زندگی نامه بزرگان کنکور

معرفی استاد محمودرضا ذهبی

به این نوشته امتیاز دهید

اگر تصمیم گرفته‌اید از کلاس‌های کنکور مجموعه تاملند استفاده کنید، احتمالا در انتخاب بین فیزیک استاد محمودرضا ذهبی و استاد یحیوی شک دارید. پیش از اینکه به مقایسه کلاس‌های استاد محمودرضا ذهبی و مهدی یحیوی بپردازیم، بهتر است درباره رزومه کاری و بیوگرافی زندگی استاد ذهبی فیزیک اطلاعات بیشتری به دست بیاوریم.

درباره زندگی شخصی استاد محمودرضا ذهبی در حد اینکه بدانیم چهل و چندساله و متاهل هستند و پسری به نام ایلیا دارند می‌دانیم و ایشان در صفحه اینستاگرام خود هم علاقه ای به انتشار مطالب شخصی ندارند. در عوض ویدئوهای حل تست فیزیک، تصاویر و جملات انگیزشی برای کنکوری‌ها و نمادهای فیزیک در زندگی عادی را منتشر کرده‌اند. آن‌طور که از پست‌های اینستاگرام استاد ذهبی فیزیک مشخص می‌شود، استاد محمودرضا ذهبی فیزیک را واقعا از روی علاقه درس می‌دهند و فیزیکدان مورد علاقه‌شان هم آلبرت انیشتین است. او معتقد است که فیزیک همه جای دنیا کاربرد دارد و اساس زندگی بشر است.

استاد ذهبی فیزیک را از دوران کارشناسی به صورت جدی دنبال می‌کند و مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد فیزیک از دانشگاه صنعتی اصفهان دارند و دوران بیرستان را نیز در رشته ریاضی در مدرسه البرز(یکی از بهترین دبیرستان های کرج) گذرانده‌اند. درباره روش تدریس و شرایط کلاس‌های استاد محمود رضا ذهبی در ادامه بیشتر بخوانید.

استاد محمودرضا ذهبی فیزیک کنکور

بررسی روش تدریس استاد محمودرضا ذهبی

استاد ذهبی کلا به عنوان یکی از مدرسین باتجربه درس فیزیک به ویژه برای کنکوری‌ها شناخته می‌شود که تا به امروز در مدارس فرزانگان، ابوریحان، اندیشه سازان و بسیاری از مدارس تراز اول دیگر در مناطق مختلف تهران تدریس کرده‌اند. از آنجایی که می‌دانیم محمودرضا ذهبی فیزیک را با عشق و با باور به مفید بودن تدریس می‌کند، انتظار یک تدریس کاملا مفهومی و عملی را در کلاس‌های درسی وی داریم که البته:

شاهد رضایت دانش آموزان از تدریس کاملا مفهومی و حتی گاها با آزمایش‌های ساده و اثبات کننده قانون مورد نظر در کلاس هستیم!
همچنی تدریس استاد ذهبی بر نظم و برنامه‌ریزی درست برای تمامی مباحث پیش می‌رود.

استاد تست زیاد حل نمی‌کند اما تا آنجا که می‌دانیم، تست‌هایی هم که در کلاس حل می‌کنند، از نظر سطح سوالات و مبحث مورد ارزیابی با سوالات کنکور همخوانی دارند. مثلا در فیزیک کنکور ۱۴۰۲ تا ۹۰ درصد با تست‌هایی که در کلاس فیزیک محمود رضا ذهبی حل شده بود همخوانی داشتند.

نظر دانش آموزان درباره جزوه اختصاصی این استاد هم همین بوده که با تسلط به تست‌های جزوه قطعا بر تست‌های کتاب‌های کمک آموزشی هم تسلط خواهید داشت. او درباره فیزیک و نحوه خواندن آن طرح درس خوبی دارد که می‌تواند واقعیت فیزیک را به ما نشان دهد و حتی برای کسانی که از کلاس‌های فیزیک استاد ذهبی استفاده نمی‌کنند، مفید واقع شود. همچنین یکی دیگر از نکات مثبت کلاس‌های فیزیک استاد ذهبی، علاوه بر تدریس مفهومی و آموزش درست مباحث از صفرتاصد، بدون حاشیه گذشتن کلاس است و شما در مسیر کنکور و در کلاس‌های فیزیک این استاد می‌توانید تمام تمرکز خود را بر درس بگذارید و از حواشی دوری کنید.

همچنین استاد ذهبی تالیفات مختلفی در کتاب‌های کمک درسی فیزیک تا کنون داشته است مانند: فیزیک را باهم بخوانیم از انتشارات فائق، فیزیک پیش‌دانشگاهی از انتشارات دریافت، هزار نکته-هزار تست از انتشارات آیندگان و کتاب فیزیک از انتشارات دریافت. در کنار این تالیفات حتما می‌دانید که با توجه به تغییرات کنکور در سال‌های اخیر، مطالعه تشریحی درس‌ها در کنار یادگیری و تست‌زنی برای کنکور اهمیت بیشتری پیدا کرده‌است؛ یکی از ویژگی‌هایی که درباره کلاس ایشون می‌توانید در نظر داشته باشید تدریس تشریحی عالی برای امتحان نهایی تشریحی فیزیک است.

طرح درس فیزیک استاد ذهبی برای پایه و دوازدهم چگونه است؟

به صورت کلی استاد ذهبی در تدریس فیزیک بر این باور است که در ابتدا یادگیری درست و اصولی مفاهیم فیزیک اهمیت دارد و پس از یادگیری باید تست بزنید و با بررسی و تحلیل تست‌ها، درسنامه را تنها در مباحثی که مشکل دارید برای رفع اشکال دوباره مرور کنید. استاد ذهبی همیشه به دانش آموزانشون یادآوری می‌کنند که هر گزینه از تست‌های فیزیک خودش یک تست به حساب می‌آید و حتما وقتی یک تست رو تحلیل می‌کنید باید بررسی کنید که اگر صورت سوال چطوری بود این گزینه درست بود. مثلا درباره حرکت شناسی باید حتما بررسی بشه که این تست از من سرعت رو خواسته اگه شتاب رو خواسته بود باید چطوری سوال رو حل می‌کردم.

استاد ذهبی فیزیک رو با فورمول‌هاش میشناسه و میگه که باید مرور و خوب و کاملی توی فیزیک داشته باشی که دیگه فورمول‌ها در جلسه امتحان از ذهنت نره! سه اشتباهی که با کلاس‌های فیزیک استاد ذهبی دیگه انجام نمیدی، اول از همه نادیده گرفتن کتاب درسی، انتخاب نکردن منبع مناسب و حذف کردن مباحث هست.

در کلاس‌های استاد ذهبی صفرتاصد فیزیک؛ حتی نکات آزمون‌ها نیز بررسی میشود و رفع اشکال به صورت کامل حتی در کلاس‌های آنلاین نیز برگزار می‌شود. روش تدریس مبحث دما و گرما استاد محمودرضا ذهبی رو در ویدئو زیر مشاهده کنید.

نظر دانش آموزان درباره کلاس محمودرضا ذهبی فیزیک

در بررسی نظر دانش آموزانی که در کلاس‌های محمودرضا ذهبی شرکت کرده‌اند، نظرات مثبت بر تدریس ایشون می‌بینیم. دانش آموزان در این سال‌ها تونستند که با روش تدریس استاد ذهبی ارتباط خوبی برقرار کنند به نحوی که در تست‌های کنکورسراسری درصد خیلی خوبی کسب کنند. البته نمی‌شود ادعا کرد برای کسب درصد خوب تنها باید در کلاس‌های استاد ذهبی شرکت کرد و تنها با روش تدریس ایشون شما در درس فیزیک پیشرفت می‌کنید.

هر دانش آموز با نحوه مطالعه و روش تدریس متفاوتی می‌توانید مطالعه کند و شما باید تدریس و آموزشی که ارتباط موثرتری را با آن برقرار می‌کنید پیدا کنید.

استاد ذهبی از نظر دانش آموزان استاد خوبی است که همه مطالب را هنگام تدریس حداقل دوبار تکرار می‌کند و تست‌های آموزشی هم حل می‌کند؛ اما روش‌های تستی و میان‌بر برای حل سوالات فیزیک کنکور از نظر استاد ذهبی نمیتواند راه حل خوبی باشد چون طراح سوال هم این را می‌داند و احتمالا به شیوه‌ای سوالات را پیچیده می‌کند که دانش آموز نتواند از آن استفاده کند.

این یکی از نقاط ضعفی است که کلاس کنکور فیزیک استاد ذهبی میتواند داشته‌باشد چون در کنکور رقابت بر سر سرعت است و اگر نتوانید سرعت بالایی همراه با دقت داشته باشید، بی شک از رقبا عقب می‌مانید.

کلا سرعت و عمق تدریس بالاست و تقریبا در نظرهای داده شده کمتر ویژگی‌های منفی ذکر شده است. احتمالا این کیفیت بالای کلاس‌های محمود رضا ذهبی به علت علاقه‌ای است که این استاد به فیزیک دارد و واقعا از تدریس آن لذت می‌برد.

مقایسه استاد ذهبی و استاد یحیوی

با اینکه استاد یحیوی استاد نام آشناتری است اما در نظر دانش آموزان استاد ذهبی فیزیک را در حد کنکور و با کیفیت بالایی تدریس می‌کند و نمی‌توان گفت که چون استاد یحیوی شناخته شده‌تر است کیفیت تدریس بالاتری نیز دارد.

برخی دانش آموزان می‌گویند که استاد ذهبی بیان شیوا تر و قابل فهم‌تری دارند ولی برخی دیگر نیز بر این باورند که اساتید دیگر هرچقدر هم که خوب باشند، بازم استاد مهدی یحیوی یک سر و گردن از همه آنها بالا تر است.

استاد محمودرضا ذهبی ظاهرا از روش نوین تدریس استفاده می‌کنند و دانش آموزان استاد محمودرضا ذهبی به سطح تسلطی از فیزیک رسیده‌اند که توانسته اند تست‌های چالشی و جدید را خودشان حل کنند. البته در روش تدریس استاد یحیوی هم استفاده از تصاویر و شکل‌های زیادی استفاده می‌کنند که تسلط ایشان را بر مبحث تضمین می‌کند.

قیمت کلاس‌های استاد ذهبی و استاد یحیوی در مجموعه آموزشی تاملند تقریبا یکسان است ولی باتوجه به اینکه ظرفیت کلاس‌های استاد یحیوی صرفا به خاطر شناخته شده‌تر بودن زودتر پر می‌شود، دانش آموزان کمی با تردید کلاس‌های استاد ذهبی را انتخاب می‌کنند که به نظر بی دلیل و صرفا تاثیر تبلیغات می‌باشد.

استاد ذهبی و استاد یحیوی برای کدام دانش آموزان مناسب هستند؟

اگر دانش آموزی هستید که در درس فیزیک از اول قوی بوده اید و حالا فقط چون سال کنکور است و نیاز به برنامه ریزی برای رسیدن به بودجه بندی کنکور دارید میخواهید در کلاس فیزیک کنکور شرکت کنید، کلاس‌های استاد یحیوی برای شما مناسب تر است و می‌تواند شما را یک پله از جایی که هستید بالاتر ببرد؛ به این علت که اغلب دانش آموزانی که در حد پایه فیزیک را مطالعه کرده‌اند با تدریس استاد یحیوی ارتباط می‌گیرند و تدریس ایشون برای دانش آموزان متوسط رو به بالا نتیجه بیشتری داشته‌است.

اما اگر از آن دسته دانش آموزانی هستید که با درس فیزیک مشکل دارند و تا الان نتوانسته‌اند درک صحیح و کارآمدی از مباحث فیزیک کنکور داشته باشند، کلاس‌های فیزیک استاد ذهبی به احتمال زیاد برای شما مناست‌تر است و می‌توانید کلاس‌های این استاد را از پایه تا کنکور شرکت کنید.

کلاس‌های استاد محمودرضا ذهبی میتواند شما را در مرحله اول به شیرینی درس فیزیک برساند، علاقه را ایجاد کند و سپس با آموزش‌های ماهرانه و مرورهای جلسه ای که دارند مبحث را به خوبی جا بیاندازند و شما را در سطح فیزیک کنکور بالا بکشند.

ثبت نام کلاس های استاد ذهبی فیزیک

استاد ذهبی همه جا اعلام کرده‌اند که با عشق مجموعه تاملند را از سال 98 انتخاب کرده‌اند و چون می‌دانستند که امکانات کافی برای اساتید و دانش آموزان جهت داشتن یک کلاس با کیفیت و با بازدهی بالا فراهم است. شما می‌توانید برای ثبت نام در کلاس‌های استاد ذهبی و تهیه کلاس‌های تاملند ایشون از مجموعه ما اقدام کنید تا از تخفیف هم برخوردار شوید.

مجموعه آنلاین آکادمی هم از دیگر مجموعه‌های آنلاین است که از استادان فیزیک خوبی مانند استاد خسروی‌منش برخوردار است و شما می‌تواند در سایت آکو در مورد استادان این مجموعه بیشتر مطالعه کنید. همچنین اگر برای انتخاب کلاس حضوری و غیرحضوری یا بین استادان مختلف نیاز به مشاوره دارید می‌توانید با شماره ۰۲۶۳۳۴۰۸۹۴۴ تماس بگیرید. همچنین برای اطلاعات در مورد مشاوره تحصیلی، انتخاب رشته، تعییرات کنکور دیگر اخبار کنکوری کانال تلگرام مشاوره تحصیلی آکو را دنبال کنید..

مشاوره تحصیلی آکو

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا