کنیم ؟ اگر بخواهم یک جواب مختصر به شما بدهم ، می گویم هرچه زودتر بهتر . زمان  مهمترین چالش کنکور است! اکثر دانش اموزان امروز و فردا می کنند و شروع کنکور را به تاخیر می اندازند که از رایج ترین اشتباه ها است.

یکی دیگر از چالش های کنکور در زمان جمع بندی ترم اول اتفاق میافتد. در اواسط سال و پس از امتحانات ترم اول  ۹۸ درصد دانش اموزان با بی انگیزگی و خستگی روبرو می شوند، که کاملا طبیعی است. شما چندماه درس خواندید و در این زمان خسته می شوید. پس پیشنهاد میکنم اگر احساس خستگی دارید، به مدت ۳ روز به خود استراحت دهید . کارهایی که دوست دارید و حال شما را خوب می کند را انجام دهید و در این ۳ روز به کنکور و درس فکر نکنید . کاملا ذهن خود را ازاد کنید و لذت ببرید. سپس با قدرت و انگیزه بیشتر شروع کنید.

همین مشکل در دوران جمع بندی آخرسال یعنی در خرداد ماه و بعد از عید نیز می افتد. پس علاوه بر برنامه ریزی برای دوران جمع بندی بعد از کنکور، میبایست چالش های دوران جمع بندی کنکور را نیز بدانید. در این دوران دچار ناامیدی میشوید و احتمالا استرس مخربی وجود شما را فراگرفته باشد. مشاوره کنکور این دوران را تا حد زیادی میتواند کنترل کند. اما آگاهی شما نسبت به چالش کنکور بسیار حیاتی است.

چالش های شروع کنکور

همیشه شروع کنکور دغدغه های بسیاری را در ذهن داوطلبان ایجاد می کند. مثلا اولین سوالی که احتمالا داوطلب از خودش میپرسد این است که چه کتابایی بخرم؟ چه کلاسایی برم؟چه آزمون هایی شرکت کنیم؟ کدام مشاور کنکور مناسب است؟ اصلا برای برنامه ریزی کنکور از مشاوره استفاده کنیم یا نه؟ با ما همراه باشید تا برای چالش های شروع کنکور خود پاسخ مناسب بیابید.

برای شروع کنکور 1402 کلیک کن!

چالش خرید کتاب های تست: منابع کمک درسی شما باید استاندارد باشد  و نه شامل تست های بسیار سخت یا بسیار اسان ‌باشد. البته که باید در خرید کتاب های کمک درسی به این مورد هم توجه کنید که اگر کلاس می روید کتابتان تست بسیاری داشته باشید ولی اگر در این کلاس ها شرکت نمی کنید کتابتان علاوه بر تست های طبقه بندی شده ، باید دارای درسنامه قوی هم باشد که کمبود کلاس را تا حدودی جبران کند .

بهترین منابع کنکور سراسری 

چالش ثبت نام کلاس های تقویتی برای شروع کنکور: حقیقت این است که کلاس های تست برای همه دروس نیازی نیست.  فقط در درس هایی که واقعا نقطه ضعفتان است و با کتاب های کمک درسی حل نمی شوند نیاز به ثبت نام در این نوع کلاس ها البته در یک آموزشگاه کنکور معتبر دارید .

چالش شرکت در آزمون های آزمایشی و شبیه ساز کنکور: برای آزمون های ازمایشی نیز از ازمون های معتبری می توانید انتخاب کنید که درصد تشابه سوالات و سطح سوالات ان با کنکور بالا است . نکته ای که لازم است لحاظ شود این است که فکر نکنید تنها با داشتن چند کتاب کمک درسی برای یک درس و شرکت در همه کلاس های اموزشی می توانید در کنکور رتبه دلخواه را کسب کنید . گول تبلیغات و بازار داغ کتاب ها و کلاس های کنکور را نخورید.

انتخاب بهترین مشاور کنکور سراسری : مشاوری می تواند به شما کمک کند که چندین سال سابقه و تجربه در عرصه کنکور را داشته باشد به تمام چالش های هر مسیر اگاه باشد. یک مشاوره کنکور را انتخاب کنید و تا اخر سال کنکور خود با همان ادامه دهید و برنامه ریزی کنید . هر رتبه برتر کنکور سال های گذشته نمی تواند گزینه مناسبی برای مشاور شما باشد. پس بگردید و مشاوری با تجربه و با سابقه پیدا کنید .

چالش شروع کنکور

برنامه ریزی کنکور

در طول سال تحصیلی چالش ها بسیارند که اگر با این موارد اشنا نباشید از دست دادن فرصت در انتظارتان است. کمبود زمان در سال کنکور کمترین چالشی است که میتوانید در سال کنکور با آن روبرو شوید. بی انگیزگی، برنامه ریزی نادرست و خستگی ، چالش های بعدی شما در مسیر کنکوراست.

خستگی بعد از چند روز درس خواندن در بین داوطلبان بسیار دیده می شود . یکی از دلایل ان می تواند عدم داشتن استراحت بین درسی و برنامه های غیرمنطقی است . مشاوره کنکور میگوید که شما باید در بین هر وعده مطالعاتی ۹۰ دقیقه ای خود حداقل ۱۵ دقیقه استراحت کنید . همین ۱۵ دقیقه استراحت بین هر وعده ، انرژی شما را در طول روز نگه می دارد و میتوانید به برنامه ریزی خود پایبند باشید. همچنین شما باید در طول هفته استراحت و تفریحاتی را برای خود در نظر بگیرید تا بتوانید بازدهی بهتری را داشته باشید و انگیزه و طاقت خود را تا مدت زمان طولانی داشته باشید.

چطور به برنامه کنکورمان پایبند باشیم؟

اکثر دانش اموزان فکر می کنند که اگر بین هر وعده درسی خود به شبکه های اجتماعی روی بیاورند و با دوستان خود چت کنند ، استراحت کرده اند! این اشتباه است . استراحت شما نباید تلفن همراه باشد .چرا که دغدغه هایی را به شما یادآور می شود که باعث عدم تمرکز در وعده های بعدی می شود. استراحت شما می تواند قدم زدن، گوش دادن به یک اهنگ ملایم یا چرت زدن برای چند دقیقه باشد . نحوه استراحت بین مطالعه چیست؟

استفاده از تلفن همراه و فضای مجازی در طول روز نباید از ۲ ساعت بیشتر شود . فضای مجازی ، تنها ذهن شما را درگیر می کند و هیچ سود دیگری برایتان ندارد . بهتر است در اخر روز ، بعد از اجرای برنامه تان و به اندازه نیم ساعت از تلفن همراه استفاده کنید و به این شبکه ها مراجعه کنید.

دیدن سریال ها و فیلم ها را در این سال سرنوشت ساز به شدت کاهش دهید . هر دو هفته یکبار می توانید یک فیلم را تماشا کنید .

روابط عاطفی و عشق و عاشقی در سال کنکور ممنوع! بعد از کنکور فرصت برای عاشقی بسیار است. با داشتن این نوع روابط عاشقانه، تمرکزتان از بین می رود و ذهنتان همیشه درگیر این موضوعات می شود و زمان خود را برای داشتن مطالعه با کیفیت از دست می دهید .

محیط مطالعاتی ارام برای خود  اماده کنید . اگر در خانه سرو صدا وجود دارد و تمرکزتان بهم می ریزد بهتر است به پانسیون مطالعاتی و یا کتابخانه ها مراجعه کنید. اگر نه باید بدانید که یک محیط مطالعه مناسب چه ویژگی هایی دارد و آن را تا حد امکان فراهم کنید.

ساعت خواب و بیداری خود را تنظیم کنید . اکثر دانش اموزان کنکوری ساعت بیداری و خواب مناسبی ندارند و همین موضوع باعث می شود در طول روز خسته و کسل باشند. ساعت بیداری شما حداقل باید ساعت ۸ صبح و ساعت خواب شما حداقل ساعت ۱۲ شب باشد . تنظیم خواب در سال کنکور از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است.

شب خوانی را کنار بگزارید و در طول روز درس بخوانید . چرا که کنکور سراسری در صبح برگزار می شود و نه در شب! اینگونه مغز شما برای دسترسی به اطلاعات در روز کنکور آماده تر خواهد بود.

چالش برنامه ریزی کنکور

چالش در دوران جمع بندی کنکور

در اواخر سال کنکور و در دوران جمع بندی دانش اموزان با دام هایی روبرو می شوند که می توان به موارد زیر اشاره کرد :

گول تبلیغات کلاس های نکته و تست را خوردن.  در اواخر سال ، خرداد و اردیبهشت ماه با تبلیغاتی برای کلاس های جمع بندی و نکته و تست روبرو می شوید . بهتر است ان هارا نادیده بگیرید. شما با حل تست های مروری خود نیز می توانید برنامه ریزی جمع بندی کنکور درستی داشته باشید .

 طی چند سال اخیر با شیوع کرونا ، حواشی با عنوان تعویق کنکور سراسری مطرح شده است که فقط تمرکز دانش اموزان را بر هم می زند. عده ای با جمع کردن امضا می خواهند کنکور را به تاخیر بیندازند و دانش اموزان وقت خود را با این کار ها می گیرند و در اخر کنکور در موعد مقرر برگزار می شود . از این حواشی خود را دور کنید و درس خود را بخوانید با این کار اگر تعویقی هم اتفاق نیفتد شما چیزی هم از دست نداده اید. اما اگر برای کنکور سال جدید میخواهید بخوانید، حواستان به تغییرات کنکور 1402 باشد.

نداشتن جمع بندی صحیح در این ایام باعث می شود که در کنکور مطالبی که حتی در ان ها بسیار مسلط بوده اید را به خاطر نیاورید . حتما جمع بندی را جدی بگیرید و از اردیبهشت ماه به بعد شروع به مرور کنید . از خواندن مباحث جدید در این زمان خودداری کنید .

گول کانال های مشاوره کنکور که وعده فروش و لو رفتن سوالات کنکور را می دهند را نخورید . سوال های کنکور به هیچ عنوان به سادگی در دست افراد قرار نمی گیرد و این افراد فقط قصد کلاهبرداری و دزدیدن پول شما را دارند. لطفا یک مشاوره کنکور معتبر پیدا کنید.

برنامه ریزی کنکور با مشاوره کنکور آکو

برنامه ریزی برای کنکور خود چالش کنکور است! برنامه ریزی به گونه ای که در طول سال به همه مباحث بتوانید مسلط شوید ، کار هرکسی نیست. به شما پیشنهاد میکنیم برنامه ریزی کنکور را به کمک مشاوران باتجربه ما انجام دهید. از طریق پیج اینستاگرام مرکز مشاوره آکو و یا شماره تماس 02633408944 با ما در تماس باشید.

مشاوره کنکور

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا