پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد

اولین مشاوره کنکور کارشناسی ارشد در کرج

بهترین مشاوره تحصیلی کنکور ارشد

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
5/5 - (1 امتیاز)

اگر طرفداران کنکور ارشد و کسب مدرک فوق لیسانس این روز ها بیشتر از کنکور کارشناسی نباشد، کمتر هم نیست و همین گسترش فرهنگ علمی و پژوهشی ملت ایران موجب احساس نیاز بیشتر به مشاوره کنکور کارشناسی ارشد به ویژه در شهرهای بزرگتر مثل کرج میشود. البته لازم به ذکر است که خود ما نیز به عنوان یک تیم مشاوره کنکور فعال درفضای مجازی، کمبود مشاوره تحصیلی کنکور ارشد را در میان خدمات مشاوره تحصیلی خود احساس میکردیم.

فهرست مطالب

پس تصمیم گرفتیم اولین مشاوره کنکور ارشد کرج با ارائه انواع خدمات مشاوره حضوری و آنلاین کارشناسی ارشد را در شهر کرج راه اندازی کنیم. خدماتی که به عنوان مشاوره کنکور ارشد 1402 به شما ارائه میدهیم عبارتند از:

شرایط استفاده از مشاوره کنکور کارشناسی ارشد آکو

کنکور ارشد مثل کنکور کارشناسی رقابت پذیر نیست چون اکثر داوطلبان این کنکور شاغل هستند و در رده جوانی یا میانسالی زندگی خود قرار دارند. سوالات آزمون کارشناسی ارشد خیلی هم سخت نیست و احتمالا با چند قدم متداول با برنامه ریزی صحیح میتوانید به جایگاه خوبی دست پیدا کنید.

مشاوره تلفنی کارشناسی ارشد - مشاوره آنلاین کارشناسی ارشد

مشاوره کنکور ارشد 1402 را هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین به صورت تک جلسه و ماهیانه ارائه میدهیم. مشاوره های تک جلسه ای کنکور کارشناسی ارشد آکو به صورت ساعتی، نیم ساعته و پکیج های مینی مشاوره آنلاین کارشناسی ارشد ارائه میشود.

جلسات مشاوره کنکور کارشناسی ارشد به صورت ساعتی برای داوطلبانی است که میحواهند تست روانشناسی بدهند، شرایط ویژه شخصی خود را برای ثبت نام کنکور ارشد بسنجند، معرفی تخصصی رشته های کارشناسی ارشد را نیاز دارند و یا برای راه اندازی مشاغل بعد از فارغ التحصیلی نیاز به مشاوره دارند. این جلسات با حضور مشاور تخصصی مشاغل و کنکور ارشد در مرکز مشاوره تحصیلی کنکور ارشد آکو انجام میشود.

جلسات کوتاه نیم ساعته برای داوطلبان آگاه تر اما سردرگم است. شرایط را توضیح میدهید و برای ادامه مسیر از مشاور کمک میخواهید. مشاور اطلاعات کافی را دارد و باتوجه به رشته، گرایش، بازار کار، شرایط زندگی شخصی و قوانین ثبت نام کنکور ارشد بهترین کاری که میتوانید انجام دهید و به موفقیت برسید را به شما معرفی میکند.

مینی پکیج های مشاوره آنلاین کارشناسی ارشد تیم آکو شامل مشاوره تلفنی و آنلاین (از طریق وبکم یا چت) با داوطلبان است. این جلسات هزینه کمتری دارند و با زمانی کمتر از 30 دقیقه ارائه میشوند. مینی پکیج های مشاوره تلفنی کارشناسی ارشد فقط به صورت غیرحضوری هستند اما جلسات یک ساعته و نیم ساعته مشاوره کنکور ارشد آکو به ترجیح داوطلب به صورت حضوری یا آنلاین با بهترین مشاوران کنکور برگزار میشود.

برای رزرو انواع جلسات مشاوره مشاوره تحصیلی کنکور ارشد آکو (به جز مینی پکیج ها) از طریق شماره 02633408944 اقدام نمایید.

مشاوره کنکور ارشد 1402 به صورت ماهیانه هم داریم

شاید بتوانیدخودتان را خیلی خوش شانس بدانید چون مشاوره کنکور ارشد 1402 پرسا برای تجربه دومین سال فعالیت حرفه ای خود به صورت ماهیانه نیز ارائه میشود. ما تبلیغ بیخود نمیگوییم و دروغ نیز نمیگوییم چون بر این باوریم که ایجاد اعتماد بین مشاور و داوطلب یک رکن اساسی است.

این اعتماد به گونه ای  باشد مشاور مطمئن باشد داوطلب طبق برنامه درس میخواند و داوطلب مطمئن باشد که برنامه درسی در مسیر موفقیت برای او چیده شده است، مهمترین اصل برای ادامه روند مشاوره است. هرگز نمیگوییم که ما بهترین بوده ایم و هیچکس بهتر از ما برای ارائه مشاوره کنکور کارشناسی ارشد وجود ندارد. اما ما مدعی هستیم که برای بهترین بودن تلاش میکنیم. اطلاعات خود را به روز میکنیم و با تمام تلاش برای هر داوطلب و موفقیت او وقت میگذاریم.

با تکیه بر همین باور ها مطالعه کردیم و توانایی های خود را برای انتخاب بهترین مشاوره کنکور ارشد کرج بالا بردیم. همه روش های مشاوره ای فعال و غیرفعال را بررسی کردیم و بالاخره با کمک گرفتن از تجربیات بزرگان کنکور کارشناسی ارشد ایران و شرکت در دوره های تخصصی مشاوره تحصیلی کنکور ارشد شرکت کردیم و هرآنچه که درباره شرایط کنکور کارشناسی ارشد و نحوه برنامه ریزی برای قبولی در آزمون کارشناسی ارشد لازم بود آموختیم.

حالا ما خود را به صورت تخصصی مشاوره تحصیلی کنکور ارشد معرفی میکنیم و مدعی توانایی هدفمند سازی برنامه مطالعه، راهنمایی کامل درباره هدف گذاری کنکور، مشاوره انتخاب رشته و گرایش ارشد ، ارائه منابع دقیق برای کنکور ، بررسی شرایط محتمل برای قبولی کنکور کارشناسی ارشد و ایجاد انگیزه در مشاوره کنکور ارشد کرج میدانیم.

گرایش های کنکور کارشناسی ارشد و مشاوره کنکور ارشد کرج

تخصص مشاوره تحصیلی کنکور ارشد چه باید باشد

بله حقیقتا تخصص مشاوره تحصیلی ارشد برای داشتن انتخاب درست و راهنمایی درست بسیار مهم است. اما نه آن طور که شما فکر میکنید. مثلا بعضی ها فکر میکنند اگر میخواهند برای گرایش های رشته کامپیوتر کنکور بدهند، باید مشاور آنها در گرایش مرتبط تحصیل کرده باشد.

اما حقیقت این است که رشته و گرایشی که مشاور خوانده مهم نیست. حتی اگر مشاور دیپلمه باشد اما اطلاعات کافی را درباره مشاوره تحصیلی کنکور ارشد داشته باشد، میتواند شما را در مسیر رسیدن به اهدافتان همراهی کند. بیایید این موضوع را با یک مثال به صورت ویژه برسی کنیم تا خیال شما از بابت تخصص مشاور کنکور ارشد آکو راحت شود.

فرض کنید شما میخواهید یکی از گرایش های ارشد رشته کامپیوتر را انتخاب کنید و به دنبال مشاوره تحصیلی کنکور ارشد برای معرفی منابع و روش آمادگی برای آزمون تخصصی فوق لیسانس هستید. خب شما یک مشاوره آنلاین کارشناسی ارشد را انتخاب میکنید و با اطمینان به اینکه مشاورتان خودش هم کارشناس ارشد کامپیوتر است با او مشاوره میکنید. اما شما هرگز نمیتوانید از داشتن مدرک او مطمئن باشید. آیا قرار است مشاور برای شما مدرک تحصیلی بیاورد؟ نه!

یا اصلا برفرض اینکه رشته پر طرفداری را در دانشگاه بسیار خوبی نیز خوانده باشد و در کارش بسیار موفق باشد. او نهایتا منابع را میشناسد و میتواند به شما معرفی کند. که خب طبیعتا مدرسان شریف خودش یکی از بهترین منابع کنکور ارشد است و همه هم این را میدانند. اما آیا دانشجوی رشته برتر در یکی از دانشگاه های برتر سراسری تهران میتواند شما را درباره شرایط سربازی کنکور ارشد، شرایط انتخاب رشته، نحوه برگزاری آزمون برای داوطلبان حوزوی یا لیسانس های معادل، کنکور ارشد لیسانسه های نظام گرایشی کارشناسی و شرایط استفاده از سهمیه ها راهنمایی کند؟

پس بهتر است که بیشتر به اطلاعات او در زمینه دروس و گرایش های ارشد و نحوه برگزاری آزمون دقت کنید و بدانید که داشتن مدرک تحصیلی منطبق با گرایش کارشناسی ارشد مورد نظر شما تنها معیار انتخاب مشاوره تحصیلی کنکور ارشد نخواهد بود.

چرا مشاوره آنلاین کارشناسی ارشد را انتخاب کنیم

مشاوره آنلاین برای همه در دسترس است و داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ساکن شهرستان ها نیز میتوانند از راهنمایی های مشاوره تلفنی کارشناسی ارشد استفاده کنند. این مهم اولین هدف ما برای فراهم کردن بستر مشاوره آنلاین برای مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، مشاغل و حتی مشاوره کنکور فنی حرفه ای بود.

کانال تلگرام تیم مشاوره کنکور آکو نیز با همین هدف و برای پاسخگویی رایگان به سوالات مشاوره ای شما به صورت حرفه ای راه اندازی شد. بله ما حتی برای ایجاد عدالت آموزشی بین داوطلبان کنکور سایت پرسش و پاسخ کنکوری آکو را نیز راه اندازی کردیم. اما باید بدانید که هیچ یک از این مشاوره های رایگان کنکور نمیتوانند برای داوطلب مثل برنامه ریزی تخصصی به تفکیک شرایط برنامه ریزی شخصی هر فرد موثر باشد و اینجاست که مشاوره تلفنی کارشناسی ارشد به کمک مشاوره آنلاین کارشناسی ارشد رایگان می آید.

هزینه مشاوره کنکور ارشد کرج

آکو به عنوان اولین دپارتمان تخصصی مشاوره کنکور ارشد کرج باتوجه به خدمات حضوری یا مشاوره آنلاین کارشناسی ارشد هزینه متناسب دریافت میکند. ما ادعا نداریم که بهترینیم پس هزینه مشاوره کنکور ارشد را نیز به عنوان بهترین مشاور کنکور از شما دریافت نخواهیم کرد.

هزینه یک جلسه مشاوره تحصیلی کنکور ارشد را از طریق شماره 02633408944 استعلام بگیرید و یا اولین جلسه مشاوره کنکور ارشد 1402 را همین حالا به صورت تلفنی یا آنلاین از اولین تیم مشاوره کنکور ارشد کرج دریافت کنید.

مشاوره اختصاصی گرایش های کنکور کارشناسی ارشد

کنکور کارشناسی ارشد به گونه ای برگزاری میشود که به تفکیک هر رشته دفترچه های سوال و منابع مورد سوال متفاوت خواهد بود. پس مشاوره تحصیلی کنکور ارشد باید اطلاعات کافی را درباره تعداد و نوع سوالات، ضریب دروس تخصصی و عمومی و نحوه برنامه ریزی برای قبولی در کنکور ارشد داشته باشد. برای کنکور ارشد میبایست گرایش مورد نظر را انتخاب کنید و مطمئن شوید که با مدرک کارشناسی میتوانید در این رشته ها انتخاب رشته کنید.

برخی از گرایش های کنکور ارشد مثل بعضی از رشته های کارشناسی شناور هستند و همه داوطلبان میتوانند برای تحصیل در این گرایش ها اقدام کنند.

مثلا فرض کنید که شما میخواهید در کنکور ارشد روانشناسی شرکت کنید. شما میتوانید در آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی شرکت کنید و باتوجه به رتبه و درصد های کسب شده گرایش مورد نظر را انتخاب کنید.

مثلا در این رشته خاص گرایش هایی مثل روانشناسی عمومی، روانشناسی بالینی ، روانشناسی شغلی، روانشناسی کودکان استثنایی، روانشناسی تربیتی،روانشناسی  صنعتی سازمانی، روانشناسی روان سنجی، روانشناسی اسلامی، روانشناسی  بهداشت روان، روانشناسی بالینی کودک و نوجوان را میتوانید انتخاب کنید.

مشاوره انتخاب گرایش های کارشناسی ارشد در تیم مشاوره تحصیلی آکو به صورت تخصصی انجام میشود که باتوجه به شرایط شغلی، استعداد و علایق خود به انتخاب رشته و انتخاب دانشگاه برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بپردازید.

مقطع ارشد 4 ترم یعنی جمعا 2 سال است و بخش عظیمی از دوران تحصیل به آماده کردن و ارائه پایان نامه به کمک اساتید راهنما اختصاص دارد. یعنی کل واحد هایی که برای کارشناسی ارشد باید گذرانده شود 32 واحد است که حدود 26-27 واحد تئوری و 6-8 واحد عملی ( تحقیقی پایان نامه ) خواهید داشت.

در دوران کارشناسی، انتخاب واحد برای نمرات گروه الف تا 22-23 واحد نیز ممکن بود اما در کارشناسی ارشد حداقل واحد در هر ترم 9 و حداکثر تعداد واحد های اخذ شده حتی برای دانشجویان گروه الف 14 واحد است. علت اینکه 32 واحد کارشناسی ارشد بیش از یک ترم به طول می انجامد نیز همین است.

توجه داشته باشید که داشتن معدل پایین تر از 14 برای دریافت مدرک قابل قبول نیست و این معدل شامل نمره درس های تئوری و نمره نهایی دفاعیه کارشناسی ارشد میباشد. درصورتی که دفاع از تز کارشناسی ارشد بیشتر از ترم های مجاز به طول بیانجامد، دانشجو میبایست سالهای تحصیل خود را تمدید کند و در ترم جدید برای کسب نمره قابل قبول در دفاعیه اقدام کند.

شرایط اتمام تحصیل در سالهای بیشتر از سال های مجاز تعیین شده مقطع کارشناسی ارشد در سال 1401 برای داوطلبان پسر در مقاله مربوطه ذکر شده است.

کل گروه های آزمایشی کارشناسی ارشد که در دانشگاه های ایران ارائه میشوند به شرح زیر اند:

گروه های آزمون کارشناسی ارشد

ايمني – بهداشت ومحيط زيست

باستان‌شناسي علوم سياسي وروابط بين‌الملل حقوق الهيات و معارف اسلامي(برای اهل تسنن) اديان و عرفان و تاريخ فرهنگ و تمدن اسلامي فلسفه و كلام اسلامي فقه و حقوق علوم قران وحديث علوم اجتماعي
زبان فرانسه علوم ورزشي هنرهاي تصويري و طراحي مدرسي معارف اسلامي زبان عربي معماري منظر فلسفه تاريخ فرماندهي و مديريت انتظامي

هنرهاي نمايشي و سينما

مهندسي نساجي

مهندسي شيمي

علوم اقتصادي مهندسي صنايع مهندسي نقشه‌برداري زبان و ادبيات فارسي بيوشيمي باليني معماري مهندسي متالورژي و مواد زبان انگليسي
آموزش مهندسي زبان‌هاي باستاني ايران طراحي صنعتي فرش

ايران‌شناسي

زبان و ادبيات اردو علوم ارتباطات اجتماعي مديريت دريايي محيط زيست

طراحي شهري

رياضي

فيزيك

مهندسي برق

علوم جغرافيايي

رشته‌هاي تخصصي دانشگاه علوم انتظامي امين

طراحي پارچه و لباس

هنرهاي موسيقي

شيمي

مهندسي عمران

مهندسي كامپيوتر

روان‌شناسي

مهندسي مكانيك بيوسيستم

علوم تربيتي علوم زمين مهندسي مكانيك مهندسي معدن مهندسي فرماندهي وكنترل

حسابداري

زيست شناسي سلولي و مولكولي

آمار

مهندسي صنايع چوب و فراورده‌هاي سلولزي

علوم و مهندسي صنايع غذايي بيماري‌شناسي گياهي علوم و مهندسي محيط زيست مديريت علوم ومهندسي آب اقتصاد كشاورزي مديريت حاصلخيزي – زيست فناوري و منابع خاك علوم و مهندسي شيلات

مديريت و كنترل بيابان

زبان روسي

زبان آلماني مشاوره آماد علوم و مهندسي مرتع و آبخيزداري زراعت و اصلاح نباتات علوم و مهندسي باغباني ترويج و آموزش كشاورزي علوم و مهندسي جنگل

علوم دام و طيور

اقيانوس‌شناسي فيزيكي

تاريخ و فلسفه علم نانوفناوري – نانومواد مهندسی فناوری اطلاعات(آی تی) مديريت كسب و كار و امور شهري علوم كامپيوتر مهندسي پليمر فوتونيك

مهندسي فضاي سبز

آينده‌ پژوهي و مديريت دانش

مهندسي بازرسي فني

انگل‌شناسي ايمني‌شناسي دامپزشكي بهداشت و كنترل كيفي مواد غذايي مهندسي هوافضا مهندسي پليمر- صنايع رنگ مهندسي طراحي محيط زيست مهندسي ابزاردقيق و اتوماسيون صنايع نفت مهندسي ايمني – بهداشت و محيط زيست (HSE)

علوم محيط زيست

سم‌شناسي

آموزش زبان ژاپني – بخش کتبی مهندسي درسوانح طبيعي مهندسي مكانيزاسيون كشاورزي ژئوفيزيك و هواشناسي زيست‌شناسي گياهي زيست‌شناسي جانوري زيست‌شناسي دريا علوم شناختي

مهندسي شيمي – بيوتكنولوژي و داروسازي

بيوتكنولوژي كشاورزي

توسعه روستايي مديريت كشاورزي علم اطلاعات و دانش‌شناسي مهندسي نفت مهندسي معماري كشتي فيزيولوژي دامپزشكي قارچ شناسي دامپزشكي بافت‌شناسي دامپزشكي

باكتري‌شناسي دامپزشكي

مرمت و احياي ابنيه و بافت‌هاي تاريخي

نمايش عروسكي هنرهاي ساخت و معماري پيشگيري بيماري‌هاي دامي زبان‌شناسي برنامه‌ريزي شهري – منطقه‌اي و مديريت شهري هنرهاي پژوهشي و صنايع دستي اطلاعات حشره‌شناسي كشاورزي

اكوهيدرولوژي

سنجش ازدور و سيستم اطلاعات جغرافيايي

مديريت جهانگردي مطالعات زنان

مددكاري اجتماعی

مشاوره کنکور کارشناسی‌ارشد روانشناسی

به طور کلی این روز ها رشته روانشناسی طرفداران زیادی دارد و باتوجه به ارائه بدون کنکور این رشته در بسیاری از دانشگاه های آزاد، تعداد فارغ التحصیلان کارشناسی روانشناسی روز به روز بیشتر میشود. این رشته که در گروه رشته های علوم انسانی قرار دارد، میتواند بازار کار واقعا خوبی از نظر درآمدی و از طرق آنلاین و حضوری داشته باشد اما به شرطی که به صورت حرفه ای و در یک زمینه خاص به فعالیت بپردازد.

اگر از هریک از مشاور های کنکور و مشاور های راه اندازی مشاغل بپرسید، به شما میگویند که با کارشناسی روانشناسی نمیتوانید بازار کار خیلی خوبی داشته باشید چون عملا فقط مبانی اولیه را میدانید. شرکت در دوره های تخصصی روانشناسی مرتبط با زمینه شغلی و تحصیل مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی از روش های ایجاد تخصص برای این رشته است که شما عزیزان میتوانید با مشاوره کنکور ارشد 1402 در آکو تصمیم گیری راحت تری برای ورود به دانشگاه یا بازار کار فعال رشته روانشناسی داشته باشید.

برنامه ریزی و مشاوره کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر

رشته مهندسی کامپیوتر یکی از رشته های فنی است و برای فعالیت تخصصی در هر حوزه میتوانید به مطالعه یکی از گرایش های ارشد در دانشگاه بپردازید. در ادامه لیست گرایش های ارشد مهندسی کامپیوتر را به صورت لیستی برای شما آورده ایم که مشاور کنکور ارشد کامپیوتر به شما کمک میکند اولا گرایش مورد نظر را باتوجه به بازار کار پیدا کنید. ثانیا کوتاه ترین مسیر برای رسیدن به این هدف را برای شما نمایان میکند. گرایش های کنکور کارشناسی ارشد کامپیوتر به شرح زیر است:

  • معماری سیستم‌های کامپیوتری
  • نرم‌افزار
  • هوش مصنوعی و رباتیکز
  • شبکه‌های کامپیوتری
  • رایانش امن
  • بیوانفورماتیک
  • الگوریتم‌ها و محاسبات
  • قرآن‌کاوی رایانشی

مشاوره آنلاین کارشناسی ارشد مهندسی برق

رشته مهندسی برق به عنوان یکی از بهترین رشته های کنکور کارشناسی ریاضی و فیزیک شناخته میشود اما این حقیقت است که مدرک کارشناسی حتی اگر از بهترین دانشگاه های ایران نیز باشد، نمیتواند شما را به غایت هدفتان یعنی فعالیت در زمینه های تخصصی مهندسی برق برساند. برای غعالیت حرفه ای میبایست یکی از گرایش های ارشد مهندسی برق را انتخاب و برای قبولی در آزمون ارشد شرکت کنید.

  • مهندسی برق گرایش قدرت
  • مهندسی برق گرایش مخابرات
  • مهندسی برق گرایش الکترونیک
  • مهندسی برق گرایش کنترل
  • مهندسی برق گرایش پزشکی (بیوالکتریک)
  • مهندسی برق گرایش مکاترونیک

میتوانید برای راهنمایی بیشتر درباره انتخاب و بازار کار گرایش های ارشد رشته مهندسی برق با تیم مشاوره تحصیلی کنکور کارشناسی ارشد آکو به صورت تلفنی یا حضوری مشاوره کنید.

مشاوره کنکور ارشد 1402 برای رشته مهندسی صنایع

رشته مهندسی صنایع درواقع مهندسی کل فرایند های صنعتی است که به صورت ویژه ای با مدیریت و روند پیشرفت یک مجوعه ارتباط دارد. ام به شدت متاسفیم که به شما خبر بدی درباره بازار کار رشته مهندسی صنایع بدهیم. این رشته برخلاف اهیمت زیادی که در روند کارکرد یک مجموعه بزرگ مثل کارخانه جات یا شرکت های دارویی بزرگ دارد، چندان در بازار کار مورد توجه قرار نمیگیرد.

علت این کم لطفی به رشته مهندسی صنایع، عدم تفکر نقادانه و متخصص مدار سرمایه گذاران و مدیران کارخانه ها است. اگر این افراد باور داشتند که با پرداخت حقوق یک مهندس صنایع، میتوانند روند کاری منظم تر و بهینه تری داشته باشند دیگر برای استخدام مهندسین صنایع تعلل نمیکردند. البته تا به امروز با پیشرفت علمی و صنعتی کشورمان، میتوان تا حدودی این تغییر را در سیاست های استخدامی کارخانجات مشاهده کنید.

بهرحال با ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی صنایع میتوانید شانس بیشتری برای کسب جایگاه مناسب در شرکت های دانش بنیان خواهید داشت. برای کارشناسی ارشد صنایع بی شک به مشاوره تحصیلی کنکور ارشد نیاز خواهید داشت تا بتوانید دانشگاه و البته گرایش پر طرفدار تری را انتخاب کنید.گرایش های ارشد مهندسی صنایع عبارتند از:

  • بهینه سازی سیستم ها
  • سیستم های سلامت
  • مدیریت نوآوری و فناوری
  • سیستم های مالی
  • لجستیک و زنجیره تأمین
  • مدیریت پروژه
  • سیستم های کلان
  • آینده پژوهی
  • مدیریت مهندسی
  • کیفیت و بهره وری
  • سیستم‌های اطلاعاتی
  • مهندسي حمل ونقل ريلي
  • مهندسي ايمني در راه آهن

مشاوره کارشناسی ارشد رشته مامایی

تحصیل کارشناسی ارشد رشته مامایی میتواند مزایای بسیاری را برای شما به ارمغان بیاورد. اولا اینکه شما از یک دستیار پزشک با مدرک کارشناسی مامایی به یکی از متخصصین در زمینه زنان و زایمان با توجه به گرایش ارشد رشته مامایی که انتخاب میکنید تبدیل شوید. یکی دیگر از مزایای مطالعه کارشناسی ارشد مامایی امکان استفاده از آزمون تخصصی مامایی به پزشکی است که میتوانید با قبولی در این آزمون و گذراندن واحد های مرتبط مدرک معادل متخصص زنان و زایمان دریافت کنید. با ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مامایی حتی میتوانید مطب داشته باشید و برای جراحی و زایمان های زنان مجوز بگیرید. گرایش های ارشد مامایی عبارتند از:

  • کارشناسی ارشد مامایی گرایش باروری
  • کارشناسی ارشد مامایی گرایش مامایی جامعه نگر
  • کارشناسی ارشد مامایی گرایش مدیریت مامایی
  • کارشناسی ارشد مامایی گرایش مشاوره در مامایی
  • کارشناسی ارشد مامایی گرایش آموزش مامایی
  • کارشناسی ارشد مامایی گرایش مامایی قانونی

مشاوره تحصیل کارشناسی ارشد پرستاری در دانشگاه

رشته پرستاری به صورت کلی یکی از بهترین رشته های پیراپزشکی است که بسیاری از داوطلبان کنکور تجربی برای کسب رتبه مناسب این رشته تلاش میکنند. رشته پرستاری شغل نسبتا تضمین شده ای دارد هرچند که ساعات کاری شبانه و شرایط کاری سخت را میتوان از معایب رشته پرستاری دانست. نمیتوان ادعا کرد که ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پرستاری از سختی های این رشته میکاهد اما جایگاه شغلی بهتر و حقوق بالا تر از مزایای کارشناسی ارشد رشته پرستاری میباشد.

مشاوره تحصیلی کنکور ارشد میتواند با بررسی بازار کار، علایق ، شرایط شغلی موجود و شرایط شغلی مورد توقع آنچه برای شما بهتر است را انتخاب کنید.گرایش هایی که میتوانید در مقطع ارشد رشته پرستاری انتخاب کنید عبارتند از:

  • روان پرستاری
  • پرستاری داخلی جراحی
  • پرستاری سلامت جامعه
  • پرستاری مراقبت‌های ویژه کودکان
  • پرستاری کودکان
  • پرستاری نظامی
  • پرستاری سلامندی
  • پرستاری توانبخشی
    مدیریت پرستاری
  • پرستاری اورژانس
  • پرستاری مراقبت‌های ویژه
  • پرستاری مراقبت‌های ویژه نوزادان

مشاوره کارشناسی ارشد گرایش های حسابداری

رشته حسابداری در مقاطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه های فنی حرفه ای و دانشگاه های آزاد ارائه میشود و مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری این رشته مختص دانشگاه های سراسری و آزاد خواهد بود. رشته حسابداری از نظر بازارکار یکی از پر درآمدترین و سریع الوصول ترین منابع کاری خواهد بود.

اگر داوطلب بتواند در  گرایش های ارشد حسابداری (دولتی و آزاد) به تحصیل بپردازد، درآمد بالاتری از طریق فعالیت حرفه ای در شرکت ها خواهد داشت. قبولی در گرایش های ارشد حسابداری به کمک مشاوره کنکور کارشناسی ارشد ممکن خواهد بود. گرایش های ارشد حسابداری در دانشگاه عبارتند از:

  • گرایش حسابداری
  • گرایش حسابرسی
  • گرایش حسابداري مديريت
  • گرایش حسابداری بخش عمومی

مشاوره تحصیلی کنکور ارشد علوم تربیتی

به عنوان مشاور کارشناسی ارشد به  فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی علوم تربیتی پیشنهاد اکید میکنم که در مقطع کارشناسی ارشد به تحصیل یکی از گرایش های علوم تربیتی بپردازید. تفاوتی که در بازارکار کارشناس و کارشناس ارشد علوم تربیتی وجود دارد قابل ملاحظه است.

گرایش های ارشد علوم تربیتی میتواند بسیار مباحث تخصصی را مورد بررسی قرار دهد و این شرایط ادامه تحصیل را برای کسانی که علاقه ای به رشته شان ندارند میتواند بسیار دشوار باشد. اما با مطالعه یکی از گرایش های ارشد علوم تربیتی میتوانید در مباحث آموزش، لزوم برنامه ریزی، مهارت های تشخیصی و … دروس تخصصی مطالعه کنید. گرایش های ارشد علوم تربیتی عبارتند از:

  • تکنولوژی آموزشی
  • راهنمایی و مشاوره
  • آموزش پیش دبستانی و دبستانی
  • مدیریت و برنامه ریزی آموزشی
  • آموزش و پرورش کودکان استثنایی

مشاوره آنلاین کارشناسی ارشد رشته حقوق

رشته حقوق یکی دیگر از آن رشته هایی است که تحصیلات تکمیلی برای داشتن بازار کار بهتر در دنیای اشتغال حرفه ای ضروری است. البته برای حقوقدان ها بهترین حالت شرکت در آزمون وکالت و فعالیت حرفه ای با پروانه وکالت باتوجه به گرایش مورد نظر میبایست درصد خاصی را در دروس تخصصی کنکور ارشد کسب کنند.

دروس تخصصی کنکور گرایش های کارشناسی ارشد حقوق عبارتند از: متون حقوق به زبان انگلیسی، حقوق مدنی، حقوق تجارت،آیین دادرسی مدنی،متون فقه،حقوق جزای عمومی،حقوق جزای اختصاصی،حقوق بین الملل عمومی،حقوق اداری،حقوق اساسی،حقوق مدنی (تعهدات)،حقوق بین الملل خصوصی،آیین دادرسی کیفری،حقوق جزا و ایین دادرسی کیفری،سازمان های بین المللی،دروس تخصصی رشته های معارف اسلامی و حقوق، حقوق خانواده، حقوق ارتباطات

گرایش های ارشد حقوق بسیار متنوع هستند و به همین علت فعالیت تخصصی در هریک از این گرایش ها میتواند برای داوطلبان درآمد زا باشد. این گرایش ها عبارتند از:

  • حقوق عمومی
  • حقوق خصوصی
  • حقوق تجارت بین الملل
  • حقوق بشر
  • حقوق جزا و جرم شناسی
  • حقوق مالکیت فکری
  • حقوق بین الملل
  • حقوق محیط زیست
  • حقوق تجاری اقتصادی بین المللی
  • حقوق خانواده
  • حقوق ارتباطات
  • حقوق نفت و گاز

مشاوره کنکور ارشد رشته مشاوره و راهنمایی

رشته مشاوره در مراکز مشاوره، مدارس، آموزشگاه های کنکور و مراکز آموزشی مشابه میتواند بازارکار داشته باشد. شما باتوجه به گرایش ارشد رشته مشاوره که انتخاب میکنید میتوانید مشاور تحصیلی، مشاور خانواه، مشاور شغلی و مشاور توانبخشی باشید. به طور کلی برای رشته هایی مثل روانشناسی و مشاوره و مددکاری، در مقطع کارشناسی فقط دروس به صورت عمومی و مبانی اولیه آموزش داده میشوند. گرایش های ارشد رشته مشاوره و راهنمایی به شرح زیر است:

  •  مشاوره شغلی
  • مشاوره مدرسه
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره توانبخشی

کنکور کارشناسی ارشد مهندسی نفت

رشته مهندسی نفت یکی از بهترین رشته های کنکور ریاضی و فیزیک است که به صورت تخصصی در دانشگاه هایی مثل دانشگاه صنعت نفت و دانشگاه های علوم دریایی و بعضا با تعهد استخدام برای دانشجویان نمونه ارائه میشود. گرایش های مقطع کارشناسی ارشد مهندسی نفت در دانشگاه های دولتی، دانشگاه های آزاد و معدودی از دانشگاه های غیرانتفاعی معتبر ارائه میشود.

معمولا داوطلبانی به ادامه تحصیلات تکمیلی در گرایش های مقطع ارشد مهندسی نفت میپردازند که باتوجه به فیلد کاری یا محل کارشان، انتظار ترفیع، اضافه حقوق، فعالیت تخصصی تر یا سطح بالاتر را داشته باشند.بهرحال اگر برای ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد مهندسی نفت نیاز به مشاوره تحصیلی کنکور دارید میتوانید با شماره 09025646234 از طریق پیامک کلمه “کارشناسی ارشد” تماس بگیرید. گرایش هایی که میتوانید در کارشناسی ارشد مهندسی نفت بخوانید:

  1. گرایش اکتشاف
  2. گرایش حفاری
  3. گرایش بهره برداری
  4. گرایش مخازن
  5. گرایش تجهیزات نفت
  6. گرایش مدیریت مخازن هیدروکربوری

کنکور کارشناسی ارشد رشته هوافضا

به طور کلی رشته مهندسی هوافضا در ارتباط با ساخت سازه های هوایی مثل موتور های جت، هواپیماهای جنگی و مسافر بری و تکنولوژی های مربوط به این ابزار های پرواز انسانی ساخته است. این رشته برپایه علوم مهندسی، ریاضیات و تکنولوژی پرواز است که در گرایش های ارشد مهندسی هوافضا فیلد تخصصی فعالیت این افراد مشخص میشود. کارشناسی ارشد رشته هوافضا میتواند بر درآمد، سمت، تقاضای استخدام و رزومه کاری فرد متقاضی تاثیر چشم گیری داشته باشد.

گرایش های کارشناسی ارشد هوافضا برای مهاجرت بسیار رشته پر طرفداری است و فرد با داشتن مهارت کافی به راحتی تاییدیه اپلای تحصیلی یا شغلی بهترین کشور های دنیا مانند آمریکا را دریافت کند. گرایش های کنکور کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا به شرح زیر است:

  • گرایش جلوبرندگی
  • گرایش دینامیک پرواز و کنترل
  • گرایش سازه های هوایی
  • گرایش آیرودینامیک
  • گرایش مهندسی فضایی
  • گرایش صلاحیت های پروازی
  • گرایش فناوری ماهواره

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد مهندسی عمران

رشته مهندسی عمران با وجود طرفداران بسیاری که دارد، نتوانسته است بازار کار مناسبی را برای این فرهیختگان ایجاد کند. یکی از راه های دور زدن مافیای مهندسان عمران خصوصی و شرکت های عمرانی دولتی، ادامه تحصیل است. مقطع کارشناسی ارشد به خودی خود موجب آشنایی با افراد متخصص و برقراری ارتباطات حرفه ای برای ورود به بازار کار میشود و در رشته مهندسی عمران که یک رشته انحصاری دست سرمایه دار های بانفوذ است، نیز این مهم پررنگ تر خواهد بود.

به طور کلی برای ورود به بازار کار رشته مهندسی عمران یا باید سرمایه خیلی بزرگی داشته باشی یا باید با سرمایه دار های بزرگی به صورت پروژه ای کار کنی تا بتوانی به نقطه پیشرفت مالی برسی و برای جلب نظر سرمایه گذاران، نیاز به دانش و هوش بالایی است. بنابراین انتخاب یکی از گرایش های ارشد مهندسی عمران میتواند شانس شما را برای پیدا کردن یک تیم سرمایه گذاری بالا میبرد. گرایش های ارشد مهندسی عمران که میتوانید برای کنکور ثبت نام کنید به شرح زیر است:

  • گرایش سازه
  • گرایش زلزله
  • گرایش ژئوتکنیک
  • گرایش راه و ترابری
  • گرایش مهندسی و مدیریت منابع آب
  • گرایش مهندسی آب و سازه های هیدرولیکی
  • گرایش مهندسی سواحل، بنادر و سازه های دریایی
  • گرایش حمل و نقل
  • گرایش مهندسی و مدیریت ساخت
  • گرایش مهندسی محیط زیست
  • گرایش مهندسی ساختمان های هوشمند
  • گرایش مهندسی خطوط راه آهن
  • گرایش مهندسی پدافند غیرعامل با گرایش های سازه های دفاعی ، طراحی
  • گرایش مهندسی محیط زیست(گرایش های آب و فاضلاب ، آلودگی هوا، سواحل منابع آب ، مواد زائد ، مواد زائد جامد)
  • گرایش مهندسی ایمنی راه و ترابری

گرایش های مهندسی شیمی برای کنکور کارشناسی ارشد

رشته مهندسی شیمی باوجود سختی های فراوانی که در دوران تحصیل دارد، میتواند بازار کار بهتری نسبت به رشته های شیمی محض و شیمی کاربردی داشته باشد. به ویژه اگر گرایش های تخصصی این رشته را در دانشگاه بخوانید، با تجربه ای که در زمینه تولید و کنترل کیفیت مواد پیدا خواهید کرد، حتی امکان تحصیل به عنوان دستیار داروساز و شرکت در آزمون لیسانس به داروسازی را خواهید داشت. اما به طور کلی گرایش های مهندسی شیمی برای کنکور ارشد به 16 گروه تقسیم میشود.

  • ترموسینتیک و کاتالیست
  • فرآیندهای جداسازی
  • طراحی فرآیند
  • مدل سازی، شبیه سازی و کنترل
  • محیط زیست
  • فرآوری و انتقال گاز
  • صنایع پتروشیمی
  • صنایع غذایی
  • صنایع شیمیایی معدنی
  • نانوفناوری
  • پلیمر
  • پدیده های انتقال
  • زیست پزشکی
  • مهندسی هسته ای گرایش مهندسی راکتور، مهندسی چرخه سوخت،
  • مهندسی سیستم های انرژی گرایش تکنولوژی انرژی، انرژی و محیط زیست، سیستم های انرژی
  • مهندسی سیستم های انرژی های تجدیدپذیر

مشاوره انتخاب رشته گرایش های ارشد اتاق عمل

رشته اتاق عمل در ایران دارای مقطع مستقیم نیست. مثلا شما نمیتوانید گرایش جراحی را به عنوان گرایش ارشد رشته اتاق عمل بخوانید. به جای آن میتوانید در بخش وسیعی از رشته های پیراپزشکی در مقطع کارشناسی ارشد به تحصیل بپردازید. مثلا گرایش های تکنولوژی های گردش خون، بیوتکنولوژی یا پرستاری ویژه نوزادان از این گرایش های شناور برای کارشناسی ارشد اتاق عمل است.

گرایش های قابل آزمون برای رشته اتاق عمل
ارشد تکنولوژی اتاق عمل برنامه ریزی یادگیری الکترونیکی انفورماتیک پزشکی علوم تغذیه پرستاری مراقبت‌های ویژه
تکنولوژی گردش خون ارزیابی فناوری سلامت آمار زیستی نانوتکنولوژی پزشکی تکنولوژی آموزشی
علوم تشریحی رفاه اجتماعی ارگونومی آموزش پزشکی آموزش بهداشت
مهندسی پزشکی (بیوالکتریک و زیست مواد) اقتصاد بهداشت ژورنالیسم پزشکی فناوری اطلاعات سلامت مدیریت خدمات بهداشتی درمانی
فیزیولوژی علوم بهداشتی در تغذیه اطلاع رسانی و کتابداری پزشکی زیست فناوری پزشکی تاریخ علوم پزشکی
پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان اپیدمیولوژی

مشاوره انتخاب گرایش های ارشد رشته پلیمر

رشته مهندسی پلیمر یک رشته به شدت تخصصی و در ارتباط با فناوری های حمل و نقل های دریایی، زمینی، هوایی، برنامه ریزی های دارویی، بسته بندی و به طور کلی شرکت های دانش بنیان است. رشته پلیمر باتوجه به دروس سخت و پیچیده ای که دارد، کمتر به عنوان رشته تحصیلی دانش آموزان انتخاب میشود. به ویژه که در مقطع ارشد گرایش های بسیار تخصصی تری را شاهد خواهیم بود. گرایش های ارشد رشته پلیمر به شرح زیر است:

  • فرآورش
  • نانو فناوری
  • پلیمریزاسیون
  • کامپوزیت
  • علوم پایه

انتخاب گرایش های ارشد رشته معماری

رشته معماری به علت بازار کار بسیار متنوعی که دارد یکی از پر طرفدارترین رشته های دانشگاهی کنکور ریاضی است. البته واقعا هم بازار کار این رشته درصورتی که تخصص و خلاقیت را باهم همراه کنید میتواند درآمد بسیار خوبی برای داوطلب داشته باشد. معماری داخلی یا خارجی ساختمان، طراحی دکوراسیون یا فروش لوام مربوطه از بازار کارهای فعال برای کارشناسی ارشد معماری در ایران است. گرایش های ارشد این رشته عبارتند از:

  • مهندسی معماری
  • مهندسی معماری منظر
  • مهندسی معماری اسلامی
  • مطالعات معماری ایران
  • بازسازی پس از سانحه
  • معماری داخلی

به کمک مشاوره کنکور کارشناسی ارشد میتوانید علاوه بر قبولی در یکی از دانشگاه های برتر علوم معماری، به صورت حرفه ای وارد بازار کار نیز شوید و یک کسب و کار موفق داشته باشید. برای مشاوره کنکور کارشناسی ارشد و مشاوره کسب و کار با بهترین تیم مشاوره کنکور آکو شماره 02633408944 را فراموش نکنید.

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر

رشته کارشناسی علوم کامپیوتر یکی از رشته های پر طرفدار گروه ریاضی و فیزیک است و در دانشگاه های صنعتی و دانشگاه های آزاد ارائه میشود. رشته علوم کامپیوتر برخلاف مهندسی کامپیوتر و نرم افزار به بررسی سیستم های عامل برنامه نویسی و نظریه های مختلف در این زمینه میکند. درواقع نظریه پردازی و تولید سیستم های نرم افزاری جدید وظیفه فعالان در حوزه علوم کامپیوتر است.

طبیعی است که گرایش های ارشد علوم کامپیوتر نیز در دانشگاه ها به همین دسته ها تقسیم شوند. رشته های کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر عبارتند از:

  • گرایش محاسبات علمی
  • گرایش الگوریتم و نظریه محاسبه
  • گرایش نظریه سیستم‌ ها
  • گرایش محاسبات نرم و هوش مصنوعی
  • گرایش منطق و روش‌ های صوری
  • گرایش داده کاوی
  • گرایش علوم تصمیم و دانش
  • گرایش بیوانفورماتیک

مشاوره تحصیلی کنکور ارشد فیزیک در دانشگاه

فیزیک را باید از روی علاقه بخوانید و رشته ای نیست که بتوانید فقط با هدف فعالیت حرفه ای آن را انتخاب کنید. سختی دروس رشته فیزیک چه در مقطع کارشناسی و چه در مقطع ارشد بدون علاقه به مطالعه قابل تحمل نیست. گرایش های کارشناسی ارشد فیزیک در دانشگاه میتواند برای علاقه مندان به تئوری های نجومی و ایده اولوژی های فیزیکی بسیار جذاب باشد. کارشناسی ارشد رشته فیزیک در دانشگاه های ایران دارای گرایش های زیر است:

  • فیزیک هسته ای و فیزیک ذرات
  • اتمی و مولکولی
  • فیزیک ماده چگال
  • نجوم و اختر فیزیک
  • کیهان شناسی و گرانش
  • ذرات بنیادی و نظریه میدان‌ها
  • فیزیک پلاسما
  • فیزیک آماری و سامانه‌های پیچیده

مشاوره کنکور ارشد مهندسی مواد

رشته مهندسی مواد تکمیل کننده بسیاری از رشته های مهندسی و درواقع پل بین فعالیت های اساسی بشر مدرن و زندگی مکانیکی کنونی است. برای فعالیت حرفه ای به عنوان یک مهندس مواد و متالوژی میتوانید در بخش کنترل کیفی کارخانجات مختلف از جمله مواد غذایی، دارویی و بیشتر از همه صنایع پلاستیک یا نفتی فعالیت کنید. گرایش های ارشد رشته مندسی مواد و متالوژی را میتوان علم روزهای آینده در ایرانِ درحال پیشرفت دانست. رشته های کنکور ارشد مهندسی مواد عبارتند از:

  • شناسایی و انتخاب مواد مهندسی
  • شکل دادن فلزات
  • استخراج فلزات
  • خوردگی و حفاظت مواد
  • سرامیک
  • ریخته گری
  • مهندسی متالوژی گرایش جوشکاری، الکتروسرامیک
  • مهندسی پزشکی گرایش ، بافت

مشاوره کنکور علوم اجتماعی کارشناسی ارشد

رشته علوم اجتماعی جزو رشته های پر طرفدار اما با بازار کار محدود برای علاقه مندان کنکور گروه آزمایشی علوم انسانی است. شغل یک کارشناس علوم اجتماعی بررسی شرایط زندگی عموم مردم و ارائه راهکارهای حل مشکل برای بحران های اجتماعی است. تصویر برداری از بحران ها و تحلیل علت و درمان و نتایج آنها را میتوان جزو فعالیت های اصلی یک فارغ التحصیل موفق رشته علوم اجتماعی در نظر گرفت.

 در بهترین حالت باید به عنوان مشاور نماینده مجلس یا حتی خود نماینده مجلس در جهت حل مشکلات جامعه راه حل های حساب شده و منطقی ارائه کند.

به منظور فعالیت موثر در رشته جامعه شناسی ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس علوم اجتماعی به ویژه در دانشگاه های برتر بسیار موثر است. گرایش های کارشناسی ارشد جامعه شناسی در دانشگاه های ایران به شرح زیر است:

  • مردم‌شناسی
  • جمعیت‌شناسی
  • جامعه‌شناسی
  • برنامه‌ریزی رفاه اجتماعی
  • جامعه‌شناسی انقلاب اسلامی
  • مطالعات فرهنگی
  • مطالعات جوانان
  • مدیریت راهبردی فرهنگ
  • برنامه‌ریزی توسعه منطقه‌ای
  • برنامه‌ریزی گردشگری
  • دانش اجتماعی مسلمین
  • فلسفه علوم اجتماعی
  • گردشگری مذهبی
  • مطالعات اوقات فراغت (مدیریت، برنامه ریزی فضایی، فرهنگ و تمدن)
  • پژوهش علوم اجتماعی
  • جامعه‌شناسی ورزشی
  • توسعه محلی (شهری، روستایی)

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد رشته تاریخ

رشته تاریخ یکی از رشته های کنکور انسانی در مقطع کارشناسی است که باتوجه به علایق هر داوطلب میتواند یکی از اولویت های انتخاب رشته وی باشد. این رشته البته در کنکور کارشناسی جزو رشته های شناور است ولی در مقطع ارشد، انتخاب گرایش های آن اهمیت زیادی دارد.

در کشور ما ایران بازار کار رشته تاریخ بجز فعالیت در زمینه آموزش مباحث در مدارس و دانشگاه ها، درصورت ادامه تحصیل در گرایش های کارشناسی ارشد رشته تاریخ، به کمیسیون های باستان شناسی میراث فرهنگی و حتی فعالیت اکتشافی برای دولت نیز گسترش می یابد. در مجموعه مشاوره تحصیلی کنکور ارشد میتوانید برای ادامه تحصیل و فعالیت حرفه ای شغلی در این زمینه مشاوره حرفه ای دریافت کنید. گرایش های ارشد رشته تاریخ عبارتند از:

  • تاریخ عمومی جهان
  • مطالعات آسیای مرکزی و قفقاز
  • اسناد و مدارک آرشیوی و نسخه ­شناسی
  • تاریخ تشیع
  • تاریخ ایران اسلامی
  • تاریخ ایران باستان
  • تاریخ اسلام
  • مطالعات تاریخ تشیع
  • مطالعات خلیج فارس
  • تاریخ انقلاب اسلامی

مشاوره انتخاب رشته های کارشناسی ارشد علوم و مهندسی باغبانی

علوم و مهندسی باغبانی رشته ای بسیار تخصصی است که به بررسی و دنبال کردن  اهداف کشاورزی و زراعت در یک مجموعه منسجم میپردازد. حالا این مجموعه میتواند یک کشور حاصلخیز در زمینه کشاورزی باشد، یا یک مجموعه منسجم و فعال در زمینه ارائه محصولات کشاورزی باشد که به بهبود بازخورد و کیفیت محصولات خود با هزینه کمتر می اندیشد.

به طور کلی رشته علوم مهندسی باغبانی یکی از زیرشاخه های رشته کشاورزی است و گرایش های ارشد علوم و مهندسی باغبانی در دانشگاه به شرح زیر میباشد.

  • درختان میوه
  • سبزی ها
  • گیاهان زینتی
  • گیاهان دارویی
  • تولید محصولات گلخانه ای

به نظر میرسد در میان گرایش های کارشناسی ارشد مهندسی باغبانی گرایش درختان میوه و گیاهان دارویی پر طرفدار ترین و البته پر درآمد ترین گرایش های موجود باشند.

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد زبان انگلیسی

رشته زبان انگلیسی نیز مثل رشته روانشناسی یکی از رشته هایی است که بدون ادامه تحصیل در یکی از گرایش های ارشد، ورود به بازار کار تخصصی این رشته بسیار کم درآمد میباشد. راه اندازی دفتر ترجمه برای رشته مترجمی زبان انگلیسی مستلزم داشتن مدرک کارشناسی ارشد مترجمی زبان انگلیسی است. یا فعالیت حرفه ای در زمینه تدریس زبان و ادبیات انگلیسی یا ارائه متون ادبی نوشته شده، باید با مدرک کارشناسی ارشد زبان انگلیسی باشد. به طور کلی رشته های کنکور کارشناسی ارشد زبان انگلیسی عبارتند از:

  • مترجمی
  • زبان و ادبیات
  • آموزش

بهرحال ارائه مشاوره کنکور کارشناسی ارشد زبان انگلیسی نیاز به تجربه و اطلاعات کافی در این زمینه دارد و شما میتوانید برای تحصیل در این مقطع و رشته با مشاوران کنکور کارشناسی ارشد مرکز مشاوره آکو در ارتباط باشید.

کنکور کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

رشته مدیریت بازرگانی برای مدیرانی که در زمینه تجارت داخلی یا خارجی نیاز به راهکار های عملی و آکادمی دارند مناسب است و البته این رشته عموما براساس علایق افراد دنبال میشود و بازار کار ویژه ای ندارد. نهایتا میتوانید فعالیت در شرکت های خصوصی واردات و صادرات یا ارگان های دولتی مثل گمرک آن هم در صورت داشتن فرصت شغلی”خاص” فعالیت حرفه ای داشته باشید.

ما به عنوان یک مشاور موظفیم که حقایق را به شما بگوییم و در اینجا اشاره اکید میکنیم که گرایش های ارشد مدیریت بازرگانی صرفا برای افرادی که جویای ارتقاء شغلی یا پست مدیریتی وابسته به مدرک تحصیلی دارند کارایی دارد گرایش های ارشد رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه براساس دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد 1401 به شرح زیر است:

  • مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی
  • مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین الملل
  • مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت استراتژیک
  • مدیریت بازرگانی گرایش تجارت الکترونیک
  • مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی داخلی
  • مدیریت بازرگانی گرایش کارآفرینی

کارشناسی ارشد علوم و مهندسی آب در دانشگاه

مهندسی آب در مقطع کارشناسی یکی از رشته های نوظهور و البته نسبتا مهم برای داوطلبان است که به صورت شناور ، همه رشته های تجربی و ریاضی و انسانی مجاز به اولویت بندی آن هستند. رشته مهندسی آب باتوجه به کمبود منابع آب شیرین به ویژه در کشور عزیزمان ایران توانسته توجه ویژه ای را به خود اختصاص دهد.

فعالیت حرفه ای در این زمینه میتواند در شرکت آب و فاضلاب، در شرکت های خصوصی ارائه دهنده دستگاه های تصفیه آب صنعتی، سد سازی، کشف منابع و غنات ها و حتی در زمینه ساختمان سازی و همکاری با مهندسین عمران به ویژه در مناطق مرطوب ادامه داشته باشد. گرایش های کارشناسی ارشد علوم و مهندسی آب در دانشگاه های ایران عبارتند از:

  • آبیاری زهکشی
  • سازه های آبی
  • منابع آب
  • هواشناسی کشاورزی
  • مدیریت و برنامه‌ریزی منابع آب

ارشد علوم و مهندسی باغبانی در ایران

علوم و مهندسی باغبانی در مقطع کارشناسی میتواند شما را در شناخت روش های حفاظت و ارتقاء کیفیت گیاهان ، درختان و گیاهان تزئینی کمک میکند. اما با ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به صورت تخصصی به بررسی نحوه رشد و بهترین روش های ارتقاء کیفیت زندگی و نتیجه حاصله این موجودات ریشه دار است. گرایش های ارشد رشته علوم و مهندسی باغبانی به شرح زیر است که میتوانید با کمک مشاوره کنکور کارشناسی ارشد بهترین آن ها را برای قبولی در کنکور 1402 انتخاب کنید.

  • صنایع غذایی
  • شیمی مواد غذایی
  • زیست فناوری مواد غذایی
  • فناوری مواد غذایی

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی

رشته زبان و ادبیات فارسی رشته ای است که کاملا به علاقه و شرایط کاری داوطلب مرتبط است. مثلا ادامه تحصیل در گرایش های ارشد زبان و ادبیات فارسی برای معلم های آموزش و پرورش که از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد این سازمان شده اند میتوان شرایط شغلی بهتری را ایجاد کند. یا مثلا اساتید برتر زبان و ادبیات فارسی که کنکوری تدریس میکنند، با مدرک فوق لیسانس حرف بیشتری برای گرفتن دارند. گرایش های کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه های ایران به شرح زیر اند:

  • ادبیات کودک و نوجوان
  • ادبیات پایداری
  • ادبیات تطبیقی
  • ادبیات عامه
  • آموزش زبان فارسی
  • ادبیات روایی
  • ویرایش و نگارش
  • نظریه و نقد ادبی
  • ادبیات معاصر

فعالبت در زمینه نویسندگی یا شعر در کنار تدریس و ارائه همایش های تاریخی و ادبی میتواند بهترین بازار کار برای کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی باشد.

کارشناسی ارشد رشته جغرافیا

دبیری جفرافیا یا فعالیت در مراکز مرتبط با زمین شناسی را میتوان بهترین بازار کار برای کارشناس جغرافیا در نظر گرفت. هرچند فعالیت در ارگان های مرتبط با هواشناسی و لرزه نگاری، ارائه نظریه های تحقیقاتی یا تدریس در دانشگاه نیز میتواند از شرایط مطلوب برای رشته جغرافیا باشد. گرایش های کارشناسی ارشد رشته جغرافیا  زیادند و این رشته ها در ایران عبارتند از:

  1. آب و هواشناسی (سینوپتیک، تغییر اقلیم، آب و هواشناسی محیطی)
  2. ژئومورفولوژی (ژئومورفولوژی نظری، ژئومورفولوژی و آمایش محیط)
  3. جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری (آمایش شهری، محیط‌ زیست شهری، برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی شهری، کاربری اراضی و ممیزی املاک)
  4. جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی (توسعه اقتصاد روستایی، برنامه‌ریزی کالبدی – فضایی، مدیریت توسعه پایدار روستایی)
  5. برنامه‌ریزی آمایش سرزمین
  6. مخاطرات محیطی
  7. جغرافیای سیاسی (آمایش سیاسی فضا، ژئوپلیتیک، مطالعات ایران)
  8. جغرافیا و دفاع مقدس
  9. طبیعت گردی (اکوتوریسم)
  10. جغرافیا و برنامه‌ریزی گردشگری (برنامه ریزی فضایی، مجتمع های گردشگری، گردشگری شهری، گردشگری روستایی)
  11. جغرافیای نظامی

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد زیست شناسی سلولی مولکولی در کرج

کنکور کارشناسی ارشد زیست شناسی سلولی مولکولی را میتوان یکی از بهترین راه های شروع فعالیت تخصصی در ایران و تی خارج از کشور دانست. با داشتن کارشناسی زیست شناسی سلولی و مولکولی میتوانید در آزمایشگاه های انسانی یا غذا دارویی مشغول به کار شوید.

اما با ادامه تحصیل در مقطع ارشد و قبولی در دانشگاه های علوم پزشکی، فعالیت به عنوان مسئول فنی در مراکز تحقیقاتی، دانشگاه ها و حتی راه اندازی مراکز آزمایشگاهی را میتوانید جزو فرصت های شغلی بسیار پر درآمد برای خودتان در نظر بگیرید. گرایش های کارشناسی ارشد زیست شناسی سلولی مولکولی در کنکور عبارتند از:

  • علوم سلولی و مولکولی
  • ژنتیک
  • میکروبیولوژی
  • بیوشیمی
  • بیوفیزیک
  • زیست فناوری (بیوتکنولوژی) میکروبی
  • زیست فناوری دریا
  • زیست فناوری- گرایش صنعت و محیط زیست

کنکور ارشد شنوایی سنجی

رشته شنوایی سنجی به طور کلی خیلی طیف گسترده ای از گرایش های ارشد در دانشگاه ندارد و نهایتا میتوانید با شرکت در آزمون آموزش تکمیلی وزارت بهداشت در گرایش های شناور میان رشته های علوم پزشکی ادامه تحصیل دهید. به هرحال فعالیت یک متخصص شنوایی شناسی میتواند در زمینه تشخیص، درمان، پیشگیری ، توانبخشی و آموزش در محیط های مرتبط میتواند باشد.

بهترین گرایش های ارشد فیزیوتراپی را با مشاور بشناسید

رشته فیزیوتراپی یکی از رشته های زیرگروه تجربی است که برای داوطلبان فرصت های شغلی فوق العاده ای را فراهم میکند. حتی همان کارشناسی فیزیوتراپی نیز درآمدزا است چه برسد به داوطلبانی که در مقطع کارشناسی ارشد فیزیوتراپی ادامه تحصیل دهند و بتوانند با متخصصات ارتوپدی یا جراح های مغز و اعصاب همکاری طولانی مدت و قراردادی داشته باشند.

گرایش های ارشد فیزیوتراپی در کنکور سال گذشته فقط فیزیوتراپی ورزشی بوده است که مربوط به ایجاد فعالیت های ورزشی فیزیکی برای از بین بردن درد است.

اولین مشاوره کنکور ارشد کرج

کنکور کارشناسی ارشد میتواند یکی از نقاط عطف زندگی هر شخص باشد و زندگی تحصیلی و شغلی فرد را از سطح متوسط به سمت بالا و به یک مقطع حرفه ای و تخصصی بکشاند. همانطور که پیش از این گفتیم، مقطع ارشد جمعا دو سال است و ارائه تز یا همان پایان نامه کارشناسی ارشد مهم ترین قسمت این تحصیل است. برای اطلاعات بیشتر درباره کنکور ارشد و رشته های مورد نظر خود با تیم مشاوره کنکور ارشد آکو همراه باشید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا